Zoekresultaten
Resultaat 121 - 140 (van 304)
Piet Bakker De invloed van lezen
een rondleiding langs de bestaande theorieën over de invloed van lectuur op kinderen
Inventarisatie van een groot aantal theorieën over de invloed van boeken op kinderen en de bewijzen die men daarvoor aanvoert.
Non-fictie
Nederlands | 57 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1984
Gedrukt boek
Piet Hagen Hoe wij leren lezen
Uitvoerig overzicht van algemene en onderwijskundige facetten van het (leren) lezen.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1984
Gedrukt boek
P.C. van den Dool Voortijdig schoolverlaten in Rijnmond
een exploratief onderzoek op scholen voor voortgezet onderwijs in het Rijnmondgebied
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | COA, Contactcentrum Onderwijs Arbeid Rijnmond, Rotterdam | 1984
Gedrukt boek
Taalbeschouwing voor gevorderden
een bundel artikelen over enkele aspecten van de taalbeschouwing in de bovenbouw
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1984
Gedrukt boek
Horstink De school in de wereld, de wereld op school
bouwstenen voor een raamleerplan mondiale vorming
Samenhangende omschrijving en verantwoording van het leergebied, dat vredesonderwijs, ontwikkelingseducatie en milieueducatie omvat; bestemd voor docenten in de eerste vier leerjaren van het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | De Horstink, Amersfoort | 1984
Gedrukt boek
John Rohde Schets van de huidige situatie in het R.K. voortgezet onderwijs
een inventarisatie van schoolkenmerken, schoolontwikkelingsbeleid en interne voorzieningen
Non-fictie
Nederlands | Katholiek Pedagogisch Centrum, 's-Hertogenbosch | 1984
Gedrukt boek
Frans van den Heuvel Spellingtoetsen voor het basisonderwijs
Toetsen voor een objectieve meting van de spellingsvaardigheid van kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1984
Gedrukt boek
Een chromosoom te veel
maatschappelijke, medische, psychologische en praktische informatie over mongolen
Overzichtelijke informatie over de diverse aspecten van mongoloïde zwakzinnigen en hun verzorging.
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | Dekker & Van de Vegt, Nijmegen | 1984
Gedrukt boek
Lesideeën
voor moedertaaldocenten
Bundel met honderdvijftig suggesties voor moedertaal-onderwijs, geordend rond twaalf thema's.
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1984
Gedrukt boek
H. Stolk Begeleiding door een samenwerkingsdienst en de schoolidentiteit
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Christelijk Pedagogisch Studiecentrum, Hoevelaken | 1984
Gedrukt boek
Christine G. Kuipers Woordblindheid of dyslexie
een leerstoornis
Nederlands | 24 pagina's | Stichting IVIO, Lelystad | 1984
Gedrukt boek
Het leesproces
Veertien studies over het lezen, het leren lezen en leesstoornissen.
Non-fictie
Nederlands | 294 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1984
Gedrukt boek
Roel Bouwkamp Gespreksvormen
Modellen voor gespreksvoering.
Non-fictie
Nederlands | 206 pagina's | Nelissen, Baarn | 1984
Gedrukt boek
Marja Meeder Vrouwiskundig
meisjes in het wiskunde-onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | OW en OC, Utrecht | 1984
Gedrukt boek
Martin J.G. Nuy Aardrijkskunde in de heterogene klas
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum, 's-Hertogenbosch | 1984
Gedrukt boek
Ed Veenstra Wie beslist in de school?
de medezeggenschapsraad
Nederlands | 20 pagina's | Stichting IVIO, Lelystad | 1984
Gedrukt boek
Jan Terwel Onderwijs maken
naar ander onderwijs voor 12-16 jarigen
Nederlands | 276 pagina's | Stichting voor Onderzoek van het Onderwijs S.V.O, 's-Gravenhage | 1984
Gedrukt boek
Cees Louwerse Studeer actief
wegwijzer voor de beginnende student
Non-fictie
Nederlands | 63 pagina's | Intro, Baarn | 1995
Gedrukt boek
Peter van der Sijde Computer-ondersteund onderwijs als werkvorm
Vanuit de onderwijskunde wordt bekeken hoe software ten behoeve van het onderwijs opgebouwd zou kunnen worden om ondersteunend te werken binnen het onderwijs-leerproces.
Non-fictie
Nederlands | 82 pagina's | Bohn, Scheltema & Holkema, Utrecht [etc.] | 1984
Gedrukt boek
W.P. Janssen Onderwijs en computer
Oriëntatie over de toepassingsmogelijkheden van de computer in het onderwijs; geschreven voor onderwijsgevenden.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1984
Gedrukt boek