Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 150)
Dorothée Kreusch-Jacob Doe mee en maak muziek
Allerlei ideeën om zelf liedjes en muziekinstrumenten te maken. De voorbeelden worden op foto's en tekeningen getoond. Vanaf ca. 8 jaar; met begeleiding ook voor jongere kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 46 pagina's | De Toorts, Haarlem | 1982
Gedrukt boek
Riet Hammen-Poldermans Leren lezen en schrijven uit eigen ervaring
theorie- en praktijkboek voor taalcursussen
Non-fictie
Nederlands | 163 pagina's | Stichting SVE, Amersfoort | 1981
Gedrukt boek
K.M. Stokking Een luis in de pels
eindverslag van het GEON-project
Verslag van het acht jaar durende project van Gedifferentieerd Onderwijs dat zich richtte op de leeftijdsgroep van de 4- tot 8-jarigen
Non-fictie
Nederlands | 524 pagina's | Staatsuitgeverij ; Stichting voor Onderzoek van het Onderwijs, 's-Gravenhage | 1981
Gedrukt boek
Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen De keuze tussen WO-richtingen versus HBO-richtingen
een onderzoek naar verschillen in opleidingskenmerken en percepties van deze kenmerken van WO en HBO [etc.]
Non-fictie
Nederlands | 76 pagina's | [Staatsuitgeverij], 's-Gravenhage | 1981
Gedrukt boek
Ad van Gennep Begaafdheid
een hoofdstuk uit de (ortho)pedagogische mythologie
Ideeën over verschillen in begaafdheid die zouden ontstaan door de selectiemethoden die optreden in het onderwijssysteem en de maatschappelijke ongelijkheid
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Boom, Meppel [etc.] | 1981
Gedrukt boek
Ria Van Weverberg Muziekopvoeding in het algemeen vormend onderwijs
bibliografie van Nederlandstalige publikaties 1968-1979
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Algemeen Nederlands Zangverbond, Antwerpen | 1981
Gedrukt boek
Werkgroep Agobas In het krijt
bijdrage vanuit vormingswerk aan schoolontwikkeling
Overzicht van de activiteiten van de werkgroep agogische begeleiding in het basisonderwijs in de periode 1970-1980
Non-fictie
Nederlands | 161 pagina's | Visser Ven. fonds, Bergen (N.H.) | 1981
Gedrukt boek
Loes Mali De godsdienstige vorming van het kind
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Voorhoeve, Den Haag | 1981
Gedrukt boek
J.C. van Gilst Speciale bewegingsopvoeding
Beschrijving van bewegingsopvoeding voor kinderen met ontwikkelingsstoornissen.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Intro, Baarn | 1999
Gedrukt boek
A.H.W.M. Pelkmans Scholen met een samenwerkingskarakter
inventarisatie per 1 januari 1980 (samenwerkingsscholen, interconfessionele en oecumenische scholen e.d.); eindrapport I van het vooronderzoek samenwerkingsscholen
Non-fictie
Nederlands | 193 pagina's | Stichting voor Onderzoek van het Onderwijs, 's-Gravenhage | 1981
Gedrukt boek
Siel van der Ree Recht doen aan krompraters
ideeën voor leraren met anderstaligen in de klas
Handleiding voor het onderwijs aan buitenlandse kinderen in de Nederlandse taal.
Non-fictie
Nederlands | 129 pagina's | Coutinho, Muiderberg | 1983
Gedrukt boek
Paul Rooyackers Letterland
Tovenaar Peter Puzzel heeft er veel moeite mee om de letters in letterland hun eigen plaatsen te wijzen. Verhaal voor kleuters en iets oudere kinderen met aanwijzingen voor de opvoeder voor spelletjes over en met letters.
Non-fictie
Nederlands | 59 pagina's | Servire, Katwijk | 1981
Gedrukt boek
Didactiekcommissie Nederlands Moedertaalonderwijs en andere vakken
een bundel artikelen over aspecten van de integratie van moedertaalonderwijs en onderwijs in andere vakken
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1981
Gedrukt boek
Vereniging voor Protestants Christelijk opleidingsonderwijs voor onderwijsgevenden
Nederlands | 54 pagina's | "De Him, Sneek | 1981
Gedrukt boek
50 jaar Christelijk Nationale School Ugchelen - De Touwladder 1931-1981
Nederlands | 1981
Gedrukt boek
Richard Boerhout Groepswerk
verslag van ervaringen uit de onderwijspraktijk
Twee mentoren beschrijven hun ervaringen met groepswerk in de brugklas van een school die zich voorbereidt op deelname aan het middenschoolexperiment
Non-fictie
Nederlands | 91 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1981
Gedrukt boek
K.C. Lambert-Anema De doorgaande lijn en preventief werken
de integratie van kleuter- en lager onderwijs; een handleiding voor de dagelijkse praktijk in kleuter- en lager onderwijs als vervolg op de boeken "De doorgaande lijn" en "De doorgaande lijn in de praktijk"
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's | Thieme, Zutphen | 1981
Gedrukt boek
Visie op het onderwijs
Artikelen over het reformatorisch onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 247 pagina's | Kok Educatief, Kampen | 1981
Gedrukt boek
Gilbert C. Rapaille Waarom luister je nooit naar me? Waarom letten m'n ouders altijd op me? Waarom moet ik netjes zijn? Waarom hebben ze nooit tijd? Waarom moet ik eigenlijk naar school? Waarom maken ze ruzie? Waarom ..?
aandacht voor 36 belangrijke vragen van kinderen
Gesprekken met kinderen en handreikingen voor ouders
Non-fictie
Nederlands | 180 pagina's | De Toorts, Haarlem | 1981
Gedrukt boek