Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 308)
Rian Koolen Karrièrebelemmeringen voor vrouwen in het onderwijs
Nederlands | Instituut voor Toegepaste Sociologie, Nijmegen | 1984
Gedrukt boek
De Lucaskrater
historie en analyse van en meningen over het beeldende-kunstonderwijs aan de kunstacademies in Nederland
Non-fictie
Nederlands | 297 pagina's | Van Gorcum, Assen | 1984
Gedrukt boek
Stichting voor Onderzoek van het Onderwijs Leren met computers in het onderwijs
verslag van 14 jaar experimenteel en praktisch onderzoek
Brede eindrapportage van een onderzoeksproject aan de psychologische faculteit van de VU te Amsterdam over de gebruiksmogelijkheden van de computer in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 461 pagina's | Stichting voor Onderzoek van het Onderwijs, 's-Gravenhage | 1984
Gedrukt boek
Theo Jansen Buiten de orde
dilemma's in de ontwikkeling van projektonderwijs
Uitvoerige beschrijving van het vernieuwingsproces op een havo-vwo scholengemeenschap, begeleid door een groep kritische leraren te Nijmegen.
Non-fictie
Nederlands | 268 pagina's | SUN, Nijmegen | 1984
Gedrukt boek
Vensters naar vroeger
eenentwintig schoolvakken in middeleeuws perspectief
Het wetenschappelijk denken en het onderwijs in de middeleeuwen.
Non-fictie
Nederlands | 81 pagina's | Bulkboek, Amsterdam [etc.] | 1985
Gedrukt boek
Dick Juffermans Hoogbegaafdheid
knappe koppies, bollebozen, wonderkinderen
Nederlands | 16 pagina's | Stichting IVIO, Lelystad | 1984
Gedrukt boek
Onderwijskundige ondersteuning van het HBO
Na een inleiding over het waarom van onderwijskundige ondersteuning, wordt informatie verschaft over instanties die zich daarmee bezighouden.
Non-fictie
Nederlands | 53 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1984
Gedrukt boek
Jo Bergman Een open-schoolmodel
met een treintje naar de basisschool
Praktische uitwerking van het open-schoolmodel, waarin het onderwijsadviescentrum in Opsterland de vormgeving van de nieuwe basisschool-integratie van kleuter- en lager onderwijs - samen met de scholen in de regio, heeft ontwikkeld.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1984
Gedrukt boek
Vereniging voor Onderwijs Research Onderwijs en arbeid
Negen verhandelingen vanuit diverse disciplines waarin zowel de kwantitatieve als de kwalitatieve discrepantie tussen vraag en aanbod en de relatie onderwijsbeleid en arbeidsmarkt aan de orde komen.
Non-fictie
Nederlands | 105 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1984
Gedrukt boek
M. van Heijningen Bosch Roosje Vlijtig
met een prentje bij ieder lesje
Facsimile herdruk van drie leesboekjes en een woordenboekje uit de eerste helft van de negentiende eeuw.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Elsevier, Amsterdam [etc.] | 1984
Gedrukt boek
Theo Ettema Een gewichtige onderneming
lotgevallen van een katholieke onderwijzersopleiding
Non-fictie
Nederlands | 99 pagina's | Katholieke PABO "De Viaan", Bergen | 1984
Gedrukt boek
W. Helder "....en leert hen onderhouden...."
1909-1984 Nijkerk
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Stichting voor Christelijk Voortgezet Onderwijs te Nijkerk, Nijkerk | 1984
Gedrukt boek
A. De Block Didactische werkvormen en leerstrategieën
een handleiding voor de onderwijspraktijk
Non-fictie
Nederlands | 211 pagina's | Plantyn, Deurne [etc.] | 1984
Gedrukt boek
Vormen van leren en onderwijzen in de klas
Non-fictie
Nederlands | 137 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1984
Gedrukt boek
P. Buruma 100 jaar bijzonder onderwijs te Gerkesklooster-Stroobos, 1884-1984
Non-fictie
Nederlands | 220 pagina's | P.C. School, Gerkesklooster-Stroobos | 1984
Gedrukt boek
D. Vogelaar School, maatschappij en cultuur in bijbels licht
bijdrage tot de bezinning op de plaats van de school in de samenleving, ten dienste van de schoolwerkplanontwikkeling op de reformatorische school
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Begeleidingscentrum Gereformeerd Schoolonderwijs, Hendrik Ido Ambacht | 1984
Gedrukt boek
Stichting voor de Leerplanontwikkeling Wat krijgen ze op de basisschool?
een kijk op doelen en inhoud van het basisonderwijs in het schoolwerkplan
Non-fictie
Nederlands | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, Enschede | 1984
Gedrukt boek
Lezen en begrijpen
de psychologie van het leesproces
Overzicht van de theorie en de praktische toepassing van de leespsychologie.
Non-fictie
Nederlands | 335 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1991
Gedrukt boek
Morele opvoeding
theoretisch- en historisch-pedagogische opstellen
Gedachten over de bevordering van de ontwikkeling van het kind tot een moreel denkend en handelend mens en een schets van de gereformeerde visie daarop in het verleden.
Non-fictie
Nederlands | 185 pagina's | Boom, Meppel, Amsterdam | 1984
Gedrukt boek
K. Swinnen Bibliografisch vademecum voor de orthopedagoog
een selectieve bibliografie van recente pedagogische literatuur uit vier taalgebieden
Non-fictie
Nederlands | Acco, Leuven, Amersfoort | 1984
Gedrukt boek