Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 322)
Paul R. Scheele PhotoReading
een nieuwe kijk op lezen
Beschrijving van een methode voor snellezen, gebaseerd op het 'fotografisch' opnamevermogen van de hersenen.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Ankh-Hermes, Deventer | 1997
Gedrukt boek
Martin J.G. Nuy Huiswerk
didactiek en schoolbeleid
Non-fictie
Nederlands | 138 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum, 's-Hertogenbosch | 1993
Gedrukt boek
Johannes Petrus Josephus Schuit Organisatieproblemen in het voortgezet onderwijs?
een studie naar de door docenten ervaren problemen met aspecten van de schoolorganisatie
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's | 1993
Gedrukt boek
Bruno Vreeburg Identiteit en het verschil
levensbeschouwelijke vorming en het Nederlands voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 351 pagina's | De Horstink, Zoetermeer | 1993
Gedrukt boek
Berend Schonewille Heterogeniteit, leerkrachttijd en de rol van individuele aandacht in het Speciaal Onderwijs
een onderzoek naar effecten van heterogeniteit en tijdbesteding van de leerkracht op het individuele leerproces in LOM- en MLK-scholen
Non-fictie
Nederlands | 202 pagina's | 1993
Gedrukt boek
Robert Muller School Het wereld kerncurriculum
Bechrijving van een holistische visie op onderwijs en opvoeding, resulterend in een curriculum voor vernieuwd onderwijs aan 1- tot 28-jarigen.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | East-West Publications, Den Haag [etc.] | 1995
Gedrukt boek
Weer samen naar school .... op weg naar 1997
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Van Gorcum, Dekker & van de Vegt, Assen | 1993
Gedrukt boek
P.N. Helsloot Martinus Nieuwenhuyzen 1759-1793
pionier van onderwijs en volksontwikkeling
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | De Bataafsche Leeuw, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
Hans Knippenberg Een bron van aanhoudende zorg
75 jaar Ministerie van Onderwijs (Kunsten) en Wetenschappen, 1918-1993
Literatuuropgave : p. 895-914. - Met reg. Geschiedenis van het ministerie dat tot 1965 ook het kunst- en cultuurbeleid in zijn portefeuille had.
Non-fictie
Nederlands | 927 pagina's | Van Gorcum, Assen | 1993
Gedrukt boek
Wil Portegijs 'Jammer dat u gaat'
het snelle vertrek van vrouwelijke wetenschappers: een lek in het emancipatiebeleid
Onderzoek naar het hoge verloop onder vrouwelijke wetenschappers bij universiteiten, teneinde inzicht te verkrijgen in de achtergronden en oorzaken.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Van Arkel, Utrecht | 1993
Gedrukt boek
Lothar Papula Wiskunde voor het hoger technisch onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 681 pagina's | Academic Service, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Paul Zoontjens Vrijheid van wetenschap
juridische beschouwingen over wetenschapsbeleid en hoger onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 485 pagina's | W.E.J. Tjeenk Willink, Zwolle | 1993
Gedrukt boek
Annelies van Lonkhuyzen Oog voor de dove puber
informatie van ouders voor ouders
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | FODOK, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Landelijk Dienstverlenend Centrum voor studie- en beroepskeuzevoorlichting Wetenschappelijk en academisch onderwijs
Nederlandstalig hoger onderwijs; een handboek voor Nederlandse en Vlaamse studenten 93/94
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Landelijk Dienstverlenend Centrum voor Studie- en Beroepskeuzevoorlichting (LDC), Leeuwarden | 1993
Gedrukt boek
Ard Nieuwenbroek Examenvrees
Handleiding voor onderwijsgevenden hoe examenvrees te verhelpen.
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum (KPC), 's-Hertogenbosch | 1993
Gedrukt boek
Katholiek Pedagogisch Centrum Fusie en integratie in het primair onderwijs
Beschrijving van het totale proces waar basisscholen mee te maken krijgen op het moment dat zij moeten fuseren.
Non-fictie
Nederlands | 333 pagina's | Spruyt, Van Mantgem & De Does, Leiden | 1993
Gedrukt boek
Alexander Auerbach Leerlingenstatuut
Nederlands | 16 pagina's | Stichting IVIO, Lelystad | 1993
Gedrukt boek
Wilhelmus Antonius Johannes Maria Kuiper Curriculumvernieuwing en lespraktijk
een beschrijvend onderzoek op het terrein van de natuurwetenschappelijke vakken in het perspectief van de basisvorming
Non-fictie
Nederlands | 257 pagina's | 1993
Gedrukt boek
Commissie Vrouw en Arbeid Onderwijs en emancipatie
advies inzake het onderwijsemancipatiebeleid
Advies op verzoek van de Staatssecretaris van Onderwijs en Wetenschappen over de nota "Onderwijsemancipatie 1993-1996". Er wordt commentaar op de hoofdlijnen van de Onderwijsnota gegeven. Vervolgens worden doelstellingen en speerpunten van het onderwijsemancipatiebeleid besproken. De speerpunten zijn: sociaal-culturele zelfstandigheid en weerbaarheid van meisjes ; beroepskwalificatie van allochtone meisjes en beroepskwalificatie gericht op sociaal-economische zelfstandigheid van meisjes en zorgzelfstandigheid...
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Sociaal-Economische Raad, Den Haag | 1993
Gedrukt boek
Paul Vedder Intercultureel onderwijs vanuit psychologisch perspectief
Non-fictie
Nederlands | 28 pagina's | Sectie Interculturele Pedagogiek, Rijksuniversiteit Leiden, Leiden | 1993
Gedrukt boek