Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 149)
Stichting Bibliographia Neerlandica Nederlands als tweede taal in het onderwijs
praktijkbeschrijvingen uit Nederland en Vlaanderen
Non-fictie
Nederlands | 225 pagina's | Sdu Uitgeverij Koninginnegracht, 's-Gravenhage | 1994
Gedrukt boek
Ik Mik Loreland
een kijkboek met spelletjes en verhalen
Mik reist door verschillende fantasiewerelden en leert daar letters en woorden. Met gekleurde en zwart-witte tekeningen. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Nederlandse Onderwijs Televisie, Hilversum | 1994
Gedrukt boek
Erik Vos Verhalend ontwerpen
een draaiboek; 1: In praktijk
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1994
Gedrukt boek
Peter Dekkers Onderwijs in stellen
onderwijs in stellen voor de midden- en de bovenbouw
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1994
Gedrukt boek
H. Klifman Besturen in verandering
het bestuur en beheer van het christelijk onderwijs in een veranderende samenleving
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Kok, Kampen | 1994
Gedrukt boek
Literaire vorming
Themanummer van het tijdschrift: Literatuur zonder leeftijd
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Stichting ter Bevordering van de Studie van de Kinder- en Jeugdliteratuur, Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
Samen in balans
Richtlijnen voor het acrobatiek onderwijs in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1994
Gedrukt boek
Nederlandse Vereniging van Pedagogen, Onderwijskundigen en Andragologen Opvoedingshulp aan jonge kinderen met motorische beperkingen
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Van Gorcum/Dekker & Van de Vegt, Assen | 1994
Gedrukt boek
Marianne Rozendaal "Niet samen praten, maar samen doen"
project leesbevordering voor Turkse en Marokkaanse kinderen
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | Openbare Bibliotheek Leiden, Leiden | 1994
Gedrukt boek
Greta Nagel Het tao van onderwijs
de speciale betekenis van de Tao-te Tjing in relatie tot de kunst van, en het plezier in lesgeven
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Element, Naarden | 1997
Gedrukt boek
Agnes Vosse Kinderen begeleiden kinderen bij leerachterstanden
een tutor-begeleidingsprogramma voor basis- en speciaal onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1994
Gedrukt boek
Rita Ghesquiere Hoe anders lezen migranten?
een onderzoek naar het leesgedrag van Turkse, Marokkaanse en Italiaanse migrantenkinderen in Vlaanderen
Enkele uitkomsten: het lezen houdt voor vele Turkse en Marokkaanse kinderen verband met hun religieuze wortels: zij hebben naast voorkeur voor geloofsboeken ook waardering voor sprookjes en poëzie, boeken die uit de moedertaal zijn vertaald of die zich in het land van herkomst afspelen. Met name Italiaanse en Marokkaanse kinderen lezen ook strips, bij Turkse kinderen is dit minder het geval.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Plantyn, Antwerpen [etc.] | 1994
Gedrukt boek
De kwaliteiten van computerondersteund onderwijs
voorbeelden uit het hoger onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 331 pagina's | Coutinho, Bussum | 1994
Gedrukt boek
Jo Weijenberg Alledaagse opvoedingsvragen
een wegwijzer voor groepsopvoeders en ouders
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Van Gorcum, Assen | 1994
Gedrukt boek
Balans "Doe normaal!"
over ADHD en daarbij voorkomende ontwikkelingsstoornissen
Informatie voor ouders, leerkrachten en hulpverleners over kinderen met Minimal Brain Dysfunction oftewel Attention Deficit Hyperactivity Disorder.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Balans, Bilthoven | 1996
Gedrukt boek
J.K. Buitelaar Kinderen en hyperactiviteit
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Kosmos-Z&K, Utrecht [etc.] | 1994
Gedrukt boek
Stichting Biowetenschappen en Maatschappij Taalstoornissen
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Stichting Bio-Wetenschappen en Maatschappij, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Peter Dankmeijer Vies niet, homo wel!
ervaringen van homo- en lesbische docenten
Onderzoek naar coming-out-strategieën van docenten in basis- en voortgezet onderwijs. Suggesties voor beleid binnen het onderwijs en voor de houding die docenten zelf kunnen innemen, bijvoorbeeld in conflictsituaties
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Homostudies/ISOR, Universiteit Utrecht, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Truusje Vrooland-Löb Een prentenboek in je eigen taal 2
handleiding voor leraren in het basisonderwijs
Aan de hand van vijf bekende prentenboeken zijn lesvoorbeelden, tips en ideeën uitgewerkt om aan te tonen hoe het gebruik van boeken, audio- en videocassettes kan bijdragen aan de taalontwikkeling in het Nederlands, Turks en Arabisch in de onderbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Lâle, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek
Jan Luiting Fonds Waarom onderwijs in bewegen?
over het legitimeren van de lichamelijke opvoeding
Bundel opstellen.
Non-fictie
Nederlands | 193 pagina's | Jan Luiting Fonds, Studie- en Publicatiefonds van de Koninklijke Vereniging van Leraren Lichamelijke Opvoeding (KVLO), Zeist | 1994
Gedrukt boek