Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 151)
Willem Mennen | Eelke Hoekstra Beter leren door groepsdynamiek
van multi-intensief naar groepsdynamisch onderwijs
Beschrijving van een nieuwe onderwijsbenadering vanuit een groepsdynamisch perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Frank de Kiefte De kunst van de didactiek
werkboek voor de vrijeschool
Didactisch handboek voor de op de antroposofie gebaseerde vrijeschool.
Non-fictie
Nederlands | 259 pagina's | Christofoor uitgeverij, Zeist | 2019
Gedrukt boek
Patricia van Slobbe | Michel van Ast Kleppen open!
actief leren met ICT
Werkboek waarmee docenten in het voortgezet onderwijs aan de slag kunnen gaan met het beter inzetten van ICT ten behoeve van didactische doelen.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Tom Braams Handboek dyslexie
theorie en praktijk
Wetenschappelijk onderbouwd handboek over dyslexie: definities, diagnostiek en behandeling.
Non-fictie
Nederlands | 679 pagina's | Boom, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Jan Copieters Effectieve feedback in het onderwijs
Uiteenzetting over het belang van feedback in zowel basis- als voortgezet onderwijs, gebaseerd op grootschalig onderzoek van John Hattie.
Non-fictie
Nederlands | 246 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2019
Gedrukt boek
Walter Matthys Diagnostiek en behandeling van gedragsproblemen bij kinderen
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Hogrefe, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Kees Vreugdenhil | Simon Ettekoven Eensgezind leiding geven
visie op sturen in onderwijsorganisaties
Beschrijving van een samenhangend en coherent model om eensgezind leiding te geven, waarbij met en vanuit een visie op de onderwijsorganisatie congruent wordt bestuurd.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Ten Brink Uitgevers, Meppel | 2019
Gedrukt boek
Saskia Klomps | Menno van Hasselt | Wijnand Gijzen Zo werken wij!
teambrede afspraken over didactische strategieën in het basisonderwijs
Handboek voor het basisonderwijs waarin de meest gehanteerde, overkoepelende didactische strategieën worden gepresenteerd.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Pieter Leenheer De bril van de leraar
Beschrijving van een halve eeuw onderwijsinnovaties, met de focus op het feit dat de beroepsgroep van leraren niet als eenheid optreedt.
Non-fictie
Nederlands | Phronese, [Culemborg] | 2019
Gedrukt boek
Wim Meijer Consultatieve leerlingbegeleiding
professionalisering en onderwijsverbetering
Beschrijving van de consultatieve leerlingbegeleiding: een preventieve methode waarin de onderwijsbegeleider en de docent gezamenlijk onderwijssituaties analyseren gericht op het behalen van de onderwijsdoelen door de leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 242 pagina's | Gompel&Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2019
Gedrukt boek
Arjan Bolt | Renske van Bemmel | Ella Tacq Het gezin centraal en LVB
gezinsgerichte hulp aan jeugd en ouders met een licht verstandelijke beperking
Non-fictie
Nederlands | 252 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Anke Visser Meidenvenijn in het mbo
preventie en aanpak
Studieboek voor docenten, studieloopbaanbegeleiders en managers in het mbo over wat pestgedrag van meiden in het mbo inhoudt en hoe daarmee om te gaan.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Junilla Larsen Eetgedrag in balans
een gezonde eetopvoeding thuis en in de kinderopvang
Gids voor begeleiders in de kinderopvang voor het aanleren van en motiveren van kinderen voor een gezond eetpatroon.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Piet Kralt In en naast de canon
vaderland, geschiedenis, literatuur
Analyse van een aantal Nederlandse historische romans uit de achttiende eeuw tot en met de huidige tijd.
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Uitgeverij Aspekt, Soesterberg | 2019
Gedrukt boek
Rudolf Steiner Opvoeding en zelfopvoeding van kinderen en tieners
een voordracht op 20 april 1923 in Dornach (Zwits.), en twee fragmenten
Uitleg over de waarde van een voordracht van Rudolf Steiner uit 1923 over opvoeding en fragmenten uit lezingen uit 1922 voor de opvoeding tegenwoordig.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Leraren opleiden in een superdiverse samenleving
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2020
Gedrukt boek
Turbulente leerlingen
probleemgedrag op school positief aanpakken; een boek vol inspiratie en praktijvoorbeelden
Vanuit een consistente visie en gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek worden de achtergronden van probleemgedrag op scholen, de preventie en de aanpak ervan besproken.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Gompel&Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2019
Gedrukt boek
Prof. Mr. B.M. Teldersstichting De moed tot zelfspot: burgerschap in het onderwijs
Rapport van een werkgroep van de Prof. Dr. Telders Stichting gericht op beleidsontwikkeling m.b.t. de kwaliteit van burgerschapsvorming.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Gompel&Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2019
Gedrukt boek
Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ICT
Publicatie over de context, de uitdagingen en beperkingen en de aanpak van innovaties in het primair en voortgezet onderwijs met behulp van ict.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Lisa Herman | Marina Berbel | Maruxa Touceda Inspiratiegids voor klasinrichting en scholenbouw
21st century skills: de kracht van fysieke leeromgevingen
Tips en ideeën voor de inrichting van de leer- en leefruimte op scholen voor primair, secundair en beroepsonderwijs, gerelateerd aan visie op onderwijs, 21ste-eeuwse vaardigheden en de pedagogische opdracht van de school.
Non-fictie
Nederlands | 195 pagina's | ACCO, Leuven, Den Haag | 2019
Gedrukt boek