Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 170)
Een werkmodel voor de toelating tot het speciaal onderwijs
Besproken wordt hoe bij een toelatingsonderzoek beter aangesloten kan worden bij al bekende informatie en bij de aanpak van het kind na plaatsing.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Balans, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Leo Lucassen Het partiële gelijk
controverses over het onderwijs in de eigen taal en cultuur en de rol daarbij van beleid en wetenschap (1951-1991)
Studie naar de wijze waarop wetenschap en politiek elkaar hebben beïnvloed op het gebied van het onderwijs aan allochtone kinderen in Nederland, met name het OETC.
Non-fictie
Nederlands | 199 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Anne-Marike van der Hoek De Petö-methode
een geïntegreerde opvang van het hersenbeschadigde kind
Beschrijving van een Hongaarse leer- en opvoedingsmethode - met praktijkvoorbeelden - die tot doel heeft het motorisch gehandicapte kind op te voeden met als uitgangspunt dat het kind zich aanpast aan de omgeving
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
H Strieks 75 jaar een school met de Bijbel te Notter en Zuna, 1917-1992
Nederlands | 200 pagina's | School met de Bijbel, Notter | 1992
Gedrukt boek
Moniek Terlouw Woordblind?
omgaan met dyslexie vanuit de Vrije Schoolpedagogie; een hulp voor leerkrachten en ouders bij het herkennen, begrijpen en helpen van dyslectische kinderen op school en thuis
Non-fictie
Nederlands | 161 pagina's | Vrij Pedagogisch Centrum, Driebergen | 1992
Gedrukt boek
Hugo Rau Van Brakke Grond tot Vlaams Cultureel Centrum
zes eeuwen geschiedenis van een gebouw aan de Amsterdamse Nes (1406-1992)
Met bibliogr. Lustrumuitgave met drie opstellen: over de geschiedenis van het pand; over de situatie bij het Vlaams Cultureel centrum in de periode 1974-1992 en het beleid inzake de Vlaams- Nederlandse betrekkingen.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Stadsuitgeverij Amsterdam, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Weer zin leren
over levensbeschouwing en educatie
Opstellen over zingeving en ethiek in het kader van levensbeschouwelijke opvoeding.
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | Damon, Best | 1992
Gedrukt boek
Heleen Niemeyer-Hesselink Kinderen met emotionele moeilijkheden
speltherapie als hulp voor ouders en kinderen
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Kosmos, Utrecht [etc.] | 1992
Gedrukt boek
H.M. Bronneman-Helmers Volwasseneneducatie tussen markt en overheid
op zoek naar de kerntaken van de overheid ten aanzien van onderwijs, vorming en scholing van volwassenen
Aandacht voor de huidige verantwoordelijkheidsverdeling rond de volwasseneneducatie en voor de wijze waarop momenteel aan de overheidszorg voor de volwasseneneducatie inhoud wordt gegeven en wat de eventuele knelpunten daarvan zijn. Tot slot wordt ingegaan op wat de kerntaken van de overheid kunnen zijn en hoe deze vertaald kunnen worden in een aangepast voorzieningen- en faciliteitenaanbod.
Non-fictie
Nederlands | 163 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Rijswijk | 1992
Gedrukt boek
Th.M.E. Liket Vrijheid & rekenschap
zelfevaluatie en externe evaluatie in het voortgezet onderwijs
Beschouwingen over de kwaliteit van het voortgezet onderwijs en de optimalisering ervan.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Waarden in vrije val?
over morele opvoeding vandaag
Bijdragen vanuit een rooms-katholieke achtergrond.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Altiora, Averbode | 1992
Gedrukt boek
Aalt van de Glind Doe je best!
huiswerkhulp voor brugklassers en hun ouders
Tips voor brugklassers en hun ouders over het maken van huiswerk en het helpen daarbij. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Auctor, Apeldoorn | 1992
Gedrukt boek
Marja Roscam Abbing Het babymuseum
de archaïsche neiging om je eigen kinderen groot te brengen
Humoristische essays over de opvoeding van kleine kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 76 pagina's | Prometheus, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Jos Walta Spelen met prentenboeken
Allerlei aanwijzingen en suggesties voor het gebruik van prentenboeken bij tal van spelactiviteiten in de onderbouw basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1992
Gedrukt boek
M. Schreurs Arbeidsmarktoriëntatie en solliciteren
een handleiding om de overgang van opleiding naar eerste baan te bevorderen
Handleiding voor studenten die zich willen oriënteren op de veranderingen waar ze mee te maken krijgen bij de overgang van studie naar arbeidsmarkt.
Non-fictie
Nederlands | 97 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1992
Gedrukt boek
Huub Bodelier Didactische gids
25 informatica-onderwerpen uitgelegd
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Kluwer Bedrijfswetenschappen, Deventer | 1992
Gedrukt boek
Mark Burggraaf Werkstuk- en scriptieleed en hoe dit te voorkomen
Handleiding voor het schrijven van werkstukken en scripties, bestemd voor studenten in het WO en HBO.
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | Wilson, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Jeroen Aarssen Toetsing Turks en Arabisch aan het einde van het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 238 pagina's | Tilburg University Press, Tilburg | 1992
Gedrukt boek
Patricia Noel Drain Ik ben de beste
de 10 geheimen van succesvol solliciteren
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 1995
Gedrukt boek
Riet Hammen-Poldermans Onder volwassenen
werkboek sociale kennis en vaardigheden voor educatief werkers
Leerboek op HBO-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Acco, Amersfoort [etc.] | 1992
Gedrukt boek