Zoekresultaten
Resultaat 161 - 180 (van 198)
Pluspunt, Centrum voor Remedial Teaching Remedial teaching II
hulp bij leerproblemen
Theorie en praktijk van de behandeling van leerproblemen voor de remedial teacher.
Non-fictie
Nederlands | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 1991
Gedrukt boek
Werken met boeken
Ervaringen met en suggesties voor het werken met boeken in het basisionderwijs, in het kader van een onderwijsstimuleringsprojekt.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Ervaringsverspreiding A2-projekt, Groningen | 1984
Gedrukt boek
Schrijf beter, spreek beter
Handboek voor mondeling en schriftelijk taalgebruik.
Non-fictie
Nederlands | 575 pagina's | The Reader's Digest, Amsterdam [etc.] | 1984
Gedrukt boek
Paul Stassar Beheers je taal
taal, schrijven, spreken, solliciteren; een cursus taalbeheersing voor HBO en WO
Efficiente toepassing van taal bij het schrijven van scripties, voordrachten en sollicitatiebrieven
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Nijhoff, Leiden [etc.] | 1984
Gedrukt boek
Cocky Oosterhof-Beugelink Hometraining: een pedagogische vorm van hulpverlening aan gezinnen met een geestelijk gehandicapt kind
samen werken aan verder samen leven
Uiteenzetting over een nieuwe vorm van pedagogische hulpverlening aan gezinnen; toegelicht aan de hand van gezinnen met een kind met een beperking.
Non-fictie
Nederlands | 205 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1984
Gedrukt boek
D. Vogelaar School, maatschappij en cultuur in bijbels licht
bijdrage tot de bezinning op de plaats van de school in de samenleving, ten dienste van de schoolwerkplanontwikkeling op de reformatorische school
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Begeleidingscentrum Gereformeerd Schoolonderwijs, Hendrik Ido Ambacht | 1984
Gedrukt boek
Louis Bynens Meester, u komt te laat...
Aanwijzingen voor het gebruik van computers binnen de onderwijspraktijk.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Plantyn, Deurne-Antwerpen | 1984
Gedrukt boek
W. Meijer Integrale begeleiding
Studie over de verhouding tussen individuele leerlingbegeleiding en systeembegeleiding en de combinatie daarvan in de zgn. integrale begeleiding.
Non-fictie
Nederlands | 81 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1984
Gedrukt boek
Peter van der Sijde Computer-ondersteund onderwijs als werkvorm
Vanuit de onderwijskunde wordt bekeken hoe software ten behoeve van het onderwijs opgebouwd zou kunnen worden om ondersteunend te werken binnen het onderwijs-leerproces.
Non-fictie
Nederlands | 82 pagina's | Bohn, Scheltema & Holkema, Utrecht [etc.] | 1984
Gedrukt boek
W.P. Janssen Onderwijs en computer
Oriëntatie over de toepassingsmogelijkheden van de computer in het onderwijs; geschreven voor onderwijsgevenden.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1984
Gedrukt boek
H.C. Hemker Een zachte machine
Non-fictie
Nederlands | 13 pagina's | Rijksuniversiteit Limburg, [Maastricht] | 1984
Gedrukt boek
Onderweg naar een leerhuis
over samenwerking tussen kerk en onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 53 pagina's | Kok, Kampen | 1984
Gedrukt boek
Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam De school overstijgend
portretten van samenwerkingsverbanden in en rond het primair onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 248 pagina's | Stichting Kohnstamm Fonds voor Onderwijsresearch, Amsterdam | 1984
Gedrukt boek
Karel De Clerck Dag meester, goedemorgen zuster, goedemiddag juffrouw
facetten van het volksonderwijs in Vlaanderen (1830-1940)
Schets van de ontwikkeling van het Vlaamse volksonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Lannoo, Tielt, Weesp | 1984
Gedrukt boek
A.J. Verwilligen-Prummel Grensleerlingen-onderzoek
Non-fictie
Nederlands | 85 pagina's | RION: Research Instituut voor het Onderwijs in het Noorden, Haren | 1984
Gedrukt boek
Nico Zaat Muziek op de PABO
Didaktische handleiding voor het vak muzikale vorming aan het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 335 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1984
Gedrukt boek
Märta Tikkanen Sofia is anders
leven met een mbd-kind is een bijzondere ervaring
Authentiek verslag van een moeder met een kind dat een Minimal Brain Damage/Dysfunction (MBD)-syndroom heeft.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Ploegsma, Amsterdam | 1984
Gedrukt boek
Paul Koppers Tekenvaardig voor de basisschool
een serie lessen voor het vak tekenen, bestemd voor kinderen van 4 t/m 12 jaar
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Bekadidact/Cantecleer, De Bilt | 1984
Gedrukt boek
Niet dom, maar woordblind
meningen van deskundigen; ervaringen van ouders en kinderen
Naast gesprekken met kinderen en ouders over woordblindheid geven deskundigen hun visie en raad.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | In den Toren/Anthos-boek, Baarn | 1984
Gedrukt boek