Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 309)
Alja de Bruin-de Boer Hoogintelligente kinderen in het basisonderwijs
Handboek voor de begeleiding van, en het onderwijs aan, hoogintelligente kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 177 pagina's | De Ruiter, [Gorinchem] | 1993
Gedrukt boek
Landelijk Dienstverlenend Centrum voor studie- en beroepskeuzevoorlichting Wetenschappelijk en academisch onderwijs
Nederlandstalig hoger onderwijs; een handboek voor Nederlandse en Vlaamse studenten 93/94
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Landelijk Dienstverlenend Centrum voor Studie- en Beroepskeuzevoorlichting (LDC), Leeuwarden | 1993
Gedrukt boek
Paul Vedder Intercultureel onderwijs vanuit psychologisch perspectief
Non-fictie
Nederlands | 28 pagina's | Sectie Interculturele Pedagogiek, Rijksuniversiteit Leiden, Leiden | 1993
Gedrukt boek
Commissie Vrouw en Arbeid Onderwijs en emancipatie
advies inzake het onderwijsemancipatiebeleid
Advies op verzoek van de Staatssecretaris van Onderwijs en Wetenschappen over de nota "Onderwijsemancipatie 1993-1996". Er wordt commentaar op de hoofdlijnen van de Onderwijsnota gegeven. Vervolgens worden doelstellingen en speerpunten van het onderwijsemancipatiebeleid besproken. De speerpunten zijn: sociaal-culturele zelfstandigheid en weerbaarheid van meisjes ; beroepskwalificatie van allochtone meisjes en beroepskwalificatie gericht op sociaal-economische zelfstandigheid van meisjes en zorgzelfstandigheid...
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Sociaal-Economische Raad, Den Haag | 1993
Gedrukt boek
Wilhelmus Antonius Johannes Maria Kuiper Curriculumvernieuwing en lespraktijk
een beschrijvend onderzoek op het terrein van de natuurwetenschappelijke vakken in het perspectief van de basisvorming
Non-fictie
Nederlands | 257 pagina's | 1993
Gedrukt boek
Michael Durrant Oplossingsgericht werken met jongeren en hun gezin
een creatieve benadering van de residentiële hulpverlening
Non-fictie
Nederlands | 284 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2006
Gedrukt boek
Petra Anna Trijntje Oden Voorkeursbeleid op lokaal niveau
een rechtssociologisch onderzoek naar de sociale werking van maatregelen ter verbetering van de arbeidspositie van vrouwen bij de gemeentelijke overheid
Proefschrift Rijksuniversiteit Groningen. De studie bestaat uit twee deelonderzoeken, die hoofdzakelijk plaats vonden in de gemeente Groningen. Daar werd in 1985 voorgeschreven dat hoofdleidsters van de kleuterscholen zouden worden benoemd als directeur van een basisschool, als zij gelijk geschikt waren aan het hoofd van de lagere school waarmee gefuseerd zou worden. In 1987 werd in Groningen voor het gemeentelijk personeel voorgeschreven dat vrouwen bij voldoende geschiktheid zouden worden benoemd....
Non-fictie
Nederlands | 388 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1993
Gedrukt boek
Projectbureau MUTANT Intercultureel opvoeden
Opstellen over intercultureel opvoeden in de sectoren van kinderopvang, jeugdhulpverlening en sociaal-cultureel werk.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | SWP, Utrecht | 1993
Gedrukt boek
H.E.M. Baartman Opvoeden met alle geweld
hardnekkige gewoontes en hardhandige opvoeders
Kritische en historische beschouwing van lijfstraffen als opvoedkundig middel gedurende de laatste honderd jaar.
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | SWP, Utrecht | 1993
Gedrukt boek
Zelfstandig leren in beroepsopleidingen
meer kansen op de Europese arbeidsmarkt
Verslag van een onderzoek naar opleidingsmethoden in het administratief en technisch beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1993
Gedrukt boek
Vereniging Mensa Nederland Hoogbegaafd, wat betekent dat?
hoofdlijnen van het negende wereldcongres van de 'World Council for Gifted and Talented Children': 'Talent for the Future', Den Haag, 29 juli - 2 augustus 1991
Verzameling artikelen over problemen waar hoogbegaafde personen veelal mee te maken hebben.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Vereniging Mensa Nederland, Utrecht | 1993
Gedrukt boek
Ineke Roorda Kiezen voor 'montessori'?
Non-fictie
Nederlands | 27 pagina's | Nederlandse Montessori Vereniging, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
P.C.M.G. Baeten Deelname aan het speciaal en voortgezet speciaal onderwijs in Limburg
knelpunten en verwachtingen
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | PBW, Onderzoeksbureau voor Beleid en Bestuur, Maastricht | 1993
Gedrukt boek
Herman G. van der Sleen ZMOK, anders dan anders
de geschiedenis van een merkwaardig schooltype
Non-fictie
Nederlands | 265 pagina's | Sassenhein, Haren | 1993
Gedrukt boek
Cornelis Jacobus Klop De cultuurpolitieke paradox
noodzaak èn onwenselijkheid van overheidsinvloed op normen en waarden
Non-fictie
Nederlands | 418 pagina's | Kok, Kampen | 1993
Gedrukt boek
Onderwijstechnologisch Innovatie Centrum Toetsen in de onderwijspraktijk
zelfstudiepakket: systematisch construeren, afnemen en verwerken van toetsen: een handleiding met voorbeelden uit de economie
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | LEMMA, Utrecht | 1993
Gedrukt boek
Ernst Homburg Van beroep 'Chemiker'
de opkomst van de industriële chemicus en het polytechnische onderwijs in Duitsland (1790-1850)
Non-fictie
Nederlands | 581 pagina's | Delftse Universitaire Pers, Delft | 1993
Gedrukt boek
Handboek bijzondere orthopedagogiek
Studieboek op HBO-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 399 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2005
Gedrukt boek
F. Verheij Methodische praktijkbegeleiding en teambegeleiding
Werkboek voor groepswerkers, praktijk- en teambegeleiders in de residentiële hulpverlening.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | SWP, Utrecht | 2006
Gedrukt boek
M.C. van der Veldt Twee VSO-ZMOK-scholen nader bekeken
een explorerend onderzoek naar zowel de in- en uitstroom van twee VSO-ZMOK-scholen in Limburg, als naar de manier waarop binnen deze scholen gestalte wordt gegeven aan de stage
Non-fictie
Nederlands | 54 pagina's | Leids Interdisciplinair Centrum voor Onderwijsresearch, Leiden | 1993
Gedrukt boek