Zoekresultaten
Resultaat 121 - 140 (van 186)
Mary Pipher Onze verloren dochters
Beschouwing over de problematiek van adolescente meisjes en de wijze waarop zij door hun ouders geholpen kunnen worden, afgewisseld met een groot aantal interviews met meisjes.
Non-fictie
Nederlands | 315 pagina's | Forum, Amsterdam | 1997
Gedrukt boek
H. Klifman Besturen in verandering
het bestuur en beheer van het christelijk onderwijs in een veranderende samenleving
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Kok, Kampen | 1994
Gedrukt boek
Nederlandse Vereniging van Pedagogen, Onderwijskundigen en Andragologen Opvoedingshulp aan jonge kinderen met motorische beperkingen
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Van Gorcum/Dekker & Van de Vegt, Assen | 1994
Gedrukt boek
Hennie Gerritsen "Van schoolhuis tot basisschool"
Nederlands | 26 pagina's | H. Gerritsen, Almelo | 1994
Gedrukt boek
Gerard Leenders Lief, links en lastig
zeventig jaar Volksontwikkeling en Natuurvriendenwerk
Korte geschiedenis van het IvAO (Instituut voor Arbeiders Ontwikkeling; opgericht in 1924), later omgedoopt tot NIVON (Nederlands Instituut voor Volksontwikkeling en Natuurvriendenwerk).
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | NIVON, Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
Greta Nagel Het tao van onderwijs
de speciale betekenis van de Tao-te Tjing in relatie tot de kunst van, en het plezier in lesgeven
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Element, Naarden | 1997
Gedrukt boek
Agnes Vosse Kinderen begeleiden kinderen bij leerachterstanden
een tutor-begeleidingsprogramma voor basis- en speciaal onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1994
Gedrukt boek
Tino van Grimhuijzen Omgaan met pubers
een handreiking
Non-fictie
Nederlands | 87 pagina's | Donker, Rotterdam | 1994
Gedrukt boek
"Tot in verre geslachten"
Nederlands | 199 pagina's | Gereformeerde schoolvereniging, Rouveen | 1994
Gedrukt boek
De kwaliteiten van computerondersteund onderwijs
voorbeelden uit het hoger onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 331 pagina's | Coutinho, Bussum | 1994
Gedrukt boek
Jan Janssen Leerboeken
van schrijver tot gebruiker
Nederlands | 26 pagina's | Stichting IVIO, Lelystad | 1994
Gedrukt boek
Stichting Biowetenschappen en Maatschappij Taalstoornissen
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Stichting Bio-Wetenschappen en Maatschappij, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Balans "Doe normaal!"
over ADHD en daarbij voorkomende ontwikkelingsstoornissen
Informatie voor ouders, leerkrachten en hulpverleners over kinderen met Minimal Brain Dysfunction oftewel Attention Deficit Hyperactivity Disorder.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Balans, Bilthoven | 1996
Gedrukt boek
J.K. Buitelaar Kinderen en hyperactiviteit
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Kosmos-Z&K, Utrecht [etc.] | 1994
Gedrukt boek
Theo IJzermans Het woord is nu aan u!
over spreken in het openbaar
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Thema, Zaltbommel | 2009
Gedrukt boek
Truusje Vrooland-Löb Een prentenboek in je eigen taal 2
handleiding voor leraren in het basisonderwijs
Aan de hand van vijf bekende prentenboeken zijn lesvoorbeelden, tips en ideeën uitgewerkt om aan te tonen hoe het gebruik van boeken, audio- en videocassettes kan bijdragen aan de taalontwikkeling in het Nederlands, Turks en Arabisch in de onderbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Lâle, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek
Jan Luiting Fonds Waarom onderwijs in bewegen?
over het legitimeren van de lichamelijke opvoeding
Bundel opstellen.
Non-fictie
Nederlands | 193 pagina's | Jan Luiting Fonds, Studie- en Publicatiefonds van de Koninklijke Vereniging van Leraren Lichamelijke Opvoeding (KVLO), Zeist | 1994
Gedrukt boek
Wim van Gelder (jr.) Basislessen bewegingsonderwijs
Oefenstof uitgaande van een basisopstelling van het spelmateriaal.
Non-fictie
Nederlands | 570 pagina's | De Tijdstroom, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Peter Dankmeijer Vies niet, homo wel!
ervaringen van homo- en lesbische docenten
Onderzoek naar coming-out-strategieën van docenten in basis- en voortgezet onderwijs. Suggesties voor beleid binnen het onderwijs en voor de houding die docenten zelf kunnen innemen, bijvoorbeeld in conflictsituaties
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Homostudies/ISOR, Universiteit Utrecht, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Leo van Rooij Leerplan Intensief Bewegings Onderwijs
voor groep 3-8 van de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 556 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1994
Gedrukt boek