Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 325)
Loes Braakman Trends! in beleid voor nul- tot zesjarigen
Overzicht van het name lokaal overheidsbeleid met betrekking tot opvoedingsondersteunende voorzieningen voor kinderen tot en met zes jaar.
Non-fictie
Nederlands | 63 pagina's | Sardes, Utrecht | 1999
Gedrukt boek
Algemeen Pedagogisch Studiecentrum Pesten op school
overzicht van artikelen
Non-fictie
Engels | Nederlands | 225 pagina's | Algemeen Pedagogisch Studiecentrum, Utrecht | 1999
Gedrukt boek
Voorlezen doet kinderen groeien
studiedag voorlezen 28 november 1998
Nederlands | 110 pagina's | VBVB Huis van het Boek, Antwerpen [etc.]. | 1999
Gedrukt boek
Herman Thomassen Snoezelen in de kinderopvang
en veel meer zintuiglijke activiteiten met kinderen
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Intro, Baarn | 1999
Gedrukt boek
M.A. van Rees We komen er wel uit
over rationaliteit in probleemoplossende discussies
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Boom, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
De overheid als bovenmeester
Kritische analyse van het huidige onderwijsbeleid.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Intro, Baarn | 1999
Gedrukt boek
Jan Meilof Een wereld licht en vrij
het culturele werk van de AJC; 1918-1959
Non-fictie
Nederlands | 640 pagina's | Stichting Beheer IISG, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Eddy Van Mossevelde Pubers in de klas
hoe blijf je hen de baas?
Praktische wenken voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1999
Gedrukt boek
Pedagogiek als tijdrede
Bundel artikelen over uiteenlopende aspecten en moderne ontwikkelingen van de zogenoemde triadische pedagogiek, waarbij wordt uitgegaan van de stelling dat het bij opvoeding, vorming en onderwijs gaat om cultuuroverdracht.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Intro, Baarn | 1999
Gedrukt boek
Andy Merriman Sarah
ons kind met Downsyndroom; een verhaal van liefde en overwinning
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Bosch & Keuning, Baarn | 1999
Gedrukt boek
Samengevat
schematisch overzicht van de examenstof
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Amersfoort | 2011
Gedrukt boek
Jacquie Wise Het geheim van een vlot gesprek
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 2000
Gedrukt boek
Douglas Stone Moeilijke gesprekken
handleiding voor het voeren van gesprekken waar je als een berg tegenop ziet
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Het Spectrum, Utrecht | 1999
Gedrukt boek
Marja Valkestijn Actief na school
sociale doelen in de Verlengde schooldag voortgezet onderwijs, een tussenstand
Non-fictie
Nederlands | 75 pagina's | NIZW, Utrecht | 1999
Gedrukt boek
Nederlandse Gezinsraad Met de beste bedoelingen
professionele interventies in het gezin
Centraal staat de vraag of de toegenomen activiteiten van overheid, opvoedingsdeskundigen en welzijnswerkers om de relatie tussen ouders en kinderen te beïnvloeden een nieuwe ontwikkeling in het pedagogisch beleid genoemd kan worden. Bevat de volgende bijdragen: Gezinsinterventie als golfbeweging / door Gabriël van den Brink, Saskia Grotenhuis, Trudie Knijn en Joke van der Zwaard; De kinderen eerst / door Trudie Knijn, Annemieke van Drenth en Frits van Wel; Onbenutte kwaliteiten in Rotterdam /...
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Elsevier/De Tijdstroom, Maarssen | 1999
Gedrukt boek
Henk de Wolf Open Universiteit Nederland
beeld van een instelling in de voorhoede van de onderwijsvernieuwing
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Open Universiteit Nederland, [Heerlen] | 1999
Gedrukt boek
Jeroen M. Petri Bij haar kan ik niet leren!
een andere kijk op de aanpak van 'probleemkinderen' op school
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Elsevier/De Tijdstroom, Maarssen | 1999
Gedrukt boek
Jan van der Ploeg ADHD in kort bestek
achtergronden, diagnostiek en hulpverlening
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | SWP, Utrecht | 1999
Gedrukt boek
Dora Dolle-Willemsen Taal in de klas
Beschouwing over de discriminerende invloed van de school op de persoonlijkheids- en identiteitsontwikkeling van jongens en meisjes door de seksespecifieke interactie tussen leerkracht en leerling.
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's | Contact, Amsterdam [etc.] | 1999
Gedrukt boek
Zebra
Nederlands als tweede taal voor anderstaligen in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 433 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek