Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 139)
Ruud Kouijzer Vonken en vinken
vernieuwing in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | SWP, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Onderwijs in bewegen
basisthema's in bewegingsonderwijs en sport op school
Non-fictie
Nederlands | 336 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2011
Gedrukt boek
Bert Roebben Scholen voor het leven
kleine didactiek van de hoop in zeven stappen
Handreiking voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs voor bezinning op het eigen professionele functioneren.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Diversion Peer Education 2.0
voor de klas op sneakers
Beschrijving van een werkwijze in het onderwijs waarbij jongeren les en informatie krijgen van leeftijdgenoten om hun talent en maatschappelijke betrokkenheid te stimuleren.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | SDU Publishing, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Walter Andries Zelfevaluatie in basisscholen
praktijkboek
Praktische handreiking voor zelfevaluatie als instrument voor kwaliteitsverbetering in basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 85 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2011
Gedrukt boek
Het komt op de leraar aan
Overzicht van actuele ontwikkelingen, problemen en dilemma's in het beroep van leraar in zowel het basis- als voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Boom Lemma uitgevers, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Winny Bosch-Sthijns Handleiding methode aanpakkaarten
speciaal ontwikkeld voor kinderen met aandachts- en werkhoudingsproblemen
Methode voor de begeleiding van hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2011
Gedrukt boek
Verwey-Jonker Instituut Opvoeden na partnergeweld
ondersteuning van moeders en jongeren van diverse afkomst
Deze publicatie bevat de resultaten van het kwalitatief onderzoek naar de opvoeding na partnergeweld. De vraag naar (opvoed)steun en hulp na partnergeweld in diverse etnische groepen staat centraal in dit onderzoek.
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2011
Gedrukt boek
Monique Turkenburg De basis meester
onderwijskwaliteit en basisvaardigheden
Verslag van een onderzoek naar feiten en meningen omtrent onderwijskwaliteit in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Herman Wieberdink Cognitief kapitaal
onderwijs als basis voor de toekomst
Pleidooi voor de kwaliteit van het primair onderwijs en voor lezen, schrijven en rekenen als kernvakken.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Boom Lemma uitgevers, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Tracy Alloway Het werkgeheugen
gerichte ondersteuning bij leerstoornissen
Methode van aanpak ter verbetering van het werkgeheugen voor kinderen met een leerstoornis met betere schoolresultaten als gevolg.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | uitgeverij SWP, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Bijdragen uit de pedagogiek
Non-fictie
Nederlands | 237 pagina's | Boom Lemma uitgevers, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Beroep op het vmbo
over de leerling en zijn onderwijsloopbaan
Theorie en praktijk van de loopbaanoriëntatie en -begeleiding van leerlingen in het vmbo.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | SWP, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Robert Teune Een klas vol kleur, omgaan met culturele diversiteit
Handreiking voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's | Kwintessens, Amersfoort | 2011
Gedrukt boek
Marianne Bodde-Alderlieste Engels in het basisonderwijs
kennisbasis vakdidactiek
Non-fictie
Nederlands | 317 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2011
Gedrukt boek
Wereldwijd opvoeden
Beknopt overzicht van de wereldwijde geschiedenis van de opvoeding, met achtereenvolgens dit historische proces in Nederland, Japan en India.
Non-fictie
Nederlands | 90 pagina's | SWP, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Nora Bogaert Handboek taalbeleid secundair onderwijs
Theorie van taalverwerving en taalonderwijs in het voortgezet onderwijs en de wijzen waarop daaraan in de praktijk doelgericht vorm en inhoud kan worden gegeven.
Non-fictie
Nederlands | 278 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Jenthe Baeyens Het begint met kijken en luisteren
een praktische theorie voor onderwijs aan jonge kinderen
Praktische theorie voor leerkrachten en begeleiders van peuter- en kleutergroepen, waarin het fantasiespel en het onderzoeken een belangrijke plek innemen.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | SWP, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Nathalie Sonck Kinderen en internetrisico's
EU Kids Online onderzoek onder 9-16-jarige internetgebruikers in Nederland
Non-fictie
Nederlands | 81 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Piet Vandebriel Praten met kinderen op school
Leidraad voor leerkrachten en professionele hulpverleners.
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2011
Gedrukt boek