Zoekresultaten
Resultaat 121 - 140 (van 171)
Greta Nagel Het tao van onderwijs
de speciale betekenis van de Tao-te Tjing in relatie tot de kunst van, en het plezier in lesgeven
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Element, Naarden | 1997
Gedrukt boek
Agnes Vosse Kinderen begeleiden kinderen bij leerachterstanden
een tutor-begeleidingsprogramma voor basis- en speciaal onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1994
Gedrukt boek
Tino van Grimhuijzen Omgaan met pubers
een handreiking
Non-fictie
Nederlands | 87 pagina's | Donker, Rotterdam | 1994
Gedrukt boek
De kwaliteiten van computerondersteund onderwijs
voorbeelden uit het hoger onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 331 pagina's | Coutinho, Bussum | 1994
Gedrukt boek
Stichting Biowetenschappen en Maatschappij Taalstoornissen
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Stichting Bio-Wetenschappen en Maatschappij, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Balans "Doe normaal!"
over ADHD en daarbij voorkomende ontwikkelingsstoornissen
Informatie voor ouders, leerkrachten en hulpverleners over kinderen met Minimal Brain Dysfunction oftewel Attention Deficit Hyperactivity Disorder.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Balans, Bilthoven | 1996
Gedrukt boek
Theo IJzermans Het woord is nu aan u!
over spreken in het openbaar
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Thema, Zaltbommel | 2009
Gedrukt boek
J.K. Buitelaar Kinderen en hyperactiviteit
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Kosmos-Z&K, Utrecht [etc.] | 1994
Gedrukt boek
Peter Dankmeijer Vies niet, homo wel!
ervaringen van homo- en lesbische docenten
Onderzoek naar coming-out-strategieën van docenten in basis- en voortgezet onderwijs. Suggesties voor beleid binnen het onderwijs en voor de houding die docenten zelf kunnen innemen, bijvoorbeeld in conflictsituaties
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Homostudies/ISOR, Universiteit Utrecht, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Jan Luiting Fonds Waarom onderwijs in bewegen?
over het legitimeren van de lichamelijke opvoeding
Bundel opstellen.
Non-fictie
Nederlands | 193 pagina's | Jan Luiting Fonds, Studie- en Publicatiefonds van de Koninklijke Vereniging van Leraren Lichamelijke Opvoeding (KVLO), Zeist | 1994
Gedrukt boek
Truusje Vrooland-Löb Een prentenboek in je eigen taal 2
handleiding voor leraren in het basisonderwijs
Aan de hand van vijf bekende prentenboeken zijn lesvoorbeelden, tips en ideeën uitgewerkt om aan te tonen hoe het gebruik van boeken, audio- en videocassettes kan bijdragen aan de taalontwikkeling in het Nederlands, Turks en Arabisch in de onderbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Lâle, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek
Wim van Gelder (jr.) Basislessen bewegingsonderwijs
Oefenstof uitgaande van een basisopstelling van het spelmateriaal.
Non-fictie
Nederlands | 570 pagina's | De Tijdstroom, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Leo van Rooij Leerplan Intensief Bewegings Onderwijs
voor groep 3-8 van de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 556 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1994
Gedrukt boek
A. Teerds-Gertenbach Kijk, dat ben ik!
voor meisjes van 10 tot 13 jaar
Hoe verandert je lichaam als je volwassen wordt en hoe ga je ermee om? Voorlichtingsboekje met zwart-wittekeningen voor meisjes vanaf ca. 10 jaar, met een protestants-christelijke achtergrond.
Non-fictie
Nederlands | 67 pagina's | Groen, Heerenveen | 2009
Gedrukt boek
Werken in instellingen
Studieboek op MBO/HBO-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Nelissen, Baarn | 1994
Gedrukt boek
R.H. Matzken Met fantasie naar de nieuwe tijd
Kritische beschouwing vanuit een christelijk gezichtspunt van verschillende onderwijsmethoden, die volgens de auteurs zijn gebaseerd op New Age en/of occultisme.
Non-fictie
Nederlands | 76 pagina's | Moria, Hilversum | 1994
Gedrukt boek
Coby Goorhuis Kindermishandeling
Non-fictie
Nederlands | 20 pagina's | De Ruiter, Houten | 1994
Gedrukt boek
Frans van Gaal Een levensechte school
fragmenten uit de geschiedenis van de streekschool en het COBO
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | CPb Onderwijsgroep, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Marcel Spierts Balanceren en stimuleren
methodisch handelen in het sociaal-cultureel werk
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | LEMMA, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
NGL/CVHO De weg van doen en horen in de school
aanzet tot een gesprek over identiteit
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Kok, Kampen | 1994
Gedrukt boek