Zoekresultaten
Resultaat 121 - 140 (van 362)
L. Mulder Kinderen van asielzoekers in het basisonderwijs
Onderzoek naar het prestatieniveau van kinderen van asielzoekers op het terrein van cognitief functioneren en sociaal-emotioneel functioneren.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | ITS, Nijmegen | 2000
Gedrukt boek
Hankie Gubbels Leer samen spelen met Tim en Flapoor
een sociale vaardigheidstraining voor kinderen van 6 tot 10 jaar
Non-fictie
Nederlands | 246 pagina's | Swets Test Publishers, Lisse | 2000
Gedrukt boek
Bouwens van der Boijecollege 70 jaar voortgezet onderwijs in Helden en Meijel
een uitgave ter gelegenheid van het 70-jarig jubileum van het Bouwens van der Boijecollege
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Bouwens van der Boijecollege, Panningen | 2000
Gedrukt boek
Cees Diepeveen Ooit gezien, maar nog niet uitgekeken
werken en omgaan met slechtziende en blinde ouderen
Non-fictie
Nederlands | 202 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 2000
Gedrukt boek
Ed Hoekstra Ruimten maken voor vier tot twaalf jaar
over het inrichten van ruimten voor buitenschoolse opvang
Gids voor pedagogisch medewerkers en managers in de kinderopvang.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | SWP, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Samengevat
schematisch overzicht van de examenstof
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | Onderwijspers, Leiden | 2000
Gedrukt boek
Sebo Ebbens Actief leren
bevorderen van verantwoordelijkheid van leerlingen voor hun eigen leerproces
Werkboek voor docenten in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 2000
Gedrukt boek
D. Merle Voortijdig schoolverlaten
op weg naar een integrale sluitende aanpak
Overzicht van alle maatregelen om voortijdig schoolverlaten te voorkomen.
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Koninklijke Vermande, Lelystad | 2000
Gedrukt boek
Nederlandse Museumvereniging Handleiding interculturele museale leerroutes
Het vmbo maakt weinig gebruik van het museum als leeromgeving. In het proefproject 'Interculturele Museale Leerroutes' van de Nederlandse Museumvereniging en het Algemeen Pedagogisch Studiecentrum (APS) is nauw samengewerkt met vmbo-leerkrachten, docenten van de tweedegraads Nieuwe Lerarenopleiding (NLO) en hun studenten. Het doel van de samenwerking is om museummedewerkers en docenten te trainen in het ontwikkelen van intercultureel onderwijsmateriaal voor musea. Naar aanleiding van het proefproject...
Non-fictie
Nederlands | 169 pagina's | Nederlandse Museumvereniging, [Amsterdam] | 2000
Gedrukt boek
Linda Bolt Sociale erfenissen
oriëntaties van ouders bij het opvoeden
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Eburon, Delft | 2000
Gedrukt boek
H.C. Schouwenburg Studeerproblemen
Systematische beschrijving van de voornaamste studieproblemen bij studenten in het hoger onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 99 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 2000
Gedrukt boek
Werkverband Opleidingen Speciaal Onderwijs Op eigen kracht...?
afhankelijkheid en speciale onderwijszorg
Artikelen over de begeleiding van leerlingen in het speciaal onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2000
Gedrukt boek
Managen van competenties in organisaties
Artikelen over het managen van individuele en collectieve competentieontwikkeling in organisaties en de beoordeling van competenties van werknemers.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | LEMMA, Utrecht | 2000
Gedrukt boek
Fica Djohani Kinderopvang: opvoeden in diversiteit
de dagelijkse praktijk in kindercentra
Praktische handleiding voor intercultureel werken in de kinderopvang, met name bestemd voor leidsters die werken met nul- tot vierjarigen.
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 2000
Gedrukt boek
Kom vanavond met verhalen
oorlog in verhalen en gedichten
Handleiding bij de bundel met romanfragmenten, gedichten, verhalen en bladzijden uit prentenboeken en stripverhalen over het thema oorlog.
Non-fictie
Nederlands | 414 pagina's | Bakermat, Mechelen | 2000
Gedrukt boek
Folkert Kuiken Dictoglos
samenwerkend leren in het tweede- en vreemde-taalonderwijs
Beschrijving van een werkvorm in het taalonderwijs die bestaat uit gestuurde interactie van studenten.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Coutinho, Bussum | 2000
Gedrukt boek
Bouwstenen voor ict-beleid
ervaringen met invoering en gebruik van ict in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2000
Gedrukt boek
W. Veugelers De pedagogische opdracht van het Studiehuis
Onderzoek naar de relatie tussen de pedagogische functie van het onderwijs en de inrichting van het studiehuis.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Instituut voor de Lerarenopleiding Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Elleke Poortvliet Veel leesplezier
projecten voor leesbevordering op een rij
Beschrijving van 13 projecten voor leesbevordering in het primair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Stichting Lezen/CPS, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Henk Harmsen 125 jaar katholiek onderwijs in Zeddam
"van Jozef tot Roncalli"
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Roncallischool, Zeddam | 2000
Gedrukt boek