Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 223)
Jean-Pierre Tanghe De glazen school
doelgroepenbeleid in het onderwijs
Pleidooi voor een marktgericht denkende en handelende school op non-profit basis.
Non-fictie
Nederlands | 169 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1989
Gedrukt boek
Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen De beginfase van het voorrangsbeleid in het basisonderwijs
verslag van het oriënterend onderzoek van de landelijk OVB-evaluatie
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1989
Gedrukt boek
J.M. Gijsen Katholiek onderwijs
illusie of toekomstperspectief
Analyse vanuit tradionalistische visie van de katholiciteit van Nederlandse onderwijsinstellingen door de bisschop van Roermond.
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Van Spijk, Venlo | 1989
Gedrukt boek
Deborah Parsons Onderwijs
In korte hoofdstukken wordt informatie gegeven over het belang van goed onderwijs voor alle kinderen uit de hele wereld. Met veel zwart-witte en kleurenfoto's. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1989
Gedrukt boek
Marja Roozen Het vier-seizoenenboek
natuurbeleving voor de kleuters
Handleiding in woord en beeld.
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Dijkstra, Groningen | 1989
Gedrukt boek
J.H.C. Vonk Beginnend leraarschap
het professionele ontwikkelingsproces van beginnende docenten nader bekeken
Beschrijving en analyse van veelvoorkomende problemen van beginnende docenten met praktische aanwijzingen hoe deze problemen op te lossen zijn.
Non-fictie
Nederlands | 196 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
Wetenschappelijk Instituut voor het CDA Ruimte voor kwaliteit
rapport van een commissie van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA
Christen-democratische visie op onderwijs en onderwijspolitiek.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1989
Gedrukt boek
K. van Helvert Meertaligheid
Inleiding over de gevolgen van het multi-etnische en multilinguale karakter van de Nederlandse samenleving voor het taalonderwijs in de basisvorming voor alle leerlingen in de eerste fase van het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's | Stenfert Kroese/Nijhoff, Leiden | 1989
Gedrukt boek
M.J. Schneider Wennen aan plannen
het invoeren van het werken met handelingsplannen
Scenario voor het opstellen en invoeren van individuele handelingsplannen binnen het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 61 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
C. Hover De organisatie van modulair onderwijs
Praktische handleiding voor moduleren.
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Educaboek, Culemborg | 1989
Gedrukt boek
Samenwerking tussen bedrijf en onderwijsinstelling in de praktijk
over nieuwe combinaties, structuren en gedragscodes tussen bedrijfsleven en onderwijsinstellingen op het gebied van bestuur, financiën, economie, juridische en personele constructies en marketing
Artikelen over de relatie hoger onderwijs en bedrijfsleven.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1989
Gedrukt boek
Instappen en weglezen
werken met boeken in de klas
Didactische tips voor het werken met verhalende jeugdboeken in groep 3 en 4 van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Infodok, Leuven, 's-Gravenhage | 1989
Gedrukt boek
T.H.A. van der Voort Televisie en lezen
Rede door de auteur uitgesproken bij de aanvaarding van het ambt van bijzonder hoogleraar in de studie van Kind en Media (Leiden, 1989).
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1989
Gedrukt boek
Onderwijs en vorming voor laaggeschoolde jongeren
Artikelen over ervaringen met en voorlopige onderzoeksresultaten over het experimenteel deeltijdonderwijs in België.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1989
Gedrukt boek
Rik Aerts Kinderen rekenen
een procesmatige benadering
Een pleidooi voor het procesmatig benaderen van het rekenonderwijs in België.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1989
Gedrukt boek
Bart Pattyn Inspelen op mogelijkheden
interventieproblematiek bij licht-geestelijke handicap
Reconstructie van hoe opvattingen over licht-verstandelijke handicaps zijn geëvolueerd en welke theorieën daarbij werden ontwikkeld.
Non-fictie
Nederlands | 210 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1989
Gedrukt boek
A. Treffers Proeve van een nationaal programma voor het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool
Overzicht van de stand van zaken bij de ontwikkeling van een nationale aanpak van het funderend rekenonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1989
Gedrukt boek
J.G. Toebes Geschiedenis en staatsinrichting
Informatie over basisvorming in het vak geschiedenis/staatsinrichting.
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | Stenfert Kroese/Nijhoff, Leiden | 1989
Gedrukt boek
De computer als expert en didacticus
een introductie in het onderzoek naar intelligente onderwijssystemen
Bundel wetenschappelijke artikelen van verschillende auteurs.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Coutinho, Muiderberg | 1989
Gedrukt boek
Alice van Kalsbeek Studievaardig
cursus studievaardigheden voor anderstaligen
Cursusboek effectief studeren voor anderstalige aspirant-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 217 pagina's | Nijhoff, Leiden | 1989
Gedrukt boek