Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 266)
H.M. Langeveld Kunst op termijn
toekomstscenario's voor cultuurbeleid
Eerste uitgave in de reeks Toekomststudies cultuur, waarmee een aanzet wordt gegeven tot een brede discussie over het culturele leven in de komende decennia en de rol van de overheid. Vraag en aanbod in de kunsten dreigen steeds verder uit elkaar te groeien, het kunstbestel behoeft vernieuwing. De mogelijkheden voor langetermijnbeleid worden geschetst aan de hand van twee toekomstscenario's. Twee culturele stromingen worden daarbij onderscheiden. De eerste is die van de vrije markt en de 'ondernemende...
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Boekmanstudies, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
R.A.M. Heijne Handleiding voor de tutor in probleemgestuurd onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten [etc.] | 2000
Gedrukt boek
Sociaal en Cultureel Planbureau Nederland en de anderen
Europese vergelijkingen uit het Sociaal en cultureel rapport 2000
Het grote tweejaarlijkse Sociaal en Cultureel Rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau is in 2000 gewijd aan Nederland in Europese vergelijking. Een selectie van actuele en treffende vergelijkingen is in deze uitgave verzameld. Hoe presteert Nederland bijvoorbeeld economisch in vergelijking met andere Europese landen, hoe besteden wij onze vrije tijd, cultuurdeelname.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | SUN, Nijmegen | 2000
Gedrukt boek
Helga Gürtler Opvoeden tot zelfbewuste kinderen
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 2001
Gedrukt boek
L. Mulder Kinderen van asielzoekers in het basisonderwijs
Onderzoek naar het prestatieniveau van kinderen van asielzoekers op het terrein van cognitief functioneren en sociaal-emotioneel functioneren.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | ITS, Nijmegen | 2000
Gedrukt boek
Zwaartepunt Overheid-Particulier Initiatief De vrijheid van onderwijs, de ontwikkeling van een bijzonder grondrecht
Non-fictie
Nederlands | 360 pagina's | Lemma, Utrecht | 2000
Gedrukt boek
Werken aan openheid en samenhang
een nadere verkenning van culturele en maatschappelijke vorming
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Elsevier, Maarssen | 2000
Gedrukt boek
Theo De Gelaen Vaardig in het sociale verkeer
Inleiding tot sociale vaardigheden, met bijzondere aandacht voor assertiviteit, de rol van de opvoeding, het belang van zelfvertrouwen en inzicht in angstmechanismen, conflicthantering en onderhandelen.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Globe, Roeselare | 2000
Gedrukt boek
Sterk starten
handboek voor starters op de arbeidsmarkt
Handleiding voor startende hbo-ers en academici op de arbeidsmarkt.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Bakker, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
John R. Schermerhorn (Jr.) Gedrag in organisaties
Non-fictie
Nederlands | 740 pagina's | Academic Service, Schoonhoven | 2002
Gedrukt boek
Saskia Tellegen Leesgedrag van VMBO leerlingen
een profielschets
Non-fictie
Nederlands | 65 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Cees Diepeveen Ooit gezien, maar nog niet uitgekeken
werken en omgaan met slechtziende en blinde ouderen
Non-fictie
Nederlands | 202 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 2000
Gedrukt boek
Autisme Centraal Doe-kijk-luister-zeg
communicatieve interventies voor kinderen met autisme
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2012
Gedrukt boek
Yolanda Kaufmann Voorlezen
een onderzoek naar het voorleesgedrag thuis bij leerlingen van groep zeven en acht van vijf Amsterdamse basisscholen
Non-fictie
Nederlands | 43 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Els Schellekens Intercultureel leren in de klas
aan de slag met verschillen
Beschrijving van praktische vormen van intercultureel onderwijs op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Bekadidact, Baarn | 2000
Gedrukt boek
Willy Wielemans Ingewikkelde ontwikkeling
opvoeding en onderwijs in relatie tot maatschappij en cultuur
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2000
Gedrukt boek
Folkert Kuiken Dictoglos
samenwerkend leren in het tweede- en vreemde-taalonderwijs
Beschrijving van een werkvorm in het taalonderwijs die bestaat uit gestuurde interactie van studenten.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Coutinho, Bussum | 2000
Gedrukt boek
Ard Nieuwenbroek Tienminutengesprekken met ouders
Praktische adviezen voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 54 pagina's | KPC Groep, 's-Hertogenbosch | 2000
Gedrukt boek
Comité voor Bijzondere Jeugdzorg Probleemgedrag op school
Artikelen over probleemgedrag in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 362 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2000
Gedrukt boek
Anneke Baauw-van Vledder Schrijven met zorg
praktische didactiek van handschriftontwikkeling
Praktische en didactische handleiding voor leerkrachten met betrekking tot het schrijfonderricht in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | HB Uitgevers, Baarn | 2003
Gedrukt boek