Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 421)
Caroline van Wijk De blogbijbel
Met bloggen trek je opdrachtgevers aan die werkelijk geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Als je authentiek schrijft over waar je goed in bent en je richt op jouw ideale klant, leidt dat tot leuker werk, binnen of buiten jouw bedrijf. Succesvol bloggen is gemakkelijk en hoeft niet veel tijd te kosten als je weet wat je moet doen. Een blog schrijven vergt geen bijzonder talent, het is een ambacht. Goed bloggen vergt alleen maar oefening; in bijna honderd opdrachten ontwikkel je stapsgewijs...
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's (ePub2, 2,3 MB) | Eburon, Delft | 2013
E-book
Edgar H. Schein Bescheiden vragen
‘Bescheiden vragen’ van Edgar H. Schein is een simpele en effectieve techniek om meer positieve relaties te bouwen, vooral tussen mensen met statusverschil. Een echte leider geeft mensen de ruimte zelf te denken door vragen te stellen, in plaats van aan te geven hoe het moet. Dat is best lastig: iedereen vindt het fijn om te laten zien wat hij weet, en van een leider wordt bovendien verwacht dat hij de antwoorden heeft. Maar je kunt onmogelijk de antwoorden hebben als je niet meer dagelijks met je...
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's (ePub2) | Business Contact, Amsterdam | 2020
E-book
Uri Gneezy | John A. List Alles is economie
Verslag van een aantal veldstudies naar het gedrag van mensen in verband met uiteenlopende economische en sociaal-psychologische vraagstukken.
Non-fictie
Nederlands | 311 pagina's | Meulenhoff, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Henri Lipmanowicz | Keith L. McCandless Liberating structures
de verrassende kracht van bevrijdende structuren
Visie op samenwerking in organisaties.
Non-fictie
Nederlands | 408 pagina's | Heart Media BV, Haarzuilens | 2021
Gedrukt boek
Linda Kohanov De kracht van de kudde
bouwen aan sociale intelligentie en visionair leiderschap volgens de weg van het paard
Handreiking voor managers en leidinggevenden in bedrijven en organisaties.
Non-fictie
Nederlands | 434 pagina's | Bloemendal Uitgevers bv, Amersfoort | 2014
Gedrukt boek
Jaap Boonstra Verandermanagement in 28 lessen
Veranderprocessen in organisaties verlopen vaak moeizaam. In dit boek laat Jaap Boonstra in 28 korte, heldere lessen zien wat je kunt verwachten. Hij gaat in op de belangrijkste aspecten van de reis die elk verandertraject in essentie is – van de eerste verkenning van het terrein en het bepalen van de route tot het terugkijken na afloop. Aan de hand van concrete cases deelt Boonstra zijn ervaringen als verandermanager en adviseur, en reflecteert hij op die ervaringen. Daarmee is dit boek een praktische...
Non-fictie
Nederlands | 130 pagina's (ePub2, 2 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2013
E-book
Frans de Groot Bitsing
garanties voor groei
Beschrijving van een managementconcept voor grotere ondernemingen om de markt te benaderen.
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's (ePub2, 4,7 MB) | Bertram + de Leeuw Uitgevers, Haarlem | 2013
E-book
Ruud Hendriks | Patrick de Zeeuw I'm hungry
starten, accelereren en innoveren
Adviezen aan startende ondernemers om hun bedrijf succesvol te maken en snel te laten groeien.
Non-fictie
Nederlands | 206 pagina's (ePub2, 1,7 MB) | Bertram + de Leeuw Uitgevers, Haarlem | 2013
E-book
Martin Hinoul Iconen van onze economie
rolmodellen voor inspirerend ondernemerschap
Hommage aan de iconen van onze welvaart. Na een reeks van boeken over innovatieve regio's, netwerken, technologie en Nobelprijswinnaars is het de hoogste tijd om ook een passende hommage te brengen aan de spilfiguur van onze maatschappelijke vooruitgang, aan de ultieme ""beweger"" van onze welvaart: de ondernemer. Deze ondernemer, de ""heroic entrepreneur"" zoals Joseph Schumpeter hem noemde, verdient niet alleen ons respect maar ook onze onverdeelde aandacht. In zijn nieuwste boek laat Martin Hinoul...
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's (PDF) | Lipsius Leuven, Leuven | 2013
E-book
Sean Covey | Chris McChesney | Jim Huling | Maurice Schneider De 4 disciplines van uitvoering
zo bereik je je waanzinnig belangrijke doelen
Handreiking voor managers voor het doorvoeren van organisatieveranderingen, op basis van psychologische en strategische inzichten en toegelicht met praktijkvoorbeelden.
Non-fictie
Nederlands | 246 pagina's (ePub2, 4,5 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Willemijn Verloop | Mark Hillen Verbeter de wereld, begin een bedrijf
hoe social enterprises winst voor iedereen creëren
Omzet en winst voor de aandeelhouders, daar draait het om bij normale bedrijven. Maar er is een bijzonder soort bedrijven waarvoor geld verdienen van secundair belang is. Hun grote doel, hun missie: de wereld mooier maken. Het zijn social enterprises. Neem Specialisterren, dat software test met autistische werknemers. Of Tony’s Chocolonely, dat de chocoladeketen slaafvrij maakt. Met dit boek wordt eindelijk recht gedaan aan dit groeiende fenomeen. Willemijn Verloop en Mark Hillen schrijven over de...
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's (ePub2, 0,5 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2013
E-book
Henry Mintzberg Simply managing
Praktische visie van de managementgoeroe op leidinggeven, gebaseerd op een onderzoek naar managementstijlen bij verschillende organisaties.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's (ePub2, 1,4 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2014
E-book
Ellen Steffens | Estrella Meijs Zo begrijpen ze je wel!
bewuster omgaan met communicatie verbetert je relaties
Adviezen aan managers en leidinggevenden.
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's (ePub2, 3,7 MB) | Thema, Zaltbommel | 2013
E-book
Wilfred Ploeg Je mag het altijd ruilen
Nederlanders door de ogen van buitenlanders
Er wonen en werken meer dan 1,5 miljoen westerse allochtonen in Nederland, onder wie veel expats. Hoe zien zij Nederland en de Nederlanders? Dit boek houdt Nederlanders een spiegel voor en laat zien hoe typisch wij ons in de ogen van buitenlanders vaak gedragen. We krijgen ook direct antwoord op de vraag waarom buitenlanders soms misschien wat vreemd op ons reageren. Je mag het altijd ruilen kweekt op humoristische wijze meer begrip voor culturele verschillen en kan de verhouding tussen Nederlanders...
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's (ePub2, 0,7 MB) | De Vrije Uitgevers, Amsterdam | 2013
E-book
Huib Hudig Het speechboekje
een inspirerende speech in 10 stappen
Dat speechen niet moeilijk hoeft te zijn, bewijst speechcoach Huib Hudig. In dit boek deelt hij zijn daadkrachtige aanpak met aspirant-sprekers. Het speechboekje is bruikbaar bij alle gelegenheden, of het nu gaat om een politieke speech, een huwelijk, een bedrijfspresentatie of een begrafenis. In tien eenvoudige stappen coacht Hudig je naar een inspirerende, gloedvolle toespraak. Dankzij zijn presentatietips ben je gegarandeerd van een goed resultaat, waardoor zenuwen tot het verleden behoren. Huib...
Non-fictie
Nederlands | 252 pagina's (ePub2, 4,4 MB) | Podium, Amsterdam | 2013
E-book
Johannes de Geus | Jolanda Bouman Waarom? Daarom!
30 tips over argumenteren in de praktijk
Veel mensen vinden het lastig om een discussie naar hun hand te zetten. Ze willen misschien te graag winnen en vergeten te luisteren. Of ze luisteren wel, maar het lukt ze niet de ander te overtuigen. Goed argumenteren is een kunst, maar gelukkig wel eentje die je kunt leren. De dertig tips in Waarom? Daarom! laten zien hoe argumenteren werkt, waar je je argumenten vandaan haalt, welke spelregels er gelden en hoe je weerbarstige tegenstanders van repliek kunt dienen. Het boek is ontstaan uit de training...
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's (ePub2, 2,1 MB) | Thema, Zaltbommel | 2013
E-book
Evert Nieuwenhuis De grote globaliseringsgids
van aandeelhouder tot Zapatista
Gestructureerde behandeling van 150 begrippen rond het thema globalisering.
Non-fictie
Nederlands | 367 pagina's (ePub2) | Uitgeverij Fosfor, Amsterdam | 2013
E-book
Joost Ramaer De geldpers
de teloorgang van het mediaconcern PCM
PCM, de uitgever van de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw, ontstond tijdens het verzet in de Tweede Wereldoorlog. Het idealisme uit die tijd gaf bijna zestig jaar de toon aan binnen PCM Uitgevers. Het mediaconcern en zijn eigenaren bleven trouw aan de bijzondere opdracht die zij zichzelf hadden gesteld: de instandhouding van de beste serieuze kranten van Nederland, als onmisbare pijlers onder de democratische rechtsstaat. Maar in 2004 leverden zij zich uit aan Apax, een Britse investeerder. Luttele...
Non-fictie
Nederlands | 450 pagina's (ePub2) | Uitgeverij Fosfor, Amsterdam | 2013
E-book
Leo van der Aalst TMap Next
Business Driven Test Management
Beschrijving van een instrumentarium van testmethoden voor informatiesystemen.
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's (ePub2, 2,4 MB) | Sogetibooks, Vianen UT | 2013
E-book
Drew Boyd | Jacob Goldenberg Inside the box
kader je creativiteit voor de beste resultaten
Methode om op creatieve ideeën te komen door op een nieuwe manier te kijken naar bestaande producten en diensten.
Non-fictie
Nederlands | 270 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek