Zoekresultaten
Resultaat 121 - 140 (van 312)
Wim Geene Goed gezien
onderzoeksvaardigheden in het onderwijs
Studieboek voor leerlingen en studenten in het vwo, mbo en hbo over het aanleren van onderzoekscompetenties, eventueel ondersteund door een elektronische leeromgeving.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Pak, Den Haag | 2004
Gedrukt boek
Rita Bollaert Tieners, zit stil op school!
Praktische gids voor ouders, docenten en hulpverleners om leerlingen met ADHD in het voortgezet onderwijs hulp te bieden.
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | Lannoo, Tielt | 2004
Gedrukt boek
Jan De Groof Gedrag na Verdrag
balans en toekomst van de samenwerking Nederland-Vlaanderen
Artikelen over de taalkundige, politiek-economische, sociale en andere aspecten van de relatie tussen Nederland en Vlaanderen.
Non-fictie
Nederlands | 301 pagina's | Davidsfonds/Leuven, Leuven | 2004
Gedrukt boek
Morika Hornman-Lodérus Beter handschrift
praktische aanpak
Theoretische en praktische handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2004
Gedrukt boek
Loes van der Mee Op zoek naar normen en waarden
kringgesprekken voor kinderen en tieners; een creatief werkboek voor het onderwijs
Theoretische en praktische handreiking voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2004
Gedrukt boek
Colette de Bruin Ajeb ala asielati
Nederlands-Arabische versie "Geef me de 5": een praktisch houvast bij opvoeding en begeleiding van kinderen met autisme
Praktijkgericht boek over de opvoeding van autistische kinderen.
Non-fictie
Arabisch | Nederlands | 192 pagina's | Graviant educatieve uitgaven, Doetinchem | 2007
Gedrukt boek
Agnes Verbiest Als ik jou toch niet had
de taal van complimenten
Analyse van de betekenis, de uiteenlopende bedoelingen, de vorm, inhoud en variaties van complimenten.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Contact, Amsterdam [etc.] | 2004
Gedrukt boek
Remko Iedema Hoe verpruts ik mijn presentatie?
praktische tips om uw lezing of presentatie volledig de mist in te laten gaan
Ironische handleiding voor het houden van presentaties en het spreken in het openbaar.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Pepijn, Eindhoven | 2004
Gedrukt boek
Mart Bakker Een goed tweegesprek
Praktische handleiding voor het voeren van uiteenlopende typen gesprekken.
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Utrecht [etc.] | 2004
Gedrukt boek
Ina ter Avest Zin in m'n klas?!
Handreiking voor leerkrachten in het basisonderwijs en pabo-studenten om zich te bezinnen op hun rol in de klas vanuit een bewuste, levensbeschouwelijke invalshoek.
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | DAMON, [Budel] | 2004
Gedrukt boek
Louise Cornelis Boodschap in beeld
professioneel presenteren met PowerPoint
Non-fictie
Nederlands | 137 pagina's | Academic Service, Den Haag | 2004
Gedrukt boek
Hanne Looij Caleidoscoop van een levende pedagogie
spelen en werken met kleine kinderen
Studieboek vanuit antroposofische invalshoek voor het hoger en middelbaar beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 303 pagina's | Christofoor, Zeist | 2004
Gedrukt boek
Kees Vernooy Alle kinderen vlot leren lezen
alle kinderen vlot leren lezen, is elk kind vlot leren lezen! Wat daarvoor in groep 1-5 komt kijken
Praktisch handboek met verbeterende didactische voorstellen voor het leesonderwijs op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 84 pagina's | CPS onderwijsontwikkeling en advies, Amersfoort | 2004
Gedrukt boek
Judith Costello Zen in opvoeding
opnieuw leren wat we al weten
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2005
Gedrukt boek
Anne Knecht-Boyer Spelen met je baby
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Lifetime, Utrecht [etc.] | 2004
Gedrukt boek
Educatie in de voor- en vroegschoolse periode
Studieboek op hbo/wo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | HBUitgevers, Baarn | 2004
Gedrukt boek
Dirk van Miert Illuster onderwijs
het Amsterdamse Athenaeum in de Gouden Eeuw 1632-1704
Non-fictie
Nederlands | 430 pagina's | Bakker, Amsterdam | 2005
Gedrukt boek
Hanny Vermaas Mag ik u tutoyeren?
aanspreekvormen in Nederland
Studie over het gebruik en de sociale betekenis van aanspreekvormen in Nederland en Vlaanderen in verleden en heden.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Veen, Amsterdam [etc.] | 2004
Gedrukt boek
Peter Frederiks Waren we maar eerder begonnen
over de aanpak van onderwijsvernieuwing
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten | 2004
Gedrukt boek