Zoekresultaten
Resultaat 121 - 140 (van 378)
Luc Opdebeeck | Karen Bevers Een scène schoppen
theorie en praktijk van het participatief drama
Overzicht van het verschijnsel Participatief Drama, theater voor mensen in een achterstandspositie, met spellen, oefeningen en technieken.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Formaat, Werkplaats voor Participatief Drama, Rotterdam | 2014
Gedrukt boek
Arnold Brouwer | Marieke van Eechoud Hoe geef je professionele studiecoaching?
een kind dat steeds van z'n fiets valt, kun je beter leren fietsen dan dat je pleisters blijft plakken
Handleiding voor studiebegeleiding in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 91 pagina's | Studiecentrum Baarn, Baarn | 2014
Gedrukt boek
Kirsten Barkmeijer | Johan Brokken Werk aan je winkel
jongeren leren communiceren en zichzelf te presenteren
Handleiding voor professionele opvoeders en leerkrachten in het voortgezet onderwijs om jongeren te helpen bij hun gedragsontwikkeling en identiteitsvorming.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Suzanne Wardenaar In het sprookjesbos
sprookjes met activiteiten gericht op natuurbeleving voor jonge kinderen
Waar komen de appels van Sneeuwwitje vandaan en wat eet de Chinese nachtegaal? Bewerking van 15 bekende sprookjes met gespreksvragen, ideeën voor natuuractiviteiten en zwart-witillustraties met oranje. Onder begeleiding vanaf ca. 4 t/m 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 202 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Irene Westeneng-Ploegsma Pakkend passend onderwijs
opbrengst- en ontwikkelingsgericht werken, hand in hand!; het onderwijssysteem voor kinderen van nu én morgen!
Pleidooi voor passend onderwijs in het basis- en speciaal onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2014
Gedrukt boek
Arjan Broere Doelgericht onderhandelen
leer het proces te beïnvloeden en behaal het optimale resultaat
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | Spectrum, Houten | 2014
Gedrukt boek
Paulien Vervoorn Geloofwaardig spreken
hoe je een steengoede preek maakt
Handboek voor de voorbereiding van een (kerkelijke) spreekbeurt of preek.
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | KokBoekencentrum Non-Fictie, Utrecht | 2019
E-book
Dian Fluijt Prisma Co-Teaching
passend op weg naar integratief onderwijs
Beschrijving van een onderwijsmethode (basis- en voortgezet onderwijs) waarbij twee samenwerkende professionals gedifferentieerd lesgeven aan een klas van 25 leerlingen, inclusief vier met een speciale onderwijsbehoefte.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
René Antrop-Gonzáles Een andere kijk op diversiteit
De Vlaamse Onderwijsraad organiseerde een eigenzinnige seminariereeks over diversiteit, met minder evidente en soms controversiële visies en methodes om de kansen op een succesvolle schoolloopbaan van leerlingen uit allochtone groepen te verbeteren. Dit boek bundelt de bijdragen van verschillende sprekers. René Antrop-Gonzàles zoekt een verklaring voor het academisch succes van sommige jongeren met een migratieachtergrond in de VS. Hij reflecteert, zowel vanuit zijn persoonlijke geschiedenis als...
Non-fictie
Nederlands | 113 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Acco, Leuven | 2014
E-book
René van der Veer Opvoeden door beginners
zin en onzin van opvoedingsadvies
Babys moeten beslist alleen op hun kamertje inslapen. Peuters moet je niet voor hun tweede verjaardag proberen zindelijk te maken. Het huilen van een baby kan niet verminderd worden door hem of haar rond te dragen. Volledige borstvoeding mag maar een paar maanden gegeven worden. Dit zijn enkele van de adviezen die jonge ouders tegen kunnen komen bij het consultatiebureau, in adviesboeken of bij het bezoeken van een opvoedingssite. De adviezen klinken soms overtuigend, maar zijn ze ook ergens op gebaseerd?...
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's (ePub2, 1,2 MB) | De Bezige Bij, Amsterdam | 2014
E-book
Lies Sercu Digitale didactiek
wegwijzers voor de onderwijspraktijk
Digitale didactiek. Wegwijzers voor de onderwijspraktijk wil de fundamentele reflectie in het onderwijsveld aanzwengelen over hoe goed ICT-ondersteund onderwijs er in, zeggen we, het jaar 2030 zou (moeten) kunnen uitzien. Het stelt 3 ruime themas centraal: de leerling en zijn digitale geletterdheid, het onderwijs en hoe dit met behulp van ICT de digitale geletterdheid van leerlingen kan aanscherpen en, tot slot, de leraar en de inhoudelijke, pedagogische, didactische en technologische bagage waarover...
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's (ePub2, 2,6 MB) | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
E-book
Gusti Mallko
Gusti is de vader van Mallko, die het syndroom van Down heeft. Gusti verwerkt zijn gevoelens in ontroerende kleurentekeningen. We zien Mallko in de leeftijd van 0 tot 6 jaar. Voor opvoeders van kinderen (met Down) van ca. 0 t/m 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Uitgeverij Memphis Belle, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Etje Heijdanus-de Boer | Petra Beers | Pauline Verhallen | Danielle Bouwmeester Dans!
praktisch handboek voor het basisonderwijs
Studieboek voor leerkrachten en pabo-studenten over de functionele rol van dans en drama binnen het basisonderwijs. Met foto’s en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 303 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2024
Gedrukt boek
Stephen R. Covey | Sean Covey | Muriel Summers | David K. Hatch The leader in me
Beschrijving van een methode om scholieren sociaal vaardiger te maken, gebaseerd op de 7 eigenschappen van effectief leiderschap van Covey.
Non-fictie
Nederlands | 212 pagina's (ePub2, 1,1 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2015
E-book
Johan Goossens Wie heeft er wél een boek bij zich?
een jaar lang leraar op een ROC
'Niveau 2? Weet je dat wel zeker?' Als cabaretier Johan Goossens leraar Nederlands wordt op een ROC in Amsterdam kijken de andere docenten daar hem meewarig aan. 'Niveau 2? Ik zit al dertig jaar in het vak, maar niveau 2 dat kan ik niet,' zegt de een. 'Ach, maak hem niet zenuwachtig,' zegt een ander. 'Als je het maar niet persoonlijk opneemt. Neem het nooit persoonlijk op!' Op weg naar de klas wordt Johan aangeschoten door nóg een leraar die een poging doet de nieuweling gerust te stellen: 'Je...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,9 MB | Thomas Rap, Amsterdam | 2014
E-book
Kunst in en buiten de klas
wie stimuleert het artistieke talent?
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Boekmanstichting, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Marjolein van der Stoep Was ik maar naar de kunstacademie gegaan... dan had ik dit boek niet hoeven kopen
Een kunstacademie in boekvorm met de basiskennis nodig om beeldend kunstenaar te worden.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | nr58 uitgeverij, Alkmaar | 2014
Gedrukt boek
Gerwin van der Werf Schooldagen
In korte columns vertelt een muziekleraar over het dagelijks leven op een grote school voor voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 279 pagina's (ePub2, 2,9 MB) | Atlas Contact, Amsterdam | 2014
E-book
Sem van Geffen Gamification in de klas
ontwerpen met het mission start model
Methode voor docenten in het voortgezet onderwijs, mbo en hbo voor het werken met games in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 211 pagina's | Koning Willem I College | School voor de Toekomst®, 's-Hertogenbosch | 2014
Gedrukt boek
Anne Marie van Bilsen Opvoeden in deze tijd
handvatten voor ouders; communicatie, massage en oefeningen voor kinderen
Praktisch handboek voor ouders die (tijdelijk) ondersteuning behoeven bij de opvoeding van hun kind, vanuit holistisch perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 252 pagina's | Stichting GVMedia, [Beverwijk] | 2014
Gedrukt boek