Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 297)
Vivien Waszink | Veronique De Tier Knuffelcontact & waterwappie
de kracht van nieuwe woorden
Twee taalkundigen beschrijven de nieuwe woorden die in 2021 in België en Nederland zijn ontstaan in de Nederlandse taal. De neologismen worden beschreven tegen de achtergrond van wat er speelde op het gebied van o.a. corona, politiek en klimaat.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Instituut voor de Nederlandse taal, [Leiden] | 2021
Gedrukt boek
Guillaume Martin Het peloton en ik
een filosofie van de mens in de massa
Verhandeling door de Franse filosoof en wielrenner over egoïsme en altruïsme in het universum van het wielerpeloton, en hoe de uiting van deze menselijke strijd zich spiegelt in verschillende problemen in de westerse maatschappij.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Uitgeverij Balans, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Nevelen van verdriet
brieven van belang over rouw
Brieven van beroemde mensen over verlies, rouw, dood, medeleven, vriendschap en familiebanden.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Uitgeverij Podium, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Martin Mulder De wonderlijke wereld van de televisie
avonturen met Mart Smeets, Willem Ruis, Gert-Jan Dröge, Harry Vermeegen en vele anderen
Herinneringen van de Nederlandse cameraman, die meewerkte aan talrijke televisieprogramma's.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Pepper Books, [Alkmaar] | 2021
Gedrukt boek
Henk Asbreuk | Addie de Moor | Esther van der Meer Basisboek journalistiek schrijven
Studieboek op hbo/wo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 353 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2021
Gedrukt boek
Wibe Wagemans | Eva Schram Het geheim van Silicon Valley
Adviezen voor bedrijfsinnovaties, ontleend aan de praktijk van softwarebedrijven in Silicon Valley.
Non-fictie
Nederlands | 269 pagina's | Bot Uitgevers, Voorschoten | 2021
Gedrukt boek
Fred Kendall | Anna Kendall Communicatie-intelligentie
een beproefde manier om beter samen te werken, leiding te geven en mensen te motiveren
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Mediawerf, [Haarlem] | 2021
Gedrukt boek
Roy Ishak Creatief schrijven
voor copywriters
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | [Roy Ishak], [Almere] | 2021
Gedrukt boek
De eeuw van de Volkskrant
Overzicht van belangwekkende historische gebeurtenissen sedert 2012 aan de hand van berichten uit De Volkskrant.
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | WBooks, Zwolle | 2021
Gedrukt boek
John Kroon Slijpen aan de geest
vijftig jaar NRC Handelsblad
Geschiedenis van NRC Handelsblad vanaf 1970 tot en met 2020.
Non-fictie
Nederlands | 532 pagina's | Prometheus, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Frank Jager De prijzenjager
hoe ik in 12 jaar 248 prijzen won
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | PixelPerfect Publications, Den Haag | 2021
Gedrukt boek
Bert van Dijk | Anne-Lies Hustings De Roos van Leary
interactiekunde voor professionals
Uitleg van de theorie en toepassing van de Roos van Leary, een communicatiemodel voor zakelijke interactie.
Non-fictie
Nederlands | 169 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen, Zaltbommel | 2019
Gedrukt boek
Greet Huybrechts Leren articuleren
oefenboek klinkers en tweeklanken
Oefenboek voor het verbeteren van de uitspraak van Nederlandse klinkers en tweeklanken in allerlei combinaties.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Acco learn, Leuven, Den Haag | 2021
Gedrukt boek
Nieuws, diversiteit en democratie
Trends, bedreigingen en nieuwe paden
Nieuwsdiversiteit is van groot belang voor de uitbouw en het behoud van een deliberatieve democratie. Diversiteit gaat daarbij zowel over de inhoud, de opinies als de actoren die in het nieuws aan bod komen. Nieuws, diversiteit en democratie doorprikt een aantal wetenschappelijke en politieke mythes over het ontstaan van filter-bubbels en polarisering van het nieuwsaanbod. Hoe kan het dat het aanbod van nieuwskanalen toeneemt en de diversiteit van de inhoud toch verschraalt? Hoe komt het dat meeste...
Nederlands | 146 pagina's (ePub2, 3,5 MB) | Academic & Scientific publishers, Brussel | 2021
E-book
Challouki Hanan Inclusieve communicatie
Alles wat je moet weten om een divers publiek te bereiken
In een samenleving die steeds diverser wordt, gaan bedrijven en overheden constant op zoek naar manieren om efficiënt te communiceren en hun doelpubliek te verbreden. Het verschil tussen de diversiteit in de samenleving en het gebrek eraan in het merendeel van de sectoren is enorm groot. Bedrijven zijn zich steeds vaker bewust van het potentieel van diverse doelgroepen en willen weten hoe ze die effectief kunnen bereiken. Het ontbreekt interne communicatiediensten en creatieve bureaus echter aan...
Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 3,1 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2021
E-book
Guus Middag Verklarend zakwoordenboekje van rare woorden
van aire tot zwouten
Bundel korte verhandelingen over allerlei 'rare' Nederlandse woorden, die van een etymologische en/of anekdotische uitleg worden voorzien.
Non-fictie
Nederlands | 186 pagina's | Uitgeverij Van Oorschot, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Jerry Helmers Speechen voor gewone mensen
zakpocket met overtuigingskracht
Uitleg van diverse technieken om snel overtuigend te speechen.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Haystack, [Zaltbommel] | 2021
Gedrukt boek
Wat gebeurt er in het Nederlands?!
over taal, frequentie en variatie
Bundeling van onderzoeken naar diverse aspecten van de Nederlandse taal, met nadruk op frequentie en taalverandering.
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's | Sterck & De Vreese, Gorredijk | 2021
Gedrukt boek
Marijke Blom-Westrik Chinees voor school en thuis
Via onderwerpen als geschiedenis, eten en cultuur leer je Chinese karakters herkennen en schrijven. En uitleg over tellen tot 100, Chinese klanken en zinnen schrijven. Met veel kleurenillustraties, invulopdrachten en uitspraak en instructiefilmpjes op website. Antwoorden staan in apart boek. Vanaf ca.9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Chinese talen | Nederlands | 102 pagina's | Eduforce educatieve uitgeverij, [Drachten] | 2021
Gedrukt boek
Kilian W. Wawoe Het corporate brein
samenwerken na corona
Inhoudelijke analyse van het nieuwe werken, thuis en op kantoor, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en op werkervaringen tijdens de corona-crisis.
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Vakmedianet, Alphen aan den Rijn | 2021
Gedrukt boek