Zoekresultaten
Resultaat 161 - 180 (van 346)
Maarten Vos Ik kon mijn adem niet ademen
dramalessen over emoties voor de middenbouw van de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Damon, Budel | 2002
Gedrukt boek
Henk Breukelman Spelen op verschillende niveaus
spelprofielen in het voortgezet onderwijs
Praktische wenken voor docenten lichamelijke opvoeding en sportleiders in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | HB Uitgevers, Baarn | 2002
Gedrukt boek
Ineke Verheul Alles over opdrachten
Theoretische studie over de ontwikkeling van zinvolle opdrachten voor een breed scala van onderwijssituaties.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 2002
Gedrukt boek
Kinderkunst
Artikelen over beeldende vorming in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Tweehonderd jaar onderwijs en de zorg van de Staat
Artikelen over de geschiedenis van het onderwijs en het daarop betrekking hebbende overheidsbeleid in Nederland en België in de negentiende en twintigste eeuw, gevolgd door een blik op de toekomst.
Non-fictie
Nederlands | 366 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2002
Gedrukt boek
Torey Hayden Een kind in nood
Een Britse onderwijzeres die werkt met gedragsgestoorde kinderen in het speciaal onderwijs, vertelt over haar ervaringen met een zwaar getraumatiseerd meisje.
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's | The House of Books, Vianen [etc.] | 2003
Gedrukt boek
Pedagogiek in beeld
een inleiding in de pedagogische studie van opvoeding, onderwijs en hulpverlening
Non-fictie
Nederlands | 437 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2016
Gedrukt boek
Tandem Naar de gewone kleuterschool
Praktische beschouwingen over de integratie van kleuters met een verstandelijke handicap of ontwikkelingsachterstand in het gewone onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Wim van Gelder (jr.) Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen
over observeren, registreren en extra zorg
Beschrijving van een methode voor docenten bewegingsonderwijs, begeleiders en fysiotherapeuten om kinderen van