Zoekresultaten
Resultaat 961 - 980 (van 3445)
Griet Severeyns In je blootje voor de klas
kwetsbaarheid tonen en verbinding zoeken als leraar
Oefeningen en voorbeelden voor leerkrachten gericht op empathie en verbinding met leerlingen van diverse culturele achtergrond.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | LannooCampus, Tielt, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Titus Geerligs Lesgeven en zelfstandig leren
Praktische informatie over de onderwijspraktijk van zowel het basis- als het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 410 pagina's | Van Gorcum, Assen | 1996
Gedrukt boek
Henk Huizenga Basiskennis taalonderwijs
Studieboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 323 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2024
Gedrukt boek
Griet Bogaert | Mitte Schroeven Digitale didactiek. Hoe? Zo!
30 manieren om je lespraktijk te versterken met technologie
Praktische gids voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om digitale tools in de lespraktijk te integreren. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Lannoo Campus, Tielt | 2024
Gedrukt boek
Amy Klipp Vreemde talen in het basisonderwijs
een activerende didactiek voor Engels en MVT
Handleiding voor het verbeteren van vreemdetalendidactiek in het basisonderwijs, met name gericht op het geven van Engelse les. Met praktische voorbeelden en werkvormen.
Non-fictie
Nederlands | 347 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Arie Wilschut | Dick van Straaten | Marcel van Riessen Geschiedenisdidactiek
handboek voor de vakdocent
Non-fictie
Nederlands | 456 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Joost Crasborn Hoe samen sterk
handboek voor teams
Handboek voor leidinggevenden.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten en Nelissen, Zaltbommel | 2020
Gedrukt boek
Séverine Van De Voorde Wijzer in ontwikkelingsstoornissen
een overzicht van theorie en praktijk
Overzicht van functionele stoornissen bij kinderen, aansluitend bij de nieuwe versie van het internationaal classificatiesysteem DSM 5.
Non-fictie
Nederlands | 301 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2020
Gedrukt boek
Michel van Ast | Otto de Loor | Lambrecht Spijkerboer | Sebo Ebbens | Simon Ettekoven Effectief leren
de docent als regisseur
Handboek voor (aankomende) leerkrachten en docenten in het basis- en voortgezet onderwijs waarin instrumenten worden aangereikt waarmee leren effectief leren kan worden.
Non-fictie
Nederlands | 302 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2020
Gedrukt boek
Brigit Kolen Impact op afstand
online lesgeven in het hoger onderwijs
Uitleg over hoe afstandsleren in tijden van corona het best aangepakt kan worden, met veel werkvormen en tips.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Ferre Laevers | Ludo Heylen Ervaringsgericht werken in de basisschool met 6- tot 12-jarigen
Praktijkgerichte uitgave over ervaringsgericht onderwijs op de basisschool, met aandacht voor de uitgangspunten, de leerlingen, de leeromgeving en de leerkrachtstijl.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | LannooCampus, Leuven | 2019
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen in het voortgezet onderwijs en mbo
praktische handelingsadviezen voor school, praktijk en stage
Uitleg over wat taalontwikkelingsstoornissen inhouden en tal van tips voor leerkrachten om leerlingen met deze stoornissen steun te bieden.
Non-fictie
Nederlands | 291 pagina's | Lannoo Campus, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Pol Ghesquière | Walter Hellinckx Als leren pijn doet
kinderen met een leerstoornis opvoeden en begeleiden
Beschrijving van de problematiek van kinderen met een leerstoornis, met aandacht voor zowel de thuis- als de (basis)schoolsituatie en bedoeld voor zowel ouders als leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2018
Gedrukt boek
Walter Matthys | Christine Boersma Brutaal, boos of agressief gedrag op school
omgaan met sociaal storend gedrag
Adviezen aan leerkrachten hoe om te gaan met sociaal storende kinderen en hun ouders.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Hogrefe, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Ellen Luteijn | Hans Nieuwenstein | Ina van Berckelaer-Onnes Een passend aanbod bij autisme
een handreiking voor het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2016
Gedrukt boek
Carla Kersbergen | Amito Haarhuis Natuuronderwijs inzichtelijk
een basis voor de vakinhoud van natuur, wetenschap en techniek
Leerboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 478 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2015
Gedrukt boek
Karin de Galan Zo werken rollenspellen echt!
Praktische gids voor het begeleiden van rollenspelen bij trainingen.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen, Zaltbommel | 2015
Gedrukt boek
Marthe van der Donk | Ariane Tjeenk-Kalf | Anne-Claire Hiemstra-Beernink Beter bij de les
training in executieve functies
Neuropsychologische behandeling waarbij kinderen op speelse wijze vaardigheden oefenen die belangrijk zijn bij het leren.
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | LannooCampus, Houten | 2015
Gedrukt boek
Marjolein Mantelaers Opeens weet je het... je wordt leraar!
praktische leidraad voor zij-instromers en starters in het onderwijs
Praktische leidraad voor een goede voorbereiding op het maken van de overstap naar het (basis of voortgezet) onderwijs, met aandacht voor o.a. overwegingen, structuur van het onderwijs, balans werk en privé, opleiding en begeleiding.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Pica, [Huizen] | 2022
Gedrukt boek
Esther van de Ven Autisme in het middelbaar beroepsonderwijs
praktische gids voor begeleiders, docenten en zorgcoördinatoren
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Pica, [Huizen] | 2014
Gedrukt boek