Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 359)
W.J.E. van IJzendoorn (Neven-)effecten van formatiefixatie
samenwerking tussen speciaal en regulier onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | RION, Instituut voor Onderwijsonderzoek, Rijksuniversiteit Groningen, Groningen | 1991
Gedrukt boek
Marja Brand Eindrapport MENT-project
tien jaar aandacht voor de positie van meisjes in natuurkunde en techniek onderwijs
Het MENT-project (Meisjes, Natuurkunde en Techniek) heeft in de periode 1982-1991 drie functies gehad: 1) Initieren van veranderingen in het natuurkunde en techniekonderwijs (discussies en werkgroepen met schoolteams, docenten en dekanen); 2) Ondersteuning bieden aan docenten en scholen die activiteiten op emancipatiegebied ondernemen; 3) Het in kaart brengen van de positie van meisjes in natuurkunde en techniekonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | MENT/TUE, Eindhoven | 1991
Gedrukt boek
Federatie van Ouderverenigingen Down syndroom: de feiten
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Federatie van Ouderverenigingen, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Onderhandelen
structuren en toepassingen
Onderhandelen wordt belicht vanuit multifunctionele invalshoeken.
Non-fictie
Nederlands | 326 pagina's | Academic Service, Economie en Bedrijfskunde, Schoonhoven | 1991
Gedrukt boek
Schatkamer van de toekomst
over musea en cultuurbehoud
De WVC-nota 'Kiezen voor kwaliteit', over de toegankelijkheid en het behoud van het museale erfgoed, was uitgangspunt voor het debat over cultuurbehoud dat op 14 maart 1991 in de Balie plaatsvond. Recensie in: Boekmancahier.4(1992)12(.246-250).
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | De Balie, Amsterdam | 1991
Gedrukt boek
Henk Roeters Intercultureel lesgeven
pedagogische en sociaal-psychologische aspecten
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Educatief Centrum Noord (ECN)/Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL), Leeuwarden | 1991
Gedrukt boek
Douwe Kok Leerstofbeschrijving wiskunde 12-16
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Freudenthal Instituut, RU Utrecht, Utrecht | 1991
Gedrukt boek
J.Chr. Perrenet Handleiding voor onderwijs in heterogene groepen
AGO (Adaptief Groeps Onderwijs): een werkwijze die met alle leerlingen rekening houdt; met voorbeelden uit de wiskunde
Non-fictie
Nederlands | 37 pagina's | Academisch Boeken Centrum, De Lier | 1991
Gedrukt boek
Leo G.M. Prick Personeelsbeleid in het onderwijs: de bittere noodzaak van een nieuwe aanpak
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's | Educaboek, Culemborg | 1991
Gedrukt boek
Stichting Leids Universiteits-Fonds Album scholasticum Academiae Lugduno-Batavae
Non-fictie
Nederlands | 229 pagina's | Leids Universiteits-Fonds, Leiden | 1991
Gedrukt boek
T. Hesselink-van der Riet 335 jaar onderwijs in Albergen (1656-1991)
van openbaar (provinciaal) schooltje tot (R.K.) St. Aloysiusschool
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Stichting Heemkunde Albergen, Albergen | 1991
Gedrukt boek
Jacques Hermus De Rijkshogeschool Groningen
een geschiedenis met toekomst ...
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Rijkshogeschool Groningen, Groningen | 1991
Gedrukt boek
Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam Etnische segregatie in het onderwijs
beleidsaspecten
Non-fictie
Nederlands | 210 pagina's | Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1991
Gedrukt boek
Handtheater Gebarenboek
Uitleg, met veel tekeningen, van de handgebaren voor doven en niet-doven. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 20 pagina's | Handtheater, Amsterdam | 1991
Gedrukt boek
Nederlandse Stichting voor het Dove en Slechthorende Kind De Nederlandse gebarentaal
Verslag van de resultaten die onderzoek naar de Nederlandse Gebarentaal heeft opgeleverd, waarin tevens wordt uitgelegd hoe gebaren in elkaar zitten en gecombineerd kunnen worden tot zinnen.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | De Nederlandse Stichting voor het Dove en Slechthorende Kind [etc.], Amsterdam | 1991
Gedrukt boek
P. Conijn De school en haar fascinerende leeromgeving
Beschreven wordt hoe het leren op school boeiend kan zijn en hoe het de leerlingen in hoge mate kan motiveren.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | De Akelei, Assendelft | 1991
Gedrukt boek
Miriam Stoppard Wat kan mijn kind
ontdek spelenderwijs al zijn mogelijkheden
Gids voor ouders ter begeleiding en ondersteuning bij de ontwikkeling van jonge kinderen tot 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | M.O.M, Houten | 2003
Gedrukt boek
Diny Lemmens Begrijpen en begrepen worden
totale communicatie met verstandelijk gehandicapte kinderen
Non-fictie
Nederlands | 59 pagina's | Fiad-Wdt, Utrecht | 1991
Gedrukt boek
W.C.M. van Lieshout Terugblik, droom?, werkelijkheid
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Katholieke Universiteit Nijmegen, Nijmegen | 1991
Gedrukt boek
M. Robijns Verzorging, een vak apart?
het leergebied Verzorging in de eerste fase voortgezet onderwijs
Beschrijving van de stand van zaken m.b.t. het leergebied Verzorging in de eerste fase van het voortgezet onderwijs. Aan de orde komen o.a.: weergave van argumenten voor en tegen het opkomen van Verzorging in de basisvorming; de stand van zaken m.b.t. Verzorging op basis van case- studies op 10 scholen in Nederland; de meningen van ouders en leerlingen over Verzorging. Bevat samenvatting en conclusies.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1991
Gedrukt boek