Zoekresultaten
Resultaat 121 - 140 (van 173)
J.C.G.M. Jansen Het voortgezet onderwijs in Heerlen in de twintigste eeuw
Non-fictie
Nederlands | 401 pagina's | Stichting Historische Kring "Het Land van Herle", Heerlen | 2005
Gedrukt boek
Jan Creusen 900 jaar Abdij Rolduc, 1104-2004
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Mosae, Venlo | 2004
Gedrukt boek
Ton Cruijsen Van klein seminarie naar klein gymnasium
Non-fictie
Nederlands | 313 pagina's | Gymnasium Bernrode, Heeswijk | 2012
Gedrukt boek
Maria Smook-Krikke | Jan Th. Franse Natuurvriendenhuis Het Zeehuis
een portret
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | Nivon Natuurvrienden, [Nederland] | 2023
Gedrukt boek
Anneke Boot Van gilde tot ROC
geschiedenis van het vakonderwijs in de stad Leiden
Beschrijving van de ontwikkeling van het beroepsonderwijs door de eeuwen heen in Nederland en die in Leiden in het bijzonder.
Non-fictie
Nederlands | 287 pagina's | Ginkgo, Leiden | 2019
Gedrukt boek
Paul Seelen Uit de Venlose school geklapt
herinneringen, anekdotes, actualiteit
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | PS: Paul Seelen, [Venlo] | 2012
Gedrukt boek
Nieuwe wegen voor vredeseducatie
perspectieven voor de 21e eeuw
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | SWP, Amsterdam | 2003
Gedrukt boek
Hans van der Sloot De rentmeester
het ontstaan van het De Groot Fonds
De geschiedenis van het ontstaan van het De Groot Fonds, opgericht door Alewijn de Groot in 1956, die met dit fonds allerlei maatschappelijke en culturele activiteiten in Schiedam financierde in de jaren '50 en '60 van de vorige eeuw.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Stichting de Groot Fonds, Schiedam | 2016
Gedrukt boek
Koning Willem II College Bij de tijd
Koning Willem ll College 1866-2016
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Koning Willem II College, [Tilburg] | 2016
Gedrukt boek
Wouter Marchand Onderwijs mogelijk maken
twee eeuwen invloed van studiefinanciering op de toegankelijkheid van het onderwijs in Nederland (1815-2015)
Non-fictie
Nederlands | 309 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2015
Gedrukt boek
'Oefenschool der muzen, werkplaats der wetenschap'
de stichting van de Groninger academie in 1614
Monografie over de oprichting van de Rijksuniversiteit Groningen.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Verloren, Hilversum | 2014
Gedrukt boek
Lingecollege Lyceum 150 jaar in vogelvlucht Lingecollege Lyceum
jubileumboek
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | [Historische Werkgroep Tiel], Tiel | 2020
Gedrukt boek
Herman Broers Onrust in de wijngaard
de wording van Windesheim
Geschiedenis van de Christelijke Hogeschool Windesheim in Zwolle.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Waanders, Zwolle | 2007
Gedrukt boek
A.H. Huussen (jr.) De eerste vrouwelijke studenten aan de universiteit te Groningen 1871-1900
137 biografische schetsen
Non-fictie
Nederlands | 314 pagina's | Uitgeverij Aspekt, Soesterberg | 2021
Gedrukt boek
Gemeentelijk Pedologisch Instituut Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen
driekwart eeuw kinderstudies in het Paedologisch Instituut te Amsterdam (1931-2006)
Non-fictie
Nederlands | 247 pagina's | Meinema, Zoetermeer | 2006
Gedrukt boek
Marjan Brouwers Van meester tot master
220 jaar Hanzehogeschool Groningen
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | Hanzehogeschool Groningen, University of Applied Sciences, Groningen | 2018
Gedrukt boek
André van Gessel De kleine geschiedenis van een 'grote' school
de pastoor Galamaschool in 's-Heerenberg, 1960-1971
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Bergherdieck, [Doetinchem] | 2021
Gedrukt boek
Maarten J. Aalders 125 jaar Faculteit der Godgeleerdheid aan de Vrije Universiteit
Non-fictie
Nederlands | 548 pagina's | Meinema, Zoetermeer | 2005
Gedrukt boek
Jan Brabers Hippocrates op Heyendael
ontstaan en ontplooiing van de Faculteit der Medische Wetenschappen van de Radboud Universiteit Nijmegen, 1951-2001
Non-fictie
Nederlands | 519 pagina's | Valkhof Pers, [Nijmegen] | 2009
Gedrukt boek
Idesbald Goddeeris | Magaly Rodríguez García | Janne Schreurs | Karel van Nieuwenhuyse | Marjolein Wilke Dekolonisering in verleden en heden
postkoloniale en subalterne perspectieven voor geschiedenisonderwijs
Kolonialisme kwam niet tot een einde na de formele onafhankelijkheid van kolonies. Ook vandaag nog zien heel wat mensen koloniale structuren en denkwijzen doorwerken. Ze verwijzen daarbij naar allerlei vormen van discriminatie, racisme, sociale ongelijkheid en ongelijke machtsverhoudingen. Zij roepen daarom ook op om samenlevingen wereldwijd te dekoloniseren. Dit volume in de reeks Historisch Denken verbindt het actuele maatschappelijke debat met recente ontwikkelingen en trendbreuken in de geschiedschrijving...
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Universitaire Pers Leuven, Leuven | 2023
Gedrukt boek