Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 232)
Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid Basisvorming in het onderwijs
Beschouwingen over het vak basisvorming, dat in het voortgezet onderwijs ingevoerd zou moeten worden ter verhoging van het onderwijspeil.
Non-fictie
Nederlands | 273 pagina's | Staatsuitgeverij, 's-Gravenhage | 1986
Gedrukt boek
Milo Ogden Frank Effectief communiceren in 30 seconden of sneller
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Elmar, Rijswijk | 2001
Gedrukt boek
Leesmoeilijkheden in het voortgezet onderwijs
Verslag van een symposium, gehouden in 1985, over het verbeteren van onderwijs aan en begeleiding van kinderen met leesmoeilijkheden in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1986
Gedrukt boek
H.B. Meulenkamp Kinderen op de lom-school
Achtergrondinformatie over het ontstaan, de plaats en de functie van het speciale onderwijs voor kinderen met leer- en opvoedingsmoeilijkheden (LOM).
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Intro, Nijkerk | 1986
Gedrukt boek
A. Feitsma Kroniek van een eeuw universitaire frisistiek
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Fryske Akademy : Koperative Utjowerij, Ljouwert [Leeuwarden] | 1986
Gedrukt boek
RION, Instituut voor Onderwijsonderzoek Onderwijs aan (meervoudig) lichamelijk gehandicapte kinderen
Non-fictie
Nederlands | 154 pagina's | RION, Instituut voor Onderwijsonderzoek, Groningen | 1986
Gedrukt boek
Studiecentrum OTO Onderwijskundige ondersteuning voor het hoger onderwijs: wensen en mogelijkheden
symposiumverslag Studiecentrum OTO
Non-fictie
Nederlands | 106 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1986
Gedrukt boek
C.J.W. Meijer Probleemverkenning speciaal onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | RION, Instituut voor Onderwijsonderzoek, Rijksuniversiteit Groningen, Groningen | 1986
Gedrukt boek
M. Groen Het wetenschappelijk onderwijs in Nederland van 1815 tot 1980
een onderwijskundig overzicht
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | University of Technology, Eindhoven | 1986
Gedrukt boek
Jac. van Weringh Heeft onze maatschappij de universiteit die zij verdient?
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | De Arbeiderspers, Amsterdam | 1986
Gedrukt boek
P. Span Computers en begaafde leerlingen in het voortgezet onderwijs
een verkenning van een onderzoeksgebied
Non-fictie
Nederlands | 81 pagina's | ISOR, Utrecht | 1991
Gedrukt boek
Doelmatigheid in het hoger onderwijs
redevoeringen gehouden op het congres van 18 december 1985 in de RAI te Amsterdam, georganiseerd door het Centrum voor Studies van het Hoger Onderwijsbeleid
Non-fictie
Nederlands | 137 pagina's | VUGA, 's-Gravenhage | 1986
Gedrukt boek
R. Brouwer Pedagoog zijn? Kind worden!
leven en werken van Janusz Korczak: enkele verbindingslijnen met het heden
Schets van het leven en werk van de Pools-joodse arts/pedagoog (1878/79-1942) en vergelijking van zijn denkbeelden met die van enkele hedendaagse Nederlandse pedagogen.
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Sassenhein, Haren (Gr.) | 1986
Gedrukt boek
Strategische planning in het wetenschappelijk onderwijs
bijdragen naar aanleiding van het seminar gehouden op 8 oktober 1986 in de Jaarbeurs te Utrecht, georganiseerd door het Centrum voor Studies van het Hoger Onderwijs Beleid
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | VUGA, 's-Gravenhage | 1986
Gedrukt boek
Management van onderwijsinstellingen
Tien studies over management in onderwijsinstellingen.
Non-fictie
Nederlands | 319 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1986
Gedrukt boek
Kees de Brabander Zelfverantwoordelijk leren op school
Visie op het ontwikkelen van zelfverantwoordelijk leren op school, een analyse van de handelingen die dat gedrag met zich meebrengt en van de manier waarop de school dit didactisch helpt ontwikkelen.
Non-fictie
Nederlands | 85 pagina's | Sassenhein, Haren | 1986
Gedrukt boek
Vereniging van Katechese Docenten Didaktische werkvormen
Praktische informatie voor de docent geestelijke en maatschappelijke vakken.
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Segers, Schiedam | 1986
Gedrukt boek
D. van de Lagemaat Onderwijzen in ondernemen
een studie betreffende de didactische voorwaarden en uitwerking van de beginselen van de structuurleer en het exemplarisch leren in relatie tot het middelbaar agrarisch onderwijs; a study concerning the didactic conditions and elaboration of the principles of the structure theory and exemplary learning in relation to secondary agricultural education
Non-fictie
Nederlands | 291 pagina's | Educaboek, Culemborg | 1986
Gedrukt boek
Jeannet Melse Woord en daad
de hulpverleningsstijl van de groepsleid(st)er in een leefsituatie
Analyse van het functioneren van de groepsleider in een residentiële opvoedingssituatie.
Non-fictie
Nederlands | 202 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1986
Gedrukt boek
Cor van Dijk Handboek stages
Resultaten van een onderzoek betreffende stage-activiteiten in het beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 203 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1986
Gedrukt boek