Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 1399)
Arthur Dontje | Linda van 't Land Groot
Van chocolademaker tot miljonair
Zijn ouders beginnen in de jaren vijftig met Dobla: een groothandel in bakkerijgrondstoffen voor ambachtelijke bakkers in Noord-Holland. Ruim zestig jaar later verkoopt Arthur Dontje dit bedrijf, inmiddels uitsluitend gespecialiseerd in chocolade decoraties, voor een astronomisch bedrag aan een Italiaanse firma. Dobla produceert op dat moment op drie verschillende continenten, levert aan 63 landen, heeft meer dan vijfhonderd mensen in dienst en een omzet van 55 miljoen euro. Het bedrijf is de grootste...
Nederlands | 4 uur 10 minuten (360 MB) | Bookora, Zeist | 2021
Luisterboek (digitaal)
Anouhk Sterken Zeg het
claim je ruimte, presenteer jezelf als een baas altijd en overal
Vergeet alles wat je denkt te weten over presenteren. ‘Je moet je gewoon voorstellen dat iedereen in het publiek naakt is. Dat werkt echt.’ Niet. Het kan makkelijker. Als je weet wát het is dat de aandacht van je publiek kan trekken, dan kun je dat gebruiken in je verhaal. Het geheim zit hem niet in naakte mensen of in goedgetimede handbewegingen. Het geheim zit hem in jouw vermogen om een verbinding te maken met je publiek. Of het nou een presentatie is voor je leidinggevende, een potentiële...
Nederlands | 5 uur 26 minuten (313 MB) | Lev., Amsterdam | 2021
Luisterboek (digitaal)
Myrthe de Groot Koop je Rijk
Hoe iedereen vermogen kan opbouwen met vastgoed
Iedereen kan investeren in vastgoed. Je hoeft niet over veel geld te beschikken of overmatig rekentalent. Dat is de boodschap van ‘Koop je Rijk’. Of je beleggen overweegt voor je pensioen, voor extra inkomen of meer zekerheid of vrijheid, vastgoed is een eenvoudige manier om geld voor je te laten werken. Myrthe de Groot rolde bij toeval in het vastgoed. Nu helpt ze met haar bedrijf Actief vele andere vastgoedbeleggers van klein tot groot. In dit boek laat ze zien dat in stenen beleggen voor iedereen...
Nederlands | 6 uur 51 minuten (394 MB) | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2021
Luisterboek (digitaal)
Ineke Kievit-Broeze Effectief tijdbeheer
Nooit meer te druk
Nooit meer te druk. Krijg praktische handvatten om je tijd effectief en efficiënt te gebruiken. Sta goed georganiseerd, flexibel en ontspannen in het leven. Je ontdekt antwoorden op vragen als: * Waarom hebben we het steeds drukker? * Wat is 'tijd' eigenlijk? * Wat is het verschil tussen 'effectiviteit' en 'efficiency'? * Moet ik harder gaan werken of juist vertragen? * Hoe maak ik onderscheid tussen 'belangrijk' en 'urgent'? * Hoe krijg ik een evenwichtige work-life balance? * Hoe stel ik doelen...
Nederlands | 7 uur 5 minuten (611 MB) | Bookora, Zeist | 2021
Luisterboek (digitaal)
Remy Gieling | Team Sprout Ontdek de groeikansen van AI
Lessen van Picnic, Salesforce, ParkBee en andere succesformules
"Een toegankelijke én leuke spoedcursus op het gebied van AI."" - Ben Tiggelaar, Auteur en gedragswetenschapper *** Net als met de komst van het internet, staan we opnieuw aan de vooravond van een grote technologische revolutie. In Ontdek de groeikansen van AI ontdek je in begrijpelijke taal de kansen en bedreigingen van AI. Aan de hand van praktische voorbeelden weet je razendsnel wat AI is en kan. Hoe je met AI moet beginnen. En hoe je het inzet voor bedrijfsgroei. Je leert onder andere: * Waarom...
Nederlands | 5 uur 45 minuten (496 MB) | Bookora, Zeist | 2021
Luisterboek (digitaal)
Rens van der Vorst Mag je een dode uit een appgroep gooien?
En andere relevante vragen over social media en nieuwe technologie II
Wat is het toppunt van verslaving aan je smartphone? Maakt een buurtapp de buurt echt veiliger? Is Mark Zuckerberg stiekem een communist? Als het product gratis is, ben ik dan het product? Rens van der Vorst geeft in deel 2 van de serie Relevante vragen over nieuwe technologie antwoord op belangrijke technologische vragen. Want we leven meer dan ooit in een wereld vol digitale technologie. Videovergaderingen. Selfies. Big Data. Sociale media. Emoji. Netflix. Slimme barbies. Bitcoins. Kunstmatige...
