Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 420)
Anke Visser Meidenvenijn in het voortgezet onderwijs
preventie en aanpak
Analyse van het probleem van pesten onder meiden op de middelbare school en veel tips voor de aanpak daarvan door leerkrachten en leerlingenzorg.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Pica, [Huizen] | 2018
Gedrukt boek
Daniel J. Siegel | Tina Payne Bryson Het ja-brein
moed, nieuwsgierigheid en veerkracht bij je kind stimuleren
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | Scriptum, Schiedam | 2019
Gedrukt boek
Johan Van Eeckhout | Freddy Bonnu Leven zonder school
een pleidooi om het leren te ontscholen
Pleidooi voor de noodzaak van ontscholing van onderwijs en samenleving.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Catie Gett Briefjes voor mijn dochter
120 inzichten voor een stralende toekomst
Verzameling van 120 inzichten over zelfvertrouwen, vriendschap, het milieu en andere onderwerpen om als ouder met een dochter te delen. Met kleurenillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Fontaine Uitgevers, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Ramón Lindauer Hulp bij trauma in de kindertijd
praktische gids voor opvoeders
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | LannooCampus, Houten | 2018
Gedrukt boek
Spelen en leren op school
Theoretische visie op de meerwaarde van spelactiviteiten voor het leren en de ontwikkeliing van kinderen in het basisonderwijs, vergezeld van concrete activiteiten.
Non-fictie
Nederlands | 177 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2018
Gedrukt boek
Monic Bührs | Elisa de Groot | Yvette Berkel Onderhandelen voor vrouwen
krijgen wat je wilt, ook voor jezelf
Praktische adviezen voor vrouwen in het bedrijfsleven of in hogere posities bij de overheid.
Non-fictie
Nederlands | 97 pagina's | AnderZ, [Culemborg] | 2018
Gedrukt boek
Piet de Rooy Een geschiedenis van het onderwijs in Nederland
Overzicht van de geschiedenis van het Nederlandse onderwijs in acht karakteristieke periodes.
Non-fictie
Nederlands | 349 pagina's | Wereldbibliotheek, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Olga Potters | Suzan Lutke Leren van kunst
ruimte voor & door creativiteit
Uitgave voor (toekomstige) leerkrachten en onderwijsprofessionals over creativiteit in relatie met kunst en onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2018
Gedrukt boek
Maureen Welscher Thuis in twee landen
geadopteerden over het contact met hun biologische familie
Verhalen van geadopteerden en hun adoptieouders over de ervaringen tijdens het zoeken en het contact met de biologische ouders.
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | Maureen Welscher, [Delft] | 2018
Gedrukt boek
Anneke Strik | Jacqueline Schoemaker Interactievaardigheden
een kindvolgende benadering
Over het sensitief, respectvol en stimulerend omgaan met kleine kinderen en groepen kleine kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 297 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2018
Gedrukt boek
Ineke Oenema-Mostert | Harry Janssens | Gerda Woltjer | Petra van de Kraats-Hop | Holger de Nooij Stapsgewijs onderwijs
het kind centraal!; visie op onderwijs van 3-7 jarigen
Informatie voor onderwijsprofessionals om hun vaardigheden te vergroten bij de afstemming op de ontwikkeling van 3- tot 7-jarige kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 556 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2018
Gedrukt boek
Ivo Mijland Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker
hoe word ik in 8 etappes een nóg betere leraar?
Tips voor met name leerkrachten in het voortgezet onderwijs om door een enthousiastmakende lesaanpak meer gemotiveerde leerlingen te krijgen.
Non-fictie
Nederlands | 129 pagina's | Quirijn, onderwijsverbeterdienst, Oirschot | 2018
Gedrukt boek
Dirk van der Wulp Motiveren is te leren
direct toepasbare voorbeelden; wetenschappelijk onderbouwd
Bespreking van een viertal methoden om de motivatie van leerlingen te versterken, waarbij aandacht is voor autonomie, verbondenheid, haalbaarheid en positieve feedback.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Anton Horeweg De traumasensitieve school: een andere kijk op gedragsproblemen in de klas
Pleidooi voor een andere kijk op gedragsproblemen die gerelateerd kunnen zijn aan trauma’s, aangevuld met kennis en gereedschap waarmee de school en leerkracht ‘traumasensitief’ kunnen handelen gericht op herstel.
Non-fictie
Nederlands | 349 pagina's | LannooCampus, Houten | 2018
Gedrukt boek
Frank Dam Duitse moeders
Versuch einer Betrachtung
Interviews met vijftien Nederlandse journalisten, schrijvers en kunstenaars over de relatie met hun Duitse moeder, waarbij zowel de emoties rond de Tweede Wereldoorlog als vrolijker onderwerpen als Apfelkuchen aan bod komen.
Non-fictie
Nederlands | 150 pagina's | Ad. Donker, Rotterdam | 2018
Gedrukt boek
Jeroen Onstenk Geïntegreerd pedagogisch handelen
in voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs
Studieboek voor studenten voortgezet onderwijs en mbo met aandacht voor pedagogisch handelen om leerlingen bij hun persoonlijke, sociale en maatschappelijke ontwikkeling te ondersteunen. Met illustraties en foto’s.
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Priya Parker De kunst van het samenkomen
nooit meer een saaie meeting
Adviezen voor het organiseren van zinvolle bijeenkomsten, zowel zakelijk als privé.
Non-fictie
Nederlands | 349 pagina's | Boekerij, [Amsterdam] | 2020
Gedrukt boek
Don Kwast Denklicht
pleidooi voor filosofisch onderwijs
Pleidooi voor filosofie in het onderwijs als een elementaire wijze van leren denken, het ontwikkelen van denkvaardigheid, zelfkennis, zelfbewustzijn en jezelf worden door zelf na te denken.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | ISVW Uitgevers, Leusden | 2018
Gedrukt boek
Stefaan Vanparys Relaxed voor de klas, van stimuleren tot corrigeren
Beschrijving van een model waarmee de leerkracht in het basis- en voortgezet onderwijs op een ontspannen manier kan lesgeven.
Non-fictie
Nederlands | Lannoo Campus, Tielt | 2018
Gedrukt boek