Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 582)
Chantal Trigallez In 7 stappen naar zinvol leren
leer kinderen hun passie, talenten en dromen ontdekken in het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Uitgeverij LannooCampus, Houten | 2016
Gedrukt boek
Sharon Wilsie | Gretchen Vogel Paardentaal
communiceren met paarden in hun eigen taal
Uitleg over het omgaan met paarden gebaseerd op communicatie, onder meer door middel van het leren en herkennen van hun lichaamstaal en daar als mens op reageren.
Non-fictie
Nederlands | 212 pagina's | Media Boekservice, Eerbeek | 2017
Gedrukt boek
Heleen Booy Kunnen dieren denken?
basisboek filosoferen in groep 3, 4 en 5
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's | Amsterdam University Press, [Amsterdam] | 2016
Gedrukt boek
Loïs Eijgenraam Je kind beter begrijpen
ieder kind zijn eigen constitutie
Pedagogische adviezen betreffende kinderen tot 7 jaar vanuit een antroposofische invalshoek.
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | Christofoor uitgeverij, Zeist | 2016
Gedrukt boek
John Donvan | Caren Zucker Autisme
de vele gezichten van een stoornis
Overzicht van de geschiedenis van de diagnose autisme, vanaf de jaren dertig tot heden, met persoonlijke verhalen, het wetenschappelijke onderzoek en de soms experimentele behandelingen.
Non-fictie
Nederlands | 719 pagina's | Atlas Contact, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Sylvia van Ommen Mindfulness
en andere moderne ongemakken
Cartoons.
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2016
Gedrukt boek
Femmy Brug Mindfulness en yoga in de klas
oefeningen in bewustzijn, aandacht en compassie
Yoga- en mindfulnessoefeningen worden stapsgewijs met kleurenfoto's uitgelegd. Met tips voor begeleiders. Onder begeleiding vanaf ca. 5 t/m 12 jaar, zelfstandig vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 150 pagina's | Panta Rhei Uitgeverij, [Katwijk aan Zee] | 2016
Gedrukt boek
Anke Visser Meidenvenijn in het basisonderwijs
een praktische aanpak
Praktische handleiding voor leerkrachten en intern begeleiders om kwetsend gedrag van meiden tegenover andere meiden tegen te gaan.
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's | Pica, Huizen | 2022
Gedrukt boek
Peter Mol Passend voortgezet onderwijs
pedagogisch vakmanschap in de klas
Schets van een aantal elementen van vakmanschap dat een leerkracht kan inzetten om leerlingen optimaal te begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | LannooCampus, Houten | 2016
Gedrukt boek
Jan Driessen A story to tell?
laat je inspireren door sprekers van wereldformaat
Tips en lessen voor de voorbereiding en het houden van een speech, gebaseerd op vele voorbeelden van de praktijkervaringen en werkwijzen van politici en andere befaamde sprekers.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Bertram+de Leeuw Uitgevers, [Amsterdam] | 2016
Gedrukt boek
Johan Keijzer | Karen Verheggen | Det van Gils Differentiëren in het talenonderwijs
kleine ingrepen, grote effecten
Praktisch inspiratieboek voor het toepassen van differentiatiemogelijkheden in het talenonderwijs om zodoende tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen in niveau, tempo, interesse en voorkeur voor leermethode.
Non-fictie
Nederlands | 269 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
Angela Weghorst Anders
het échte verhaal van Generatie Zenz, de 5- tot 25-jarigen van nu
Sociaalwetenschappelijk onderzoek aan de hand van kwantitatieve en kwalitatieve gegevens en interviews naar de talenten, waarden en verwachtingen van hedendaagse kinderen en jongeren.
Non-fictie
Nederlands | 384 pagina's | TwinQ: insights & inspiration, [Utrecht] | 2016
Gedrukt boek
Russell Barkley Omgaan met ADHD op school
evidence based methoden voor leerkrachten
Nederlandse hertaling van een oorspronkelijk Amerikaans boek over het omgaan met ADHD-kinderen en -jongeren, met concrete tips voor een juiste benadering door leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Theo van der Heijden | Daniëlle van der Heijden | Tamar Kopmels Vertrouwen in je klas
emotionele veiligheid op de basisschool met TA
Non-fictie
Nederlands | 196 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Elena Carmona van Loon Regie versterken in het onderwijs
worden wie je bent
Studieboek voor leerkrachten om leerlingen doelgericht te leren meer controle te hebben over en zich meer verantwoordelijk te voelen voor eigen (leer)gedrag.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Mark Mieras | Marijke van Dijk | Jan Bart Dieperink Voor de leeuwen!
over leerlingen, hun heftige hersens en trefzeker lesgeven
Hand- en werkboek voor beginnende docenten, met didactische tips en achtergronden.
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2016
Gedrukt boek
Valentin Wember Het bouwwerk van de Waldorf-pedagogie
in de visie van Rudolf Steiner
Overzicht van de kernideeën van de Vrije School, met aandacht voor de ontwikkeling daarin en de actualiteit daarvan.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Marieke Post | Joop Stolk Pubers begrijpen
Praktische adviezen aan ouders en verzorgers vanuit een christelijk perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | de Banier uitgeverij, Apeldoorn | 2016
Gedrukt boek
Corrine Bleecke | Suzan Valstar Samen leren samenwerken
8 aanraders
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2016
Gedrukt boek
Heleen Booy Kunnen robots bang zijn?
basisboek filosoferen in groep 6, 7 en 8
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Amsterdam University Press, [Amsterdam] | 2016
Gedrukt boek