Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 180)
Ard Nieuwenbroek Examenvrees
Handleiding voor onderwijsgevenden hoe examenvrees te verhelpen.
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum (KPC), 's-Hertogenbosch | 1993
Gedrukt boek
Katholiek Pedagogisch Centrum Fusie en integratie in het primair onderwijs
Beschrijving van het totale proces waar basisscholen mee te maken krijgen op het moment dat zij moeten fuseren.
Non-fictie
Nederlands | 333 pagina's | Spruyt, Van Mantgem & De Does, Leiden | 1993
Gedrukt boek
Inge de Wilde Een beminnelijke romaniste
Marie Elise Loke (1870-1916), de eerste vrouwelijke lector in Nederland
Biografie van de eerste vrouw met een universitaire functie in Nederland.
Non-fictie
Nederlands | 43 pagina's | Passage, Groningen | 1993
Gedrukt boek
Arie Maat Kapstokken
nieuwe geheimen van de de smid
Suggesties voor oefeningen en spelletjes om een groepsbijeenkomst te openen of om een samenwerkingsproces te stimuleren.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Pharps, Deventer | 1997
Gedrukt boek
Harm Knijpstra Zij-instromers in de meertalige klas
naar werkbare oplossingen
Informatie over de taaldidactische en klasseorganisatorische opvang van allochtone leerlingen, die na hun zesde naar Nederland zijn gekomen, in het basisonderwijs in Amsterdam.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Patrick Forsyth Onderhandelen
Praktische en beknopte adviezen aan managers.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Van Holkema & Warendorf, Houten | 1999
Gedrukt boek
P.A.C. de Niet Het handelen van de leerkracht
in leerlinggericht basisonderwijs
Beschrijving van de wijze waarop leerkrachten via eigengemaakte handelingsplannen kinderen met gedragsproblemen kunnen helpen.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Academische uitgeverij Amersfoort, Amersfoort | 1993
Gedrukt boek
Bob van der Meer De probleemaanpak
Handleiding voor leerkrachten voor de opvang van leerlingen met motivatie- en instroomproblemen en de begeleiding van probleemklassen.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum (KPC), 's-Hertogenbosch | 1993
Gedrukt boek
Voorlezen, vertellen & spelen
werken met prentenboeken in meertalige peutergroepen
Aanwijzingen en suggesties voor het werken met boeken in interculturele groepen jonge peuters en kleuters.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Skva, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
Wim Kaizer Zelfwerkzaamheid
zelfstandig werken als continue vaardigheid; een doe-het-zelfaanpak
Praktische handleiding om het zelfstandig werken van kinderen op school te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
C. den Dulk Teamcommunicatie en conflicthantering
handleiding voor onderwijsgevenden in het primair onderwijs
Handleiding voor leerkrachten in het primair onderwijs om door middel van teamcommunicatie een goede werksfeer te creëren en conflicten te voorkomen.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Intro, Nijkerk | 1993
Gedrukt boek
Alja de Bruin-de Boer Hoogintelligente kinderen in het basisonderwijs
Handboek voor de begeleiding van, en het onderwijs aan, hoogintelligente kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 177 pagina's | De Ruiter, [Gorinchem] | 1993
Gedrukt boek
Chris Hermans Vorming in perspectief
grondslagenstudie over identiteit van katholiek onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | ABKO, Den Haag | 1993
Gedrukt boek
Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam Basisvaardigheden in de basiseducatie
meningen over basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en sociale vaardigheid
Sociaal-wetenschappelijk onderzoek naar de kennis en vaardigheden, die deelnemers aan de basiseducatie nodig hebben om persoonlijk en maatschappelijk te kunnen functioneren.
Non-fictie
Nederlands | 129 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1993
Gedrukt boek
Annelies van Lonkhuyzen Oog voor de dove puber
informatie van ouders voor ouders
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | FODOK, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Werkgroep Docenten Onderwijszaken Onderwijs aan etnisch-heterogene groepen in het hoger beroepsonderwijs
Opstellen over het verbeteren van de begeleiding van allochtone studenten in het hoger beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | Phaedon, Culemborg | 1993
Gedrukt boek
Vereniging Mensa Nederland Hoogbegaafd, wat betekent dat?
hoofdlijnen van het negende wereldcongres van de 'World Council for Gifted and Talented Children': 'Talent for the Future', Den Haag, 29 juli - 2 augustus 1991
Verzameling artikelen over problemen waar hoogbegaafde personen veelal mee te maken hebben.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Vereniging Mensa Nederland, Utrecht | 1993
Gedrukt boek
Het vuur van het leren
Gesprekken tussen Krishnamurti (1895-1986) en enkele leraren van een school die door hem is opgericht onthullen de noodzaak tot zelfonderzoek.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Mirananda, Den Haag | 1994
Gedrukt boek
P.M. Schoorl Opvoeding en opvoedingsproblemen in het gezinsleven
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1993
Gedrukt boek
Hetty Dekkers Onderwijs-emancipatiebeleid en economische zelfstandigheid van vrouwen in Noordwest Europa
Noorwegen, Zweden, Engeland, Duitsland en Nederland vergeleken
Inventarisatie, gevolgd door een analytische beschrijving van beleid, maatregelen, projecten en randvoorwaarden (arbeidsmarkt, kinderopvang e.d.) met betrekking tot onderwijs-emancipatie in diverse landen.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1993
Gedrukt boek