Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 334)
Computergebruik in de basisschool
een toegevoegde waarde
Praktisch overzicht van de mogelijkheden van het computerondersteunend onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 381 pagina's | Stenfert Kroese, Leiden | 1991
Gedrukt boek
Bart Hageraats Je zult er maar voor staan!
interviews met overspannen docenten
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | BZZTôH, 's-Gravenhage | 1991
Gedrukt boek
M.A.J.M. Matthijssen Lessen in orde voor immigranten
leerlingperspectieven van allochtonen in het voortgezet onderwijs
Studie naar de samenhang tussen leeromgeving, motivatie en identiteitsontwikkeling bij allochtone leerlingen in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | Academische Uitgeverij Amersfoort, Amersfoort | 1993
Gedrukt boek
Theo Compernolle Zit stil
handleiding voor het opvoeden van overbeweeglijke en gedragsmoeilijke kinderen
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | Lannoo, Tielt | 2001
Gedrukt boek
D. Kristensen Emancipatiebeleid op scholen
meisjes en exacte vakken
Onderzoek naar methoden van scholen om achterstanden van meisjes m.b.t. exacte vakken terug te dringen.
Non-fictie
Nederlands | 130 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1991
Gedrukt boek
Theodoor Boland Lezen op termijn
een onderzoek naar de ontwikkeling van de leesvaardigheid in het basisonderwijs en de invloed daarvan op de schoolloopbaan in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | 1991
Gedrukt boek
Valeer Van Achter Pedagogische visie op onderwijs
Onderwijskundige beschouwing over onderwijsvernieuwing in het Belgische voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1991
Gedrukt boek
De zorg voor leerlingen in het V.O.
(studiedagverslag en bronnenboek voor hulpverlening in het voortgezet (speciaal) onderwijs)
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Sassenhein, Haren | 1991
Gedrukt boek
H.E. Niemeijer Op hoger plan
voorgeschiedenis en ontstaan van de Christelijke Hogeschool Windesheim te Zwolle
Jubileumbundel, verschenen ter gelegenheid van het eerste lustrum van de Hogeschool (1986-1991).
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Kok, Kampen | 1991
Gedrukt boek
Big Balloon Werkboek scouts
activiteiten, tips, wetenswaardigheden
Praktische handleiding voor de beginnende en gevorderde scout vanaf ca. 12 jaar en voor leiders van jeugdkampen. Bevat een algemene inleiding en met zwart-witte tekeningen verduidelijkte tips, activiteitenideeën, informatie en wetenswaardigheden.
Non-fictie
Nederlands | 275 pagina's | Scouting Nederland, Leusden | 1991
Gedrukt boek
Petronella Elizabeth Jongsma-Tieleman Geloven; gewoonte of keuze
een onderzoek naar het effect van godsdienstige opvoeding onder gereformeerde jongeren
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | Kok, Kampen | 1991
Gedrukt boek
Eelco Hekster Spreken leren en doceren
Studieboek voor het vak spraakverbetering voor pabo-studenten en studenten logopedie.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1991
Gedrukt boek
Mila Davids Praktisch bekeken
de geschiedenis van het hoger economisch en administratief onderwijs in Nederland en in Rotterdam in het bijzonder, 1966-1991
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Kok, Kampen | 1991
Gedrukt boek
O. Schreuder In de waarheid ligt het heil
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Katholieke Universiteit, Nijmegen | 1991
Gedrukt boek
Catharina Adriana Wilhelmina van Opdorp Problemen van docenten
een onderzoek naar de relatie tussen causale attributies en uitingen van machteloosheid en stress
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | 1991
Gedrukt boek
Mirjam van Bogget Aardrijkskunde en intercultureel onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 87 pagina's | Educatief Centrum Noord (ECN)/Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL), Leeuwarden | 1991
Gedrukt boek
W.J.E. van IJzendoorn (Neven-)effecten van formatiefixatie
samenwerking tussen speciaal en regulier onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | RION, Instituut voor Onderwijsonderzoek, Rijksuniversiteit Groningen, Groningen | 1991
Gedrukt boek
Marja Brand Eindrapport MENT-project
tien jaar aandacht voor de positie van meisjes in natuurkunde en techniek onderwijs
Het MENT-project (Meisjes, Natuurkunde en Techniek) heeft in de periode 1982-1991 drie functies gehad: 1) Initieren van veranderingen in het natuurkunde en techniekonderwijs (discussies en werkgroepen met schoolteams, docenten en dekanen); 2) Ondersteuning bieden aan docenten en scholen die activiteiten op emancipatiegebied ondernemen; 3) Het in kaart brengen van de positie van meisjes in natuurkunde en techniekonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | MENT/TUE, Eindhoven | 1991
Gedrukt boek
Federatie van Ouderverenigingen Down syndroom: de feiten
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Federatie van Ouderverenigingen, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Onderhandelen
structuren en toepassingen
Onderhandelen wordt belicht vanuit multifunctionele invalshoeken.
Non-fictie
Nederlands | 326 pagina's | Academic Service, Economie en Bedrijfskunde, Schoonhoven | 1991
Gedrukt boek