Nederlands | 24 minuten (34 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2021
Luisterboek (digitaal)
Marie Lotte Hagen | Nydia van Voorthuizen Heb je nou al een vriend?
50 reacties op shit waar je als vrxuw mee moet dealen
'Heb je nou al een vriend?' 'Ben je ongesteld ofzo?' 'Draaf je niet een beetje door met dat feminisme?' 'Je mag tegenwoordig helemaal niks meer zeggen' Je hebt het vast weleens meegemaakt: je bent op een familiefeestje / in de kroeg / zomaar op straat en iemand stelt dé vraag waar jij totaal niet op zit te wachten. Of maakt die opmerking die je echt al honderd keer hebt gehoord. Als je dat helemaal zat bent, dan is dit boek voor jou. Marie Lotte en Nydia, o.a. bekend van hun boek DAMN,...
Nederlands | 5 uur 35 minuten (321 MB) | Blossom Books BOLD, Zeist | 2021
Luisterboek (digitaal)
Wout Withagen | Joost Gielen Bouw een succesvolle online marktplaats
Heb jij een geweldig idee voor de nieuwe Airbnb of Uber van jouw markt? Of werk je al aan een platform? Bouw een succesvolle online marktplaats laat zien hoe je stap voor stap je eigen online marketplace ontwikkelt. Van de analyse van je idee tot de technische realisatie, en van de marketing tot het opschalen van je organisatie. Met inspirerende voorbeelden, praktische tips, rekenformules en opdrachten neemt het boek je mee langs alle fases van het bouwen van een succesvolle marketplace. *** Wout...
Nederlands | 7 uur 31 minuten (650 MB) | Bookora, Zeist | 2021
Luisterboek (digitaal)
Bas van Lieshout | Hendrik-Jan van der Waal | Astrid Karsten | Rini van Solingen Agile transformeren
Steeds meer organisaties stappen integraal over op ‘agile’. Dat lijkt in eerste instantie slechts het oppakken van een andere werkwijze. Na verloop van tijd blijkt echter altijd dat diepe wendbaarheid om een complete kanteling vraagt – en dus om een volledige transformatie van de hele organisatie: rigoureuze veranderingen in haar bestaande structuur en cultuur. De vraag is: hoe voer je zo’n bedrijfsbrede transformatie door? Hoe implementeer je die concreet in de praktijk? En wat zijn de randvoorwaarden...
Nederlands | 6 uur 18 minuten (544 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Sergio van der Pluijm Coachen 3.0 deel 2 Oplossingsgerichte gespreksvoering
Als je iemand in beweging wilt krijgen, moet je niet vragen wat hem tegenhoudt. Vraag liever waar hij op hoopt, wat al werkt en wat een eerste, kleine stap kan zijn. Coachees zijn vaak gemotiveerder dan we denken. Doorgaans ontbreekt het ze aan perspectief en zelfvertrouwen, maar hoe vergroot je die? Net als motivatie kun je zelfvertrouwen niet in iemand stoppen. Maar je kunt het wel ontlokken. Hoe? Door te luisteren met waarderende oren en radicaal andere vragen te stellen. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 5 uur 37 minuten (485 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Michiel Van der Molen Zet het op een bierviltje
Verandering vraagt om eenvoud
Dit boek gaat over vijf wegen naar eenvoud. Vijf manieren om bij een project samen tot de essentie te komen. Hoe? Door te zorgen dat het op een bierviltje past! Samen de eenvoud terugvinden werkt verbindend en motiverend. Je begrijpt het echt, en je voelt je verantwoordelijk om je unieke bijdrage te leveren. Dit is een boek voor iedereen die betrokken is bij projecten en veranderingen. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 2 uur 11 minuten (189 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Marijn Mulders Groeien met verdienmodellen
Na een korte aanduiding van wat verdienmodellen zijn, worden er negentien stuk voor stuk uitgelegd, waarbij elk model met een voorbeeld wordt uitgewerkt. Afgerond wordt met het selecteren van een model, de implementatie daarvan, het groeien met een extra model en het bedenken van een eigen model. Het boek bevat een lijst met referenties. De auteur schrijft vanuit zijn praktijk- en onderwijservaring een bondige tekst over een opkomend onderwerp. Het boek is aanbevelenswaard voor bijvoorbeeld ondernemers,...
Nederlands | 2 uur 39 minuten (229 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Rutger Steenbergen Kickass content
Zit je verlegen om een origineel idee voor een blog, tweet of Facebookcampagne? Gebruik dan dit handige boek, het zit barstensvol goede ideeën, voortaan schud je content zo uit je mouw. Rutger Steenbergen weet als ervaren SEO-expert precies wat online werkt en heeft voor dit boek de kansrijkste content voor je op een rij gezet. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 2 uur 13 minuten (191 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Djoea van Zanten Social selling
Dankzij sociale media kun je relaties opbouwen met potentiële klanten zonder je producten of diensten aan te prijzen. Als klanten je eenmaal zien als mensen komen ze vanzelf naar je toe als ze iets nodig hebben. Stop ook met koude acquisitie en kies voor een warme band met je klant. Als een van de gezichten van Make Marketing Magic helpt Djoea van Zanten dagelijks bedrijven met hun online marketing- en salesvraagstukken. Hij helpt ondernemers om continu zichtbaar te zijn op de radar van hun klanten....
