Zoekresultaten
Resultaat 981 - 1000 (van 3947)
Nelleke Bokhove-van Wensveen Kinderen en... faalangst
informatie, plan van aanpak en lessen voor alle basisschoolgroepen
Handreiking voor leerkrachten van het basisonderwijs om faalangst bij kinderen te herkennen en te behandelen.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Kwintessens, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Jeroen Onstenk Pedagogiek in de onderwijspraktijk
een geïntegreerde benadering
Studieboek voor pabostudenten, studenten pedagogiek en leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Coutinho, Bussum | 2011
Gedrukt boek
Anouk Adang | Marian Blankman | Anton van Tetering De wereld in met aardrijkskunde
Studieboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | uitgeverij coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Annemarie Lesage Kleine monnik en het dal van gouden tranen
verhaal met levenslessen en metaforen
Kleine Monnik gaat op zoek naar zijn eigen missie en leert onderweg belangrijke levenslessen. Met sfeervolle illustraties in zachte kleuren. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Annemarie Lesage Coaching, [Assendelft] | 2022
Gedrukt boek
Lucie Van Mierlo Gesmeerd geleerd
over bewegend leren
Theorie en praktijk van een methode om de cognitie van basisschoolkinderen te vergroten door beweging; bestemd voor leerkrachten, ouders en opvoeders.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Gompel&Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2020
Gedrukt boek
Ewout van der Knaap Literatuur en film in het vreemdetalenonderwijs
Uitleg over de rol die film en literatuur kunnen spelen bij het aanleren van vreemde talen, met werkvormen, activiteiten en lessen.
Non-fictie
Nederlands | 269 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Sociaal en Cultureel Planbureau Contact!
kinderen en nieuwe media
Artikelen over de omgang van kinderen met nieuwe media zoals internet, games en sociale netwerken, afgewisseld met enkele interviews met kinderen van 6 tot 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 243 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2010
Gedrukt boek
Cees van der Kooij Geschiedenis & samenleving
kennisbasis inhoud & didactiek
Inhoudelijke en didactische gids voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 416 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2009
Gedrukt boek
Ina van Berckelaer-Onnes Autisme op school
een passend aanbod binnen passend onderwijs
Theorie en praktijk van het onderwijs aan kinderen met een autismespectrumstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Boom, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Jacques Vos Het huis lijkt wel een schip
handleiding voor het poëzieonderwijs op de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2002
Gedrukt boek
Jacqueline Boerefijn | Ad Bergsma Gelukkig voor de klas
ga voor meer werkplezier en betere leerprestaties
Handreiking voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs voor meer arbeidsvreugde en de omgang met ongemotiveerde leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | LannooCampus, Houten | 2014
Gedrukt boek
Els Smekens De klas van (n)u
Praktijk- en werkboek voor leerkrachten in het basisonderwijs voor het versterken van de eigen competenties op het gebied van lesgeven en kwaliteitsrijk onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
David Mitchell | Dean Sutherland Wat echt werkt
29 evidence-based strategieën voor het onderwijs
Handboek en naslagwerk met op praktijkervaringen gebaseerde strategieën voor beter onderwijs en betere leerprestaties van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 344 pagina's | Pica, Huizen | 2022
Gedrukt boek
Anouke Bakx | Anje Ros | Erik Bolhuis Doelgericht onderwijs ontwerpen
in vijf stappen naar passende leeractiviteiten
Beschrijving van een methode om doelgericht leeractiviteiten voor het basisonderwijs te ontwerpen aan de hand van vijf stappen. Met voorbeelden uit de praktijk en foto’s, schema’s en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Cathy Crabbe Motoriek & schrijven
bewegen om te leren
Didactische handreikingen voor ouders, therapeuten en leerkrachten ter bevordering van de ontwikkeling van de schrijfvaardigheid van kinderen in het primair onderwijs. Met aandacht voor fijne motoriek en lateralisatie. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | Acco learn, Leuven, Den Haag | 2023
Gedrukt boek
Ilse Preller Hoe verbeter je het sociaal klimaat op school?
8 aanraders
Handboek voor onderwijsprofessionals met informatie over het creëren van een sociaal veilig klimaat in het basisonderwijs. Met zwart-witfoto’s en -illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2024
Gedrukt boek
Elly Singer | Loes Kleerekoper Pedagogisch kader kindercentra 0-4 jaar
Leidraad voor theoretische en praktische pedagogiek in kindercentra.
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2016
Gedrukt boek
Patricia Veldhuis Wie wil er voor de klas?
wat er misgaat in het onderwijs en hoe het beter kan
Persoonlijke ervaringen van een onderzoeksjournalist die zeven maanden voor de klas stond, met aandacht voor het groeiende probleem van het lerarentekort.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Nijgh & Van Ditmar, Amsterdam | 2023
E-book
René Berends | Hilde-Marie van Slochteren | Vera Otten-Binnerts Dalton: L E F
Veelzijdig standaardwerk over het daltononderwijs, geschreven door drie daltonopleiders aan de Saxion Hogeschool Deventer.
Non-fictie
Nederlands | 260 pagina's | Saxion Progressive Education University Press, [Deventer] | 2021
Gedrukt boek
Pieternel Dijkstra Zelfregulerend leren
effectiever leren met leerstrategieën
Uiteenzetting van vijftien leerstrategieën die leerlingen uit de bovenbouw van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs kunnen toepassen om effectiever te leren.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Boom, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek