Zoekresultaten
Resultaat 121 - 140 (van 480)
Dave Gray De kracht van liminaal denken
Creëer de verandering die je wilt door je manier van denken te veranderen
Het maakt niet uit wie je bent of wat je situatie is, verandering is altijd mogelijk. En als er een situatie is die je wilt veranderen, kan liminaal denken daarbij helpen. Overtuigingen vormen de basis van alles wat mensen zeggen, denken en doen. Als mensen hun overtuigingen veranderen, kunnen ze hun gedrag veranderen, wat hun leven zou kunnen veranderen. Liminaal denken heeft een aantal vaardigheden die iedereen kan leren. Je hebt geen formeel gezag, budget of bekrachtiging nodig om liminaal denken...
Nederlands | 3 uur 26 minuten (296 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jos Burgers Geef nooit korting!
En 30 andere adviezen over omgaan met prijsdruk
Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen flink aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt. In Geef nooit korting! laat Jos Burgers aan de hand van 31 prikkelende adviezen zien hoe u het best met prijsdruk kunt omgaan. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe u prijsdruk voorkomt...
Nederlands | 2 uur 51 minuten (247 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Hans Groen Volle Zalen
De beste strategie voor een uitverkocht event
Het aanbod van seminars, congressen, concerten, theatervoorstellingen en andere events is overweldigend. De strijd om de bezoeker is moordend. Events met grote namen zijn doorgaans snel uitverkocht, maar hoe krijg je een zaal vol als je je als organisator richt op een minder groot publiek of een specifiek thema? Wat als je kampt met een te lage bezettingsgraad en de zaal op z'n best halfvol is ondanks alle goedbedoelde marketinginspanningen? Dit boek gaat over 'butts in seats', over de kunst om...
Nederlands | 6 uur 44 minuten (582 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Hans van der Loo | Patrick Davidson Musk Mania
De 5 waanzinnige succesprincipes van Elon Musk
Aan de hand van vijf even waanzinnige als toepasbare succesprincipes ontrafelen Hans van der Loo en Patrick Davidson de magie van Musk en laten ze je zien hoe ook jij fantastische prestaties kunt realiseren. Het kleinste boekje over ’s werelds grootste presteerder! - De grensverleggende prestaties van Musk op een rij. - Een kijkje in de mindset en drijfveren van een wereldveranderaar. - Musk-Minimasterclass: pas de succesprincipes van Musk zelf toe. Met een voorwoord van Eva de Valk (NRC Handelsblad),...
Nederlands | 2 uur 7 minuten (183 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Gabriël Anthonio Het Zwitsers zakmes van de leider
Gids voor leiderschap met blijvende impact
In Het Zwitsers zakmes van de leider word je geïnspireerd en uitgedaagd om je eigen pad op het gebied van leiderschapsontwikkeling te volgen en anderen hierin mee te nemen. Werken aan leiderschap met positieve impact op jezelf en op je omgeving. De titel van dit boek verwijst naar het zakmes van de grootvader van Gabriël Anthonio – docent, en een geweldige coach voor jong en oud. Ik wil leiderschap ontmythologiseren, ontdoen van haar aureool en bereikbaar maken voor iedereen. Bron: Flaptekst,...
Nederlands | 2 uur 33 minuten (220 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Danielle Braun | Jitske Kramer De Corporate Tribe
Organisatielessen uit de antropologie
De corporate antropologie kijkt met dezelfde verwonderde blik naar organisaties, boardrooms en leiders zoals antropologen dat naar tribale samenlevingen doen. Lezers van dit boek worden meegenomen op een reis langs verre vreemde volkeren. Om vervolgens met een andere, nieuwe blik te kijken naar de eigen organisatie. In zo’n dertig meeslepende verhalen wordt een andere blik op organiseren en organisaties gegeven. Exotisch, maar met praktisch toepasbare denkwijzen, tips en verandermodellen. Door...
Nederlands | 10 uur 5 minuten (872 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Daniëlle de Jonge Human2human
de nieuwe klantrelatie; Onderscheidend verkopen met échte aandacht
Vergeet Business2Business en Business2Consumer. Zakendoen in de nieuwe economie vraagt om een eigentijdse manier van verkopen. Klanten verwachten steeds meer van leveranciers, of het nu gaat om kantoorartikelen, (zakelijke) etentjes of advies van bijvoorbeeld een advocaat. Onderscheidende kracht is essentieel. Die vind je niet zozeer in de eigenschappen van producten of diensten, maar in aandacht. Echte aandacht. Van mens tot mens. Human2Human is de oplossing! In dit prikkelende boek beschrijft...
Nederlands | 2 uur 46 minuten (239 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Daniëlle de Jonge Extreem klantgericht
= Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties
One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Ze zoeken naar bedrijven die maatschappelijke – ecologische en sociale – impact creëren. De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. Niks doen...
Nederlands | 4 uur 32 minuten (392 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jason Fried | David Heinemeier Hansson Het hoeft niet zo hectisch te zijn op het werk
Voor veel mensen is een hectische baan heel normaal geworden. Door fysieke en virtuele afleidingen is je werkdag slechts een reeks vluchtige momenten geworden waarin je écht aan het werk kan zijn. Tel daar de onrealistische groeiverwachtingen bij op, en je hebt alle bouwstenen voor een verontrustende, hectische chaos en burn-outs. Meer uren werken is niet de oplossing. Als het constant hectisch is op je werk, is het tijd om daarmee te stoppen. Leer in Het hoeft niet zo hectisch te zijn op het werk...
Nederlands | 3 uur 44 minuten (322 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Max Christern De 7 managementprincipes van Louis van Gaal
Na de reeks succesvolle wedstrijden van Oranje tijdens het WK van 2014 rees de ster van onze bondscoach tot ongekende hoogte. Alom werd Louis van Gaal geprezen om zijn strategie, zijn interventies, zijn manier van leidinggeven. Wat is het geheim van deze man, die nog maar twee jaar eerder de leiding kreeg over het Nederlands Elftal waarvan niemand verwachtte dat het zelfs maar de groepsfase zou overleven? Wat kunnen managers en andere leidinggevenden van zijn aanpak leren? Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 2 uur 50 minuten (163 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Bo van Houwelingen | Caroline van Keeken De fijne kneepjes van netwerken
Sommige mensen hebben er talent voor: netwerken. Charmant lachend visitekaartjes lospeuteren, de juiste persoon precies joviaal genoeg op de schouders slaan. Helaas is dat niet iedereen gegeven – en toch moeten we allemaal wel eens netwerken. Om handige contacten te leggen en zo die leuke klus of baan binnen te slepen. Bo van Houwelingen en Caroline van Keeken bezochten talloze bijeenkomsten in netwerkend Nederland. Ze hielden de experts nauwlettend in de gaten en leerden van hen de fijne kneepjes...
Nederlands | 1 uur 19 minuten (76 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Simone Levie Start before you're ready
Van stiekem dromen naar groots doen
Het is de levensmissie van businesscoach Simone Levie om vrouwen te empoweren. Te vaak laten zij zich door irreële angsten en valse bescheidenheid weerhouden van het verwezenlijken van hun wensen en dromen. En die eeuwig twijfel… Zou ik het wel kunnen? Simone zegt: Start before you’re ready! Geen gemiep, ga ervoor, pak die kans als je hem ziet. Dit boek helpt je je talenten te erkennen en te kiezen voor de dingen die jij écht belangrijk vindt. Je kunt het, niets houdt je tegen! Bron: Flaptekst,...
Nederlands | 6 uur 5 minuten (350 MB) | Nieuw Amsterdam, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Sydney Brouwer Klantgericht leiderschap
Elke organisatie is zich bewust van het belang van klantgerichtheid. Het is niet voor niets dat hier de laatste jaren een grotere nadruk op is komen te liggen. Daarbij worden allerlei methodes uit de kast getrokken om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Aan één aspect wordt echter structureel te weinig aandacht besteed: leiderschap. In dit boek legt Sydney Brouwer de link tussen klantgerichtheid en leiderschap. Hij zoomt daarbij in op de leider zelf. Als leider ben je immers verantwoordelijk...
Nederlands | 4 uur 26 minuten (383 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Menno Lanting Het geheim van disruptie
De basis van echte vernieuwing
Het geheim van disruptie van Menno Lanting bevat de kernboodschap uit zijn bestseller De disruptieparadox: de vier paradoxen van disruptie. Lanting legt in dat boek de aard van disruptie bloot en laat zien hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie versus exploratie. Wie leert omgaan met de paradoxen van disruptie...
Nederlands | 1 uur 56 minuten (167 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Marcel Canoy De bank van goede bedoelingen
de ramen open bij de Rabobank
Onderzoek naar de ontwikkelingen bij de Rabobank sedert de financiële crisis van 2008, het streven naar openheid en de huidige kansen en problemen van deze bank.
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Prometheus, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Ray Dalio Principes voor succes
een avontuur voor alle leeftijden
Vertelling in woord en beeld over de keuzes die je maakt en de doelen die je jezelf stelt tijdens je leven.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Rutger Steenbergen Praktijkgids copywriting voor ondernemers
Krijg meer klanten en vergroot je omzet en winst. Ook als je geen super-schrijver bent.
Copywriting is cruciaal als je meer klanten wilt werven. Of je nu schrijft voor papier of internet, mensen besluiten voor 95% op gevoel. Dit gevoel kun je bespelen met slimme trucs en handige hacks. En het mooie is dat je geen super-schrijver hoeft te zijn. Volg je de tips uit dit luisterboek nauwgezet, dan maak je van bezoekers klanten. Gegarandeerd en elke keer opnieuw. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 2 uur 23 minuten (206 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jurriaan Kamer | Rini van Solingen Formule X
Hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie
Formule X vertelt het verhaal van Ronald Verhulst, directeur van een groot keukenbedrijf. Als het hem niet lukt de levertijd van de keukens drastisch te verkorten van twaalf tot twee weken, is hij zijn baan kwijt. Met vallen en opstaan versnelt hij stap voor stap zijn organisatie. Hij krijgt daarbij hulp uit onverwachte hoek in de vorm van advies van een F1-teambaas. Ronald voert de geleerde lessen uit de Formule 1 door, met een ware cultuuromslag tot gevolg. Formule X is een verhalend managementboek...
Nederlands | 4 uur 45 minuten (410 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
John C. Maxwell Zo geef je leiding als je baas het niet doet
Praktische handvatten om succesvol te functioneren als de chef niet naar behoren functioneert en om je als werknemer verder te ontwikkelen.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | KokBoekencentrum Uitgevers, Utrecht | 2020
Gedrukt boek
Sam Hollanders Verdubbel je geld in vijf jaar
verstandig beleggen op de beurs; voor ervaren & onervaren beleggers, jong & oud
Non-fictie
Nederlands | 254 pagina's | Lannoo, Tielt | 2019
Gedrukt boek