Nederlands | 1 uur 48 minuten (156 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Tony de Bree Geld verdienen met jezelf
Je bent niet afhankelijk van anderen om succesvol te zijn. Jij bent alles wat je nodig hebt om je boodschappen, je hypotheek en je vakantie te kunnen betalen! Ga ook ondernemen en verdien meer dan genoeg door te doen waar je goed in bent en slim gebruik te maken van alle nieuwe online mogelijkheden. * Heb je een vaste baan? Ga ondernemen in deeltijd! * Staat je baan op de tocht door een reorganisatie? Geen nood: jij bent alles wat je nodig hebt om voor jezelf te zorgen. Word ook ondernemer en houd...
Nederlands | 5 uur 32 minuten (478 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Tony de Bree Overlevingsstrategie voor startups
Veel oprichters van startups hebben op dit moment grote financiële problemen. Ze raken in paniek, hun inkomsten vallen grotendeels weg, ze hebben veel te hoge kosten (want net fors geïnvesteerd) en hun externe financiers laten het ook afweten. Ze moeten van het ene op het andere moment omschakelen van een groeistrategie naar een overlevingsstrategie. Het is ‘verdrinken’ of ‘overleven’. En dat betekent direct in actie komen. Snel handelen. Alleen weten ze vaak niet hoe. Met dit ‘actieboek’ helpt...
Nederlands | 2 uur 15 minuten (195 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
George van Houtem Onderhandelen als het heet wordt
Technieken en strategieën voor succes als het heet wordt
Wat doe je als je onderhandelingspartner plotseling wegloopt? Hoe weet je of iemand bluft? Hoe ga je om met emotionele chantage? Voortaan heb je altijd een oplossing als je onder druk staat. Met de technieken en strategieën in dit nieuwe boek van onderhandelingsexpert George van Houtem kun je elke crisis aan. George onthult beproefde onderhandelingstechnieken uit zijn eigen praktijk en die van bekende toponderhandelaars, waaronder Gerrit Zalm, Alexander Rinnooy Kan en Peter Wakkie. Voortaan kom...
Nederlands | 4 uur 19 minuten (372 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Erling Kagge Filosofielessen voor avonturiers
Erling Kagge brengt in ‘Filosofielessen voor avonturiers’ de wijsheid en levenservaring samen die hij opdeed als eerste mens in de geschiedenis die te voet de Noordpool, de Zuidpool en de top van de Mount Everest bereikte. Zijn ervaringen die hij opdeed tijdens de barre expedities naar deze verre uithoeken van de wereld, combineert hij in dit boek met zijn ervaringen als ondernemer en inzichten uit de wereldfilosofie en wetenschap. ‘Filosofielessen voor avonturiers’ is een essentiële gids voor iedereen...
Nederlands | 3 uur 12 minuten (276 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2020
Luisterboek (digitaal)
Edgar H. Schein Bescheiden vragen
De kunst van vragen stellen in plaats van opdragen
‘Bescheiden vragen’ biedt een simpele en effectieve techniek om aan positieve relaties te bouwen, vooral tussen mensen met statusverschil. Een echte leider geeft mensen de ruimte zelf te denken door vragen te stellen, in plaats van aan te geven hoe het moet. Dat is best lastig: iedereen vindt het fijn om te laten zien wat hij weet, en van een leider wordt bovendien verwacht dat hij de antwoorden heeft. Maar je kunt onmogelijk de antwoorden hebben als je niet meer dagelijks met je handen in de klei...
Nederlands | 3 uur 36 minuten (312 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2020
Luisterboek (digitaal)
Jan Bloemhof Alles is verkopen
Zo maak je van jezelf een top-of-mind verkoper
Wij zijn allemaal verkopers. Wij communiceren allemaal. En dat kan altijd beter. Elke dag brengen we van alles aan de man. Iedereen doet het. Hoe vaak heb je al geprobeerd om iemand ergens van te overtuigen? Hoe vaak heb je al iets gezegd als: ‘Dat is een goed restaurant, een pakkende film, een verslavende tv-serie.’ Of: ‘Ben jij nog nooit in Parijs geweest? Dat moet je gauw een keertje doen!’ Elke dag opnieuw probeer je mensen om je heen te beïnvloeden of over te halen om iets te doen. De...
Nederlands | 6 uur 2 minuten (521 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)