Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 108)
Dolf van den Berg Utopia: naar ander onderwijs
document voor de toekomst
Een beschrijving van pedagogisch onderwijs, waarin de relatie tussen leraar en leerling essentieel is.
Non-fictie
Nederlands | 229 pagina's | Gompel&Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2018
Gedrukt boek
Start to teach
inspiratiegids over aanvangsbegeleiding in het onderwijs
Gids voor beleidsmakers, inspectie, directies en begeleiders in het (secundair) onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 314 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2018
Gedrukt boek
Leo Pauw Burgerschapsvorming op weg naar volwassenheid
Handreiking waarmee scholen voor basis- en voortgezet onderwijs een bijdrage kunnen leveren aan de persoonlijke, sociale en maatschappelijke vorming en ontwikkeling van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Gerben E. de Vries Leve de kweekschool! Dag meester, dag juf
openbare opleidingsscholen in Friesland
Geschiedenis en ontwikkeling van de openbare opleidingsscholen in Friesland gedurende de negentiende en de twintigste eeuw.
Non-fictie
Nederlands | 525 pagina's | Noordboek, [Gorredijk] | 2018
Gedrukt boek
Bildung speciaal
bildungsverhalen uit de praktijk van het (speciaal) onderwijs voor alle leraren
Inspiratieboek voor leerkrachten, schoolleiders, bestuurders en wetenschappers met tal van praktijkvoorbeelden van persoonlijke ontwikkeling van kinderen uit vooral het speciaal onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 301 pagina's | ISVW Uitgevers, Leusden | 2018
Gedrukt boek
Bram Eidhof Het Wilhelmus voorbij
over het ontwikkelen van burgerschap in het onderwijs
Beschouwing over burgerschapsonderwijs en de rol daarin van de politiek en de scholingsinstituten.
Non-fictie
Nederlands | 87 pagina's | Van Gennep, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
David I. Smith Geloven in lesgeven
didactiek als christelijke praktijk
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Buijten & Schipperheijn Motief, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Hugo Pronk | Jacques Meulman De nacht
onze beste bondgenoot; hoofdzaak
Twee voordrachten over de pedagogische uitgangspunten van de op de antroposofie gebaseerde Vrije School.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Hans Schwartz | Marijke Bertu | Marjan van der Maas Integrale kindcentra
van visie naar uitvoeringspraktijk
Studie over het ontstaan en verdere ontwikkeling van intergrale kindcentra, waarin vanuit verschillende disciplines (onderwijs, kinderopvang en soms ook jeugdzorg) vorm wordt gegeven aan een doorlopende ontwikkelingslijn van kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Pica, [Huizen] | 2018
Gedrukt boek
Spier ten Doesschate | Gerard H. van den Hoven Professionele cultuur in ontwikkeling
lerend leven als uitdaging voor het onderwijs
Uitgave over investeren in het (organisatie)leren van onderwijsprofessionals en het ontwikkelen van een professionele cultuur.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Leuker.nu, [Nieuwolda] | 2018
Gedrukt boek
Bianca Antonissen Werken in een kleuterwereld
reflecteren op je handelen als kleuterleerkracht
Non-fictie
Nederlands | 121 pagina's | Leuker.nu, [Nieuwolda] | 2018
Gedrukt boek
Charlotte Pannier Vertel mij wat je ziet
verhalen, kunstgeschiedenis en cultuuronderwijs
Beschrijving van een didactische aanpak in het kunstonderwijs met voorbeelden uit de praktijk.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Gompel&Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2018
Gedrukt boek
Frida Meints | Cobi Visser Kiezen voor een brede kijk op instructie
8 aanraders
Publicatie over het belang en de toepassing van gedifferentieerde instructie in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2018
Gedrukt boek
Erica de Bruïne | Sui Lin Goei | Martijn Willemse | Joke Kamstra SWPBS en sociale veiligheid in het speciaal onderwijs
Beschrijving van een aanpak voor preventie van gedragsproblemen en de evaluatie van de toepassing daarvan door drie scholen voor speciaal onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Pica, [Huizen] | 2018
Gedrukt boek
Elena Carmona van Loon Regieversterkend leiderschap
het onderwijs wil door
Leidraad voor leidinggevenden en leerkrachten in het primair en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Loes van Wessum | Ingrid Verheggen Leiding geven aan een lerende school
welke vragen heb jij vandaag gesteld?
Inzicht in de succesfactoren van leiding geven, waarbij samenwerken en onderzoeken een belangrijke rol spelen.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Gompel&Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2018
Gedrukt boek
Rolien Dijksterhuis | Thitia Kollen Onderwijsvuur
met energie en plezier voor de klas
Handreiking voor (uitgebluste) docenten in po, vo en mbo die weer de energie en het plezier van onderwijsvuur in zich willen voelen branden voor de klas.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Onderwijs van Nu, [Utrecht] | 2018
Gedrukt boek
Luc Dekeyser De leraar als manager van een krachtige leeromgeving
Handleiding voor (toekomstige) leerkrachten in alle onderwijssectoren om aan de hand van didactische en organisatorische factoren inzicht te verwerven in de klas of groep als omgeving, met daaraan gekoppeld de vaardigheid om die te beïnvloeden in de richting van de gestelde doelen.
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Gompel&Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2018
Gedrukt boek
Van levenservaring naar ervaringsdeskundigheid
didactiekboek
Non-fictie
Nederlands | 592 pagina's | Gompel & Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2018
Gedrukt boek
iSelf
aanpak voor het bevorderen van zelfsturend leren door leraren
Beschrijving van een professionaliseringsaanpak voor basisscholen gericht op het toepassen van zelfsturend leren.
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Saxion Progressive Education University Press, Deventer | 2018
Gedrukt boek