Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 298)
Van opstaan tot slapen gaan
dagelijkse handelingen uitgelegd voor jonge kinderen
In korte overzichtelijke verhaaltjes en met zwartwitte tekeningen worden stap voor stap dagelijkse handelingen als tandenpoetsen, in bad gaan en nagels knippen doorgenomen. Met name voor kinderen met autisme spectrum stoornissen vanaf ca. 3 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Pereboom, Bussum | 2004
Gedrukt boek
Pierre Eggels Doe gewoon alsof!
30 dramalessen voor het middelbaar onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 122 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2002
Gedrukt boek
Niels Brouwer Voor de klas
voorbereidingen op de praktijk
Aanwijzingen, tips en raadgevingen aan aankomende leerkrachten met betrekking tot de praktijk van het lesgeven.
Non-fictie
Nederlands | 213 pagina's | Coutinho, Bussum | 2002
Gedrukt boek
Koos Bokhorst Praktijkboek interne begeleiding
Praktijkboek over de invulling van de taken van de interne begeleider op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 213 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2002
Gedrukt boek
Leo Prick Zo kan het echt niet langer
kritische beschouwingen over het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 188 pagina's | Van Gennep, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Jos de Haan Van huis uit digitaal
verwerving van digitale vaardigheden tussen thuismilieu en school
Verslag van een onderzoek onder scholieren naar hun vaardigheden met de computer en de wijze waarop ze deze vaardigheden hebben opgedaan.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | SCP, Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 2002
Gedrukt boek
Ameike M.B. Janssen-Noordman Innovatief onderwijs ontwerpen
via leertaken naar complexe vaardigheden
Handleiding voor docenten in het hoger onderwijs voor de ontwikkeling van competentiegerichte onderwijsprogramma's.
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen [etc.] | 2002
Gedrukt boek
Paul van Meurs Spelend oefenen
pedagogische oefeningen voor de vrijeschool
Handleiding voor leerkrachten voor de uitvoering van speloefeningen in de onderbouw van (vrije) basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Pentagon, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Portaal
praktische taaldidactiek voor het primair onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 451 pagina's | Coutinho, Bussum | 2002
Gedrukt boek
Steunpunt Nederlands als Tweede Taal Leesrijk school- en klasklimaat
een schat aan le(e)sideeën voor het basisonderwijs
Artikelen en lessuggesties met betrekking tot leesbevorderingsprojecten op basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 286 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Vlaamse Vereniging Autisme Autisme verteld
verhalen van anders zijn
Non-fictie
Nederlands | 193 pagina's | EPO, Berchem | 2002
Gedrukt boek
Steven Harrison Het gelukkige kind
de wezenlijke verandering van het onderwijs
Pleidooi om kinderen in vrijheid te laten leren, in een sfeer van onderlinge verwantschap en vertrouwen.
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Samsara, Amsterdam | 2004
Gedrukt boek
Hans Lutz Markt & muze
een gouden koppel; 50 jaar kunstmanifestatie Utrecht
Geschiedenis van de Utrechtse Kunstmarkt naar aanleiding van het vijftigjarig bestaan. De markt begon als een gelegenheid op het Janskerkhof, waar Utrechtse kunstenaars hun waar in kramen aanboden. Later verplaatste de markt zich naar binnen, in de Janskerk.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Matrijs, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Centrum voor Begaafdheidsonderzoek Thuis vooruit II
uitdagingen voor hoogbegaafde kinderen van 4 tot 12 jaar
Opdrachten voor hoogbegaafde leerlingen in het basisonderwijs, bedoeld als aanvulling op de gewone leerstof.
Non-fictie
Nederlands | 97 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Ben Endlich 450 jaren Burger-Weeshuys
Geschiedenis van het ontstaan, de bouw, het bestuur en de dagelijkse gang van zaken in het Amsterdamse Burgerweeshuis, dat in 1520 werd opgericht.
Non-fictie
Nederlands | 416 pagina's | Aspekt, Soesterberg | 2002
Gedrukt boek
Assessment in onderwijs
nieuwe toetsvormen en examinering in studentgericht onderwijs en competentiegericht onderwijs
Uitvoerige beschrijving van de mogelijkheden van assessment in het hoger en academisch onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 274 pagina's | LEMMA, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Marola Sproet Vitamine C
preventiemethode met creatieve werkvormen
Beschrijving van theorie en praktijk van een preventieproject dat is gericht op jonge vluchtelingen, waarbij gebruik wordt gemaakt van creatieve werkvormen.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Pharos, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Dirkje van den Nulft Met woorden in de weer
Werkboek voor leerkrachten in het basisonderwijs om de woordenschat van leerlingen te vergroten.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Coutinho, Bussum | 2002
Gedrukt boek
Koninklijke Hoogere Burgerschool Een beeld van een school
125 jaar KHBS/KSG in foto's en documenten
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Début, Rijswijk | 2002
Gedrukt boek
Freerk Ykema Rots en water
Theorie van een trainingsprogramma voor de geïntegreerde ontwikkeling van gevoelens, gedachten en handelingen bij jongens en jongemannen.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | SWP, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek