Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 232)
J.M. Gijsen Katholiek onderwijs
illusie of toekomstperspectief
Analyse vanuit tradionalistische visie van de katholiciteit van Nederlandse onderwijsinstellingen door de bisschop van Roermond.
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Van Spijk, Venlo | 1989
Gedrukt boek
Marja Roozen Het vier-seizoenenboek
natuurbeleving voor de kleuters
Handleiding in woord en beeld.
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Dijkstra, Groningen | 1989
Gedrukt boek
Deborah Parsons Onderwijs
In korte hoofdstukken wordt informatie gegeven over het belang van goed onderwijs voor alle kinderen uit de hele wereld. Met veel zwart-witte en kleurenfoto's. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1989
Gedrukt boek
J.H.C. Vonk Beginnend leraarschap
het professionele ontwikkelingsproces van beginnende docenten nader bekeken
Beschrijving en analyse van veelvoorkomende problemen van beginnende docenten met praktische aanwijzingen hoe deze problemen op te lossen zijn.
Non-fictie
Nederlands | 196 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
Wetenschappelijk Instituut voor het CDA Ruimte voor kwaliteit
rapport van een commissie van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA
Christen-democratische visie op onderwijs en onderwijspolitiek.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1989
Gedrukt boek
K. van Helvert Meertaligheid
Inleiding over de gevolgen van het multi-etnische en multilinguale karakter van de Nederlandse samenleving voor het taalonderwijs in de basisvorming voor alle leerlingen in de eerste fase van het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's | Stenfert Kroese/Nijhoff, Leiden | 1989
Gedrukt boek
M.J. Schneider Wennen aan plannen
het invoeren van het werken met handelingsplannen
Scenario voor het opstellen en invoeren van individuele handelingsplannen binnen het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 61 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
C. Hover De organisatie van modulair onderwijs
Praktische handleiding voor moduleren.
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Educaboek, Culemborg | 1989
Gedrukt boek
Samenwerking tussen bedrijf en onderwijsinstelling in de praktijk
over nieuwe combinaties, structuren en gedragscodes tussen bedrijfsleven en onderwijsinstellingen op het gebied van bestuur, financiën, economie, juridische en personele constructies en marketing
Artikelen over de relatie hoger onderwijs en bedrijfsleven.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1989
Gedrukt boek
A. Ruiter Onderweg
een beeld van 90 jaar gereformeerd jeugdwerk in Drenthe
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | Stichting Het Drentse Boek, Zuidwolde | 1989
Gedrukt boek
Instappen en weglezen
werken met boeken in de klas
Didactische tips voor het werken met verhalende jeugdboeken in groep 3 en 4 van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Infodok, Leuven, 's-Gravenhage | 1989
Gedrukt boek
Onderwijs en vorming voor laaggeschoolde jongeren
Artikelen over ervaringen met en voorlopige onderzoeksresultaten over het experimenteel deeltijdonderwijs in België.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1989
Gedrukt boek
Rik Aerts Kinderen rekenen
een procesmatige benadering
Een pleidooi voor het procesmatig benaderen van het rekenonderwijs in België.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1989
Gedrukt boek
De computer als expert en didacticus
een introductie in het onderzoek naar intelligente onderwijssystemen
Bundel wetenschappelijke artikelen van verschillende auteurs.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Coutinho, Muiderberg | 1989
Gedrukt boek
Lidwine Janssens Het rijk der verbeelding
dramatische vorming in het basisonderwijs; handleiding
Handreiking aan leerkrachten basisonderwijs voor dramatische vorming. Als spelelementen komen aan bod: waarneming, beweging, taal, improvisatie, technische spelen en thematisch spel. Per onderdeel worden voorbeeldlessen gegeven.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
Bart Pattyn Inspelen op mogelijkheden
interventieproblematiek bij licht-geestelijke handicap
Reconstructie van hoe opvattingen over licht-verstandelijke handicaps zijn geëvolueerd en welke theorieën daarbij werden ontwikkeld.
Non-fictie
Nederlands | 210 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1989
Gedrukt boek
A. Treffers Proeve van een nationaal programma voor het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool
Overzicht van de stand van zaken bij de ontwikkeling van een nationale aanpak van het funderend rekenonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1989
Gedrukt boek
J.G. Toebes Geschiedenis en staatsinrichting
Informatie over basisvorming in het vak geschiedenis/staatsinrichting.
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | Stenfert Kroese/Nijhoff, Leiden | 1989
Gedrukt boek
C.K.M. Crutzen Informatiekunde
Bespreking van de algemene doelstellingen van informatica-onderwijs, de veranderingen daarin sinds 1970 en de wijze waarop het onderwijs nu gegeven moet worden.
Non-fictie
Nederlands | 81 pagina's | Stenfert Kroese/Nijhoff, Leiden | 1989
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum Computer ondersteund onderwijs en de bibliotheek
lezingen gehouden tijdens de Nederlands-Vlaamse studiedag te Breda, 26 oktober 1988
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1989
Gedrukt boek