Zoekresultaten
Resultaat 121 - 140 (van 191)
Mijn eigen kind is een ander verhaal
professionals over hun ervaringen als opvoeder
Vijftien professionals (pedagogen, psychologen, sociologen en antropologen) schrijven over het opvoeden van hun eigen kinderen, om inzicht te krijgen in de vraag: 'Hoe vergaat het ouders die ervoor hebben doorgeleerd?'
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Elsevier/De Tijdstroom, Maarssen | 1998
Gedrukt boek
Onderwijsbegeleiding tussen missie en markt
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1998
Gedrukt boek
Universiteit Utrecht Geleerd in Utrecht
Portretten van vijf vooraanstaande wetenschapsbeoefenaars, die in de eerste helft van de twintigste eeuw werkten aan de Rijksuniversiteit van Utrecht.
Non-fictie
Nederlands | 74 pagina's | Prestige, Utrecht | 1998
Gedrukt boek
Luk Bosman Jongeren aanspreken op hun leer-kracht
over de praktijk van zelfsturend leren in het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 285 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1998
Gedrukt boek
Gedragsproblemen bij jonge gehandicapte kinderen
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | SWP, Utrecht | 1998
Gedrukt boek
Jacques Jacobs Tien jaar basisonderwijs met een glimlach
een decennium van onderwijsontwikkelingen in 52 columns, afgesloten door een blik in de volgende eeuw
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | Samsom, Alphen aan den Rijn | 1998
Gedrukt boek
Ed van Wijk Mentor-raad in de tweede fase
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | EPN, Educatieve Partners Nederland, Houten | 1998
Gedrukt boek
Chiharu Sakazaki Mijn hart is een pinguïn
een beeldverhaal van Chiharu Sakazaki
Het leven van pinguïn in eenvoudige zwarttekeningen en een korte tekst. Een filosofisch prentenboek voor kinderen vanaf ca. 7 jaar; met begeleidend materiaal voor volwassenen, waarin het verhaal over de pinguïn wordt gezien als metafoor voor de ontwikkeling van een mensenhart.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Pantalone, Brussel | 2002
Gedrukt boek
Ton Hooijmaaijers Een zoektocht naar het pedagram
pedagogiek in de school
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Esstede, Heeswijk-Dinther | 1998
Gedrukt boek
Cure & Care development Behandelingsstrategieën bij kinderen en jeugdigen met ADHD
Non-fictie
Nederlands | 87 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 1998
Gedrukt boek
Stichting Jeugdinformatie Nederland Televisie kijken
een themaboek over invloeden van televisie op kinderen
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Stichting Jeugdinformatie Nederland, Utrecht | 1998
Gedrukt boek
Claire Llewellyn Woordjes
Aan de hand van ruim 300 gekleurde illustraties met bijgaande woorden wordt rond thema's als spelen, verkleden en sporten getracht om de woordenschat te vergroten. Met doe-opdrachten. Vanaf ca. 4 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Boek Specials Nederland, Oegstgeest | 2000
Gedrukt boek
Stichting Lezen Blijven voorlezen
bundel over voorlezen aan leerlingen in groep 3 tot en met 6 van de basisschool in het kader van De Nationale Voorleesdag 1998
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Stichting Lezen, [Amsterdam] | 1998
Gedrukt boek
P.Th.F.M. Boekholt Het ongeregelde verleden
over eenheid en verscheidenheid van het Nederlandse onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Van Gorcum, [Assen] | 1998
Gedrukt boek
Thema's uit de wijsgerige en historische pedagogiek
bijdragen aan de achtste landelijke pedagogendag
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | SWP, Utrecht | 1998
Gedrukt boek
Dinie Schoorlemmer De Joke Smit School
onze trots en glorie
Portret van een Amsterdamse school voor volwassenenonderwijs van 1976 tot 1997.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Van Arkel, Utrecht | 1998
Gedrukt boek
Beate Plenter Zelf bewust docent zijn
Praktisch werkboek voor docenten om door bezinning op professioneel en persoonlijk functioneren het zelfbewustzijn, de zelfsturing en satisfactie te vergroten.
Non-fictie
Nederlands | 149 pagina's | Samsom, Alphen aan den Rijn | 1998
Gedrukt boek
Opvoeden uit inzicht
in het etherlichaam en astraallichaam van het kind; drie voordrachten gehouden tijdens de landelijke Federatie voor vrije schoolleerkrachten te Haarlem op 10, 11 en 12 oktober 1997
Drie voordrachten over de antroposofische menskunde achter de opvoeding en de pedagogie, zoals deze wordt nagestreefd in de Vrije School.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Pentagon, Amsterdam | 1998
Gedrukt boek
Jan van der Ploeg Had me dat eerder verteld
opvoedkundige antwoorden op veel voorkomende problemen
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | SWP, Utrecht | 1998
Gedrukt boek
Vakgroep Geschiedenis Studenten en nationaal gevoel in Nederland
einde achttiende eeuw tot en met de twintigste eeuw
Non-fictie
Nederlands | 75 pagina's | Vakgroep Geschiedenis der Universiteit Utrecht, Utrecht | 1998
Gedrukt boek