Zoekresultaten
Resultaat 121 - 140 (van 449)
P.G. Swanborn Evalueren
het ontwerpen, begeleiden en evalueren van interventies: een methodische basis voor evaluatie-onderzoek
Overzicht van evaluatiemethoden en -technieken, met name op de terreinen van sociaal-wetenschappelijk onderzoek en beleid.
Non-fictie
Nederlands | 364 pagina's | Boom, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
Brigitte Spangenberg Ridder Tim verjaagt de spoken
verhalen voor kinderen die het moeilijk hebben
Praktische handreiking aan ouders en opvoeders om sprookjes en verhalen te gebruiken als creatieve hulp aan kinderen bij de verwerking van probleemsituaties als verlies, rouw en angsten.
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Indigo, Zeist | 1999
Gedrukt boek
Saskia van Oenen Starten met de brede school
Beschrijving van een actueel onderwijsconcept, waarbij integraal jeugdbeleid, lokaal onderwijsbeleid en sociaal beleid worden geïntegreerd.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | NIZW, Utrecht | 1999
Gedrukt boek
Jozef Vos Democratisering van de schoonheid
twee eeuwen scholing in de kunsten
De geschiedenis van de kunstzinnige vorming in Nederland vanaf 1800.
Non-fictie
Nederlands | 431 pagina's | SUN, Nijmegen | 1999
Gedrukt boek
Meis Thewissen Ik wens je...
Non-fictie
Nederlands | 16 pagina's | Wolters Noordhoff, Houten [etc.] | 1999
Gedrukt boek
Pieter Mols De kunst afkijken
inspirerende activiteiten met jonge kinderen en kunst
Handleiding voor leerkrachten in de onderbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1999
Gedrukt boek
Fokkelien von Meyenfeldt Basiskennis projectmanagement
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Academic Service, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Initiatiefgroep Musea & Onderwijs Museum en onderwijs
ervaringen en handreikingen voor museumbezoek door primair en voortgezet onderwijs
Musea en onderwijsinstellingen zouden meer voor elkaar kunnen betekenen dan nu het geval is. De Initiatiefgroep Musea en Onderwijs (IMO) bestaat uit betrokkenen vanuit musea en onderwijsinstellingen en heeft als doelstelling de onderlinge relaties te verbeteren. Wat zijn de knelpunten en de mogelijke oplossingen? Aandacht voor het leervak Culturele en kunstzinnige vorming (CKV).
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1999
Gedrukt boek
H.M. Bronneman-Helmers Scholen onder druk
op zoek naar de taak van de school in een veranderende samenleving
Non-fictie
Nederlands | 306 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 1999
Gedrukt boek
Trix Gijsel Was ik maar op Trinidad
12 Caribische en Braziliaanse liedjes voor groep 6, 7 en 8 van de basisschool
Met muzieknoten. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
Werkgroep Groels Bewegen & didactiek
theorie en praktijk
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1999
Gedrukt boek
Brigitte Minne Hoe kan ik koning worden?
vragen van en voor kinderen over beroepen
Antwoorden op vragen van kinderen over allerlei beroepen. Met kleurenfoto's en gekleurde tekeningen. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 43 pagina's | Mozaïek, Hasselt | 1999
Gedrukt boek
Bregje Boonstra Zo goed als klassiek
de 100 mooiste jeugdboeken van de laatste 50 jaar volgens Bregje Boonstra
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | De Bijenkorf, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
Berdie Memel Saris Verantwoordelijkheid
zorgen voor de cavia
Aäron krijgt een cavia waar hij zo goed mogelijk voor wil zorgen. Kijk-, lees- en vertelboek voor kinderen vanaf ca. 7 jaar, voorzien van kleurige illustraties en vragen. Voorlezen vanaf ca. 5 jaar. Bevat een gebruikershandleiding.
Non-fictie
Nederlands | 23 pagina's | Kwintessens, Hilversum | 1999
Gedrukt boek
Sarah Blaffer Hrdy Moederschap
een natuurlijke geschiedenis
Beschrijving van de processen die ten grondslag liggen aan moederlijke emoties en kinderlijke behoeften, vanuit sociobiologisch, vergelijkend cultureel en evolutionair perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 672 pagina's | Het Spectrum, Utrecht | 2000
Gedrukt boek
Taalbeleid
vernieuwing en verbetering van het taalonderwijs op de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1999
Gedrukt boek
Harald Swinkels Wat wil jij worden?
Non-fictie
Nederlands | 400 pagina's | Tweesprong, Blaricum | 1999
Gedrukt boek
Sue Fox Etiquette voor dummies
Non-fictie
Nederlands | 329 pagina's | Addison Wesley, [Amsterdam etc.] | 2005
Gedrukt boek
Leefstijl voor jongeren; Wat, waarom, hoe boeken
Tips in de vorm van verhalen en strips door middel waarvan je veel te weten komt over je gevoelens en de manier waarop je daarmee om kunt gaan. Vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Lions-Quest Nederland, Nieuw Vennep | 1999
Gedrukt boek
Het perspectief van de orthopedagoog
liber amicorum voor prof.dr. P.A. de Ruyter bij zijn afscheid als hoogleraar Orthopedagogiek aan de Vrije Universiteit
Artikelen over de orthopedagogiek van de afgelopen vijftig jaar en over verschillende aspecten van professioneel orthopedagogisch handelen.
Non-fictie
Nederlands | 273 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 1999
Gedrukt boek