Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 424)
Carla van Doornen | Gusta Schreiner | Liesbeth Stout-Kreuk Teach like a champion
het jonge kind 2.0; vijftien praktische technieken om jonge kinderen te laten schitteren
Vijftien concreet beschreven praktische pedagogische en didactische technieken die bijdragen aan betere prestaties van leerlingen van 3 tot 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | CED-Groep, Rotterdam | 2017
Gedrukt boek
Farah Nobbe | Natalie Holwerda-Mieras Storydesign
het geheim achter een strategisch ijzersterk verhaal
Over het ontwerpen van goede presentaties waarbij aan de orde komen: de methodiek om presentaties te maken (storydesign), het presenteren zelf (storytelling) en de storytools.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Boom, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Marc van Katwijk Overtuigend luisteren
verdienen door begrijpen
Advies voor het goed luisteren als onderdeel van zinvolle communicatie.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Remarcable Trainingen, Alphen aan den Rijn | 2017
Gedrukt boek
Helen Purperhart | Marion van der Laarse Spelend kinderen coachen
werkboek voor ouders en professionals
Spelletjes met creatieve opdrachten om kinderen te laten vertellen over hun gevoelens over diverse thema’s die in hun leefwereld frequent voorkomen.
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Panta Rhei Uitgeverij, Katwijk | 2017
Gedrukt boek
SM&C Internet Services Rekenen - basisoefenboek voor de citotoets, entreetoets, LVS-toetsen - groep 7&8
rekenen; basisoefenboek met 200 vragen
Oefenboek voor de Entree-, Cito- en LVS-toetsen rekenen met 200 vragen op referentieniveaus 1f en 1s. De antwoorden en te kopiëren antwoordformulieren staan achterin. Met kleine kleurenillustraties. Onder begeleiding vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 87 pagina's | SM&C Internet Services BV, Enschede | 2017
Gedrukt boek
Elena Carmona van Loon | Karina Carmona van Loon Versterk de regie van leerkracht en leerling
8 aanraders
Beschrijving van een methodiek voor regieversterkend handelen van leerling en leerkracht in het basisonderwijs, met de focus op de rol, taak en functie van de intern begeleider.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2017
Gedrukt boek
Barrel Ik tel tot drie!
over peuters, pubers en andere papa-perikelen.
Columns over alledaagse zaken uit het leven van een gezin.
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | ADOREMI, [Etten-Leur] | 2017
Gedrukt boek
Marcel Schmeier Effectief rekenonderwijs op de basisschool
Onderwijskundige uitgave waarin een praktisch didactische oplossing wordt geboden voor het dilemma rond realistisch dan wel traditioneel rekenen.
Non-fictie
Nederlands | 296 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek
Elke Struyf | Gilberte Verbeeck Regisseer je klas
theorie bij het oefeningenboek klasmanagement
Handboek voor leerkrachten dat aan de hand van een theoretisch kader inzichten biedt voor de aanpak van de uitdagingen die klasmanagement stelt.
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's | Pelckmans Pro, Kalmthout | 2017
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen in de klas
praktische handelingsadviezen en tips
Praktische handelingsadviezen en tips bij taalontwikkelingsstoornissen in de klas, bestemd voor leerkrachten van basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | LannooCampus, Houten | 2017
Gedrukt boek
Toetsen oefenen - voor LVS- en Entreetoetsen van CITO - Groep 6
Oefenboek voor de LVS- en Entreetoetsen van CITO met 524 vragen over taal (begrijpend lezen, spelling enz), rekenen en studievaardigheden. De antwoorden staan in het bijbehorende antwoordenboek. Met kleine kleurenillustraties. Onder begeleiding vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | SM&C Internet Services BV, Enschede | 2017
Gedrukt boek
John Exalto Van wie is het kind?
twee eeuwen onderwijsvrijheid in Nederland
Beschrijving van twee eeuwen onderwijsvrijheid in Nederland, waarbij de auteur ook aandacht besteed aan de mentaliteit bij de onderwijsstrijd.
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's | Uitgeverij Balans, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Joris Denoo Verlichte gedichten
creatief en taalbeschouwelijk omgaan met poëzie; voor jongeren van 9 tot 14 jaar
Hoe interpreteer je gedichten? Via gedichten van de auteur zelf komen allerlei aspecten van poëzie aan bod. Vanaf ca. 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Herman Veenker | Henderien Steenbeek | Marijn van Dijk | Paul van Geert Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool
een dynamische visie op leren en onderwijzen
Theorie en praktijk over het investeren in talentvol gedrag van kinderen, maar ook in dat van studenten en docenten.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Uitgever Coutinho, Bussum | 2017
Gedrukt boek
Ella de Jong | Paolo Terni Vertrouwen in ieder kind
oplossingsgerichte verhalen en werkvormen voor in de klas
Aanpak om kinderen voor te bereiden op de 21-eeuwse vaardigheden, waarbij de nadruk ligt op strategieën om oplossingsgericht te denken en te werken.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Tim Bowman 88 inzichten om nog beter les te geven
Verzameling tips die leerkrachten aanzetten tot nadenken over hun professionele zelf.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2017
Gedrukt boek
Henk Linskens Henk en de dansende letters
Als Henk (ik-persoon) leest, dansen de letters over de pagina's. En het lukt hem ook niet om foutloos te schrijven. Gelukkig ontdekt hij dat hij niet de enige is. Prentenboek met schetsmatige illustraties in enkele kleuren en een dyslexievriendelijke letter. Vanaf ca. 6 t/m 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 26 pagina's | Clavis, [Amsterdam] | 2017
Dyslexieletterboek
Sandra Voetelink Stressloos leren
de weg naar optimale talentontwikkeling; voor docenten en leerlingen in het (basis)onderwijs
Tips en oefeningen van een voormalige topsporter voor leerlingen en leerkrachten voor het beter omgaan met stress.
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Panta Rhei uitgeverij, [Katwijk aan Zee] | 2017
Gedrukt boek
Annemiek Deij Elk woord telt
omgaan met een taalontwikkelingsstoornis, TOS
Informatie en adviezen voor ouders, opvoeders, leerkrachten en hulpverleners over de omgang met kinderen en volwassenen met een taalstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 356 pagina's | Primascriptum, [Bavel] | 2018
Gedrukt boek
Ger Janssen Ik ben van boom roos vis
over leren lezen
Veel kinderen hebben leren lezen met 'Boom-roos-vis' en latere versies. Beschrijving van de geschiedenis van deze leesmethode. Met veel illustraties in kleur en zwart-wit. Voor vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Zwijssen, Tilburg | 2017
Gedrukt boek