Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 250)
Onderwijs aan doven
spraak, lezen, gebarentaal, sociaal-emotionele begeleiding, beroepskeuze
Informatie over het onderwijs aan doven en slechthorenden ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van de Vereniging ter Bevordering van het Onderwijs aan Doven in Nederland.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1989
Gedrukt boek
Psychologie en hoger onderwijs
toekomstverkenningen; liber amicorum prof. dr. S. Wiegersma
Bundel opstellen waarin de ontwikkelingen op het gebied van psychologie en hoger onderwijs worden geanalyseerd.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1989
Gedrukt boek
Vera Asselbergs-Neessen Kind, kunst en opvoeding
de Nederlandse beweging voor beeldende expressie
Overzicht van de veranderde inzichten over kunstopvoeding van kinderen op scholen.
Non-fictie
Nederlands | 317 pagina's | Acco, Amersfoort [etc.] | 1989
Gedrukt boek
Tegengesteld
wiskundedidactiek op de grens van basis- en voortgezet onderwijs, toegespitst op negatieve getallen
Non-fictie
Nederlands | 247 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1989
Gedrukt boek
David Playfoot Effectief leiding geven in het primair onderwijs
praktijkboek voor directies en leraren
Non-fictie
Nederlands | 249 pagina's | Samsom H.D. Tjeenk Willink, Alphen aan den Rijn | 1993
Gedrukt boek
Mart Corsius Ouderparticipatie in godsdienstonderwijs
het gesprek tussen opvoeders thuis en op school
Werkboek voor het godsdienstonderwijs op de (basis)school.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Gooi en Sticht, Hilversum | 1989
Gedrukt boek
Jan Lap Ethiek van de leerlingbegeleiding
een methodiek voor bezinning op de praktijk
Methodische doordenking van waarden en normen bij het begeleiden van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 74 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum, 's-Hertogenbosch | 1989
Gedrukt boek
J.M. Gijsen Katholiek onderwijs
illusie of toekomstperspectief
Analyse vanuit tradionalistische visie van de katholiciteit van Nederlandse onderwijsinstellingen door de bisschop van Roermond.
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Van Spijk, Venlo | 1989
Gedrukt boek
Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen De beginfase van het voorrangsbeleid in het basisonderwijs
verslag van het oriënterend onderzoek van de landelijk OVB-evaluatie
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1989
Gedrukt boek
Jean-Pierre Tanghe De glazen school
doelgroepenbeleid in het onderwijs
Pleidooi voor een marktgericht denkende en handelende school op non-profit basis.
Non-fictie
Nederlands | 169 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1989
Gedrukt boek
Marja Roozen Het vier-seizoenenboek
natuurbeleving voor de kleuters
Handleiding in woord en beeld.
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Dijkstra, Groningen | 1989
Gedrukt boek
P.W. Koster 250 jaar Waalse school
1739-1989
Nederlands | 48 pagina's | Stichting Verenigde Protestants-Christelijke Scholen, Rotterdam | 1989
Gedrukt boek
Deborah Parsons Onderwijs
In korte hoofdstukken wordt informatie gegeven over het belang van goed onderwijs voor alle kinderen uit de hele wereld. Met veel zwart-witte en kleurenfoto's. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1989
Gedrukt boek
Wetenschappelijk Instituut voor het CDA Ruimte voor kwaliteit
rapport van een commissie van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA
Christen-democratische visie op onderwijs en onderwijspolitiek.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1989
Gedrukt boek
K. van Helvert Meertaligheid
Inleiding over de gevolgen van het multi-etnische en multilinguale karakter van de Nederlandse samenleving voor het taalonderwijs in de basisvorming voor alle leerlingen in de eerste fase van het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's | Stenfert Kroese/Nijhoff, Leiden | 1989
Gedrukt boek
M.J. Schneider Wennen aan plannen
het invoeren van het werken met handelingsplannen
Scenario voor het opstellen en invoeren van individuele handelingsplannen binnen het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 61 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
C. Hover De organisatie van modulair onderwijs
Praktische handleiding voor moduleren.
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Educaboek, Culemborg | 1989
Gedrukt boek
J.H.C. Vonk Beginnend leraarschap
het professionele ontwikkelingsproces van beginnende docenten nader bekeken
Beschrijving en analyse van veelvoorkomende problemen van beginnende docenten met praktische aanwijzingen hoe deze problemen op te lossen zijn.
Non-fictie
Nederlands | 196 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
Samenwerking tussen bedrijf en onderwijsinstelling in de praktijk
over nieuwe combinaties, structuren en gedragscodes tussen bedrijfsleven en onderwijsinstellingen op het gebied van bestuur, financiën, economie, juridische en personele constructies en marketing
Artikelen over de relatie hoger onderwijs en bedrijfsleven.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1989
Gedrukt boek