Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 176)
J.C. Boschma Sensomotorische training van kinderen, in de leeftijd van 4-12 jaar, met leer- en gedragsproblemen op basis van een ontwikkelingsachterstand
Non-fictie
Nederlands | 129 pagina's | De Tijdstroom, Lochem [etc.] | 1986
Gedrukt boek
W. de Vos Wereldreligies in beeld
over het onderwijs in de wereldgodsdiensten
Handleiding voor godsdienstleraren die in hun lessen ook de niet-christelijke religies op onbevooroordeelde wijze aan de orde willen stellen.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Meinema, Delft | 1986
Gedrukt boek
H.J. Ringrose Bang zijn voor andere kinderen
omgang en therapie met sociaal onhandige kinderen; een werkboek
Non-fictie
Nederlands | 283 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1986
Gedrukt boek
R.G.M. Wolbert Individualisering en differentiatie in de basisschool
een verkennend onderzoek naar de stand van zaken met betrekking tot individualisering en differentiatie in groep 1 t/m 4 van de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Instituut voor Onderzoek van het Onderwijs, Den Haag | 1987
Gedrukt boek
Landelijk Ondersteuningsteam Beroepskwalificerende Edukatie Ondersteuning B.K.E. in de periode 1983-1986
eindrapport
Eindverslag waarin de ondersteuning van 22 projecten Beroepskwalificerende Educatie wordt geanalyseerd en geëvalueerd.
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Landelijk Ondersteuningsteam Beroepskwalificerende Edukatie, 's-Hertogenbosch | 1986
Gedrukt boek
Daan Choekat Daantje's jeugdjaren in het Joodse Jongensweeshuis
Herinneringen van de auteur aan zijn jeugd in het joodse jongensweeshuis in Amsterdam tussen 1923 en 1936.
Non-fictie
Nederlands | 225 pagina's | Choekat en Zonen, Bne Brak | 1986
Gedrukt boek
Stichting SVE Basiseducatie, tien maal anders
Verhandeling, waarin zowel theoretisch als praktisch de overgang van het bestaande educatieve werk voor volwassenen naar een nieuw basiseducatief aanbod wordt uiteengezet.
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | Stichting SVE, Amersfoort | 1986
Gedrukt boek
E. Vlieg Omgaan met probleemsituaties in de ZMOK-school
een exploratief onderzoek op basis van interviews met ZMOK-leerkrachten
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Sassenhein, Haren | 1986
Gedrukt boek
R. Doorembos | L.M. van den Meer Rotterdams Montessori Lyceum 1936-1986
50 jaar documenten
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Rotterdams Montessori Lyceum, Rotterdam | 1986
Gedrukt boek
CJV, 100 jaar jeugdwerk
1886-1986 i maart
Nederlands | C.J.V. "De Here zal 't voorzien, Schiedam | 1986
Gedrukt boek
Baukje Colpaart-Vellekoop Idee in muziek
Muziekmethode voor docenten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 20 pagina's | Muusses, Purmerend | 1986
Gedrukt boek
Ria Van Weverberg Muziek
geïntegreerde muzikale opvoeding in de lagere school
Muziekdidactische handleiding voor onderwijskrachten.
Non-fictie
Nederlands | 324 pagina's | Plantyn, Deurne | 1986
Gedrukt boek
Mieke Davies-Kuiper Ongewone kinderen
de zogenaamde MBD-ers of hyperactieve kinderen
Beschrijving van de levensgeschiedenissen van kinderen met een "minimal brain dysfunction" (MBD) en een beschouwing over de daarmee gepaard gaande gedragsproblematiek.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Donker, Rotterdam | 1986
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum Materialenbanken basiseducatie: het beschrijven en het indelen van het materiaal
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1989
Gedrukt boek
Veerle Florquin Speelkriebels voor kleuters
Verzameling bewegingsspelletjes voor kinderen van ca. 2 tot 6 jaar. Tevens wordt in een theoretisch deel het belang ervan voor de ontwikkeling van het kind uiteengezet.
Non-fictie
Nederlands | 398 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1986
Gedrukt boek
Landelijke Coördinatiegroep Projecten Volwasseneneducatie Materialenbanken
het indelen en het beschrijven van het materiaal; proefversie
Non-fictie
Nederlands | 69 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1986
Gedrukt boek
Stichting SVE Lezen en schrijven
hartstikke moeilijk?; over de opbouw van leren lezen en schrijven door volwassenen
Aanzet tot een theorie over het leren lezen van volwassenen met veel aanwijzingen voor de lespraktijk voor begeleiders van alfabeteriseringsgroepen
Non-fictie
Nederlands | 257 pagina's | Stichting SVE, Amersfoort | 1986
Gedrukt boek
Paul E. Werkman Computer en geschiedenisonderwijs
Eerste oriëntatie op Computer Ondersteunend Geschiedenis Onderwijs, waarin aandacht wordt geschonken aan zowel Engelse als Nederlandse software voor het geschiedenisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1986
Gedrukt boek
Werkgroep Visie Voortgezet Onderwijs Taak en toerusting
gereformeerd voortgezet onderwijs vandaag en morgen
Vrijgemaakt gereformeerde visie op het onderwijs en het beleid van de overheid.
Non-fictie
Nederlands | 280 pagina's | Landelijk Verband van Gereformeerde Schoolverenigingen (LVGS), Wezep | 1986
Gedrukt boek