Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 204)
P.A.C. de Niet Het handelen van de leerkracht
in leerlinggericht basisonderwijs
Beschrijving van de wijze waarop leerkrachten via eigengemaakte handelingsplannen kinderen met gedragsproblemen kunnen helpen.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Academische uitgeverij Amersfoort, Amersfoort | 1993
Gedrukt boek
Bob van der Meer De probleemaanpak
Handleiding voor leerkrachten voor de opvang van leerlingen met motivatie- en instroomproblemen en de begeleiding van probleemklassen.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum (KPC), 's-Hertogenbosch | 1993
Gedrukt boek
Wim Kaizer Zelfwerkzaamheid
zelfstandig werken als continue vaardigheid; een doe-het-zelfaanpak
Praktische handleiding om het zelfstandig werken van kinderen op school te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Alja de Bruin-de Boer Hoogintelligente kinderen in het basisonderwijs
Handboek voor de begeleiding van, en het onderwijs aan, hoogintelligente kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 177 pagina's | De Ruiter, [Gorinchem] | 1993
Gedrukt boek
C. den Dulk Teamcommunicatie en conflicthantering
handleiding voor onderwijsgevenden in het primair onderwijs
Handleiding voor leerkrachten in het primair onderwijs om door middel van teamcommunicatie een goede werksfeer te creëren en conflicten te voorkomen.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Intro, Nijkerk | 1993
Gedrukt boek
Chris Hermans Vorming in perspectief
grondslagenstudie over identiteit van katholiek onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | ABKO, Den Haag | 1993
Gedrukt boek
Annelies van Lonkhuyzen Oog voor de dove puber
informatie van ouders voor ouders
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | FODOK, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Werkgroep Docenten Onderwijszaken Onderwijs aan etnisch-heterogene groepen in het hoger beroepsonderwijs
Opstellen over het verbeteren van de begeleiding van allochtone studenten in het hoger beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | Phaedon, Culemborg | 1993
Gedrukt boek
Vereniging Mensa Nederland Hoogbegaafd, wat betekent dat?
hoofdlijnen van het negende wereldcongres van de 'World Council for Gifted and Talented Children': 'Talent for the Future', Den Haag, 29 juli - 2 augustus 1991
Verzameling artikelen over problemen waar hoogbegaafde personen veelal mee te maken hebben.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Vereniging Mensa Nederland, Utrecht | 1993
Gedrukt boek
Mama leer me gezond leven
Matthias is lui en snoept graag. Door zijn nieuwe buurkinderen leert hij dat dat niet gezond is. Met gekleurde tekeningen. Voorlezen vanaf ca. 5 jaar, zelf lezen vanaf ca. 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 35 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 1993
Gedrukt boek
Hetty Dekkers Onderwijs-emancipatiebeleid en economische zelfstandigheid van vrouwen in Noordwest Europa
Noorwegen, Zweden, Engeland, Duitsland en Nederland vergeleken
Inventarisatie, gevolgd door een analytische beschrijving van beleid, maatregelen, projecten en randvoorwaarden (arbeidsmarkt, kinderopvang e.d.) met betrekking tot onderwijs-emancipatie in diverse landen.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1993
Gedrukt boek
Robert Muller School Het wereld kerncurriculum
Bechrijving van een holistische visie op onderwijs en opvoeding, resulterend in een curriculum voor vernieuwd onderwijs aan 1- tot 28-jarigen.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | East-West Publications, Den Haag [etc.] | 1995
Gedrukt boek
M. Elshout-Mohr Leren door studeren
Praktische handleiding, geschreven ten behoeve van studenten in het hoger onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Coutinho, Muiderberg | 1993
Gedrukt boek
Arie Olthof Integrale kwaliteitszorg in het voortgezet onderwijs
parels in stromend water
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Samsom H.D. Tjeenk Willink, Alphen aan den Rijn | 1993
Gedrukt boek
F. Verheij Methodische praktijkbegeleiding en teambegeleiding
Werkboek voor groepswerkers, praktijk- en teambegeleiders in de residentiële hulpverlening.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | SWP, Utrecht | 2006
Gedrukt boek
Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Cultuurbeleid in Nederland
Historisch overzicht, belangrijkste ontwikkelingen en actuele nota's en programma's met betrekking tot het cultuurbeleid in Nederland.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Den Haag | 2007
Gedrukt boek
Manon de Jager Denken kun je leren
theorie en methoden van Feuerstein
Beschrijving van de onderwijskundige methodiek van prof.dr. Reuven Feuerstein.
Non-fictie
Nederlands | 77 pagina's | Sardes, Den Haag | 1994
Gedrukt boek
Michel van Buren Effectief en creatief solliciteren
van advertentie of eigen initiatief tot en met het sollicitatiegesprek: alle stappen voor een oorspronkelijke, succesvolle sollicitatie
Non-fictie
Nederlands | 180 pagina's | BoekWerk, Groningen | 1993
Gedrukt boek
Aanslag op de letteren
de tegenstemmen van Sorin Alexandrescu, Marja Brouwers, Hella S. Haasse, Atte Jongstra, Anton Korteweg, Nicolaas Matsier, Marcel Möring, Philippe Noble, Cyrille Offermans, Ethel Portnoy, Jan Stroop, Willem van Toorn, Jacq Vogelaar, Joost Zwagerman, Hugo Brandt Corstius, Kees Fens, A.F.Th. van der Heijden, W.G. Klooster, Frank Ligtvoet, Margriet de Moor, Charlotte Mutsaers, Nelleke Noordervliet, Connie Palmen, Margreet Ruardi, Maarten van den Toorn, Hugo Verdaasdonk, Rudi Wester
Korte voordrachten van Nederlandse letterkundigen tegen de bezuinigingen op de letterenfaculteit van de Universiteit van Amsterdam.
Non-fictie
Nederlands | 67 pagina's | De Bezige Bij, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
Ine van Liempd De stoelendans
ruimten inrichten voor kinderdagverblijven en peuterspeelzalen
Non-fictie
Nederlands | 161 pagina's | NIZW, Utrecht | 2000
Gedrukt boek