Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 336)
Chris A.M. Hermans Participerend leren
grondslagen van religieuze vorming in een globaliserende samenleving
Theoretische beschouwing over religieuze vorming in het rooms-katholieke primaire onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 428 pagina's | DAMON, Budel | 2001
Gedrukt boek
Erfgoed Actueel, bureau voor cultureel erfgoed en educatie Van buiten leren
ervaringen met het gebruik van cultureel erfgoed als externe leeromgeving in het voortgezet onderwijs
In opdracht van Erfgoed Actueel, bureau voor cultureel erfgoed en educatie van het Ministerie van OCenW hebben acht scholen voor voortgezet onderwijs in 1998, 1999 en 2000 in netwerkverband onderzocht hoe cultureel erfgoed past binnen het lesprogramma en kan bijdragen aan het vormgeven van basisvorming en studiehuis. In het eerste gedeelte van het boek worden de ervaringen van de scholen uiteengezet rondom didactische en schoolorganisatorische thema's. Het tweede deel bevat 'schoolportretten' van...
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2001
Gedrukt boek
H. Paskamp Kinderen van de rekening
joods schoolleven in Twente gedurende de bezettingsjaren 1941-1943
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Van Deinse Instituut, Twentse Academie voor Streekcultuur, [Enschede] | 2001
Gedrukt boek
Marianne Pluymakers Onderwijs aan begaafde leerlingen in het VO
Compacten en Verrijken, een methode om systematisch rekening te houden met begaafde leerlingen
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2001
Gedrukt boek
Harry Stegeman Bewegingsonderwijs: belang en bedoeling
Overzicht van de opvattingen over bewegingsonderwijs in Nederland gedurende de afgelopen halve eeuw.
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | Jan Luiting Fonds, Zeist | 2001
Gedrukt boek
Leerlandschappen in de praktijk
aan de slag met schoolprofilering
Praktische adviezen en voorbeelden voor leerkrachten in het basisonderwijs, die de zin om te leren bij de scholieren willen bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Bekadidact, Baarn | 2001
Gedrukt boek
Saskia van Oenen Sociale competentie en de brede school
Onderzoek naar de mogelijkheden in het primair en voortgezet onderwijs om kinderen hun sociale en communicatieve vaardigheden te laten ontwikkelen door middel van binnen- en buitenschoolse activiteiten.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | NIZW, Utrecht | 2001
Gedrukt boek
Carl Medaer Inrichten van een school: binnen en buiten
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2001
Gedrukt boek
Projectgroep leesbevordering Aan de slag met kinderboeken
een programma leesbevordering ten behoeve van pabostudenten
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Biblion, Den Haag | 2001
Gedrukt boek
Robert J. Marzano | Debra J. Pickering | Jane E. Pollock Wat werkt in de klas
didactische aanpak
Didactische strategieën voor het onderwijs met schema's, indelingen en stappenplannen voor leraren.
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Bazalt, Vlissingen | 2014
Gedrukt boek
Georgie Dom Het praktische babyboek
Praktische informatie voor (aanstaande) ouders.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Consumentenbond, Den Haag | 2001
Gedrukt boek
Stefaan Van Ryssen De hoop van Pandora
ICT in het onderwijs
Studie over de didactiek en pedagogiek van digitale leeromgevingen, met het accent op ICT-toepassingen in het voortgezet en hoger onderwijs en de veranderende rol van de leraar daarbij.
Non-fictie
Nederlands | 277 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2001
Gedrukt boek
Lawrence J. Cohen Spelend opvoeden
hoe je de beste en leukste ouder wordt
Non-fictie
Nederlands | 383 pagina's | Het Spectrum, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Pieter Langedijk ADHD
probleem of uitdaging?
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Ankh-Hermes, Deventer | 2001
Gedrukt boek
Het oog der natie: scholen op rapport
standaarden voor de publicatie van schoolprestaties
Artikelen over kwaliteitsonderzoek van het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2001
Gedrukt boek
De smalle marge van de multiculturele samenleving
de multiculturele leescultuur in onderwijs en bibliotheek, boekproductie en beleid
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | Biblion Uitgeverij, Den Haag | 2001
Gedrukt boek
Henricus Pieter Maria van de Venne Cornelius Schonaeus Goudanus (1540-1611)
leven en werk van de christelijke Terentius; nieuwe bijdragen tot de geschiedenis van de Latijnse scholen van Gouda, 's-Gravenhage en Haarlem
Non-fictie
Nederlands | 605 pagina's | Florivallis, Voorthuizen | 2001
Gedrukt boek
Professioneel verenigingsmanagement
theorie en praktijk voor besturen en directeuren van branche- en beroepsverenigingen
Non-fictie
Nederlands | 459 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 2001
Gedrukt boek
Stef Desodt Van 0 tot 7
een groeiboek voor ouders
Pedagogische adviezen met betrekking tot kinderen tot zeven jaar.
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | Globe, Roeselare | 2001
Gedrukt boek
Jan Durk Tuinier Vredeseducatie
de praktijk van alledag
Theorie- en werkboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Bekadidact, Baarn | 2001
Gedrukt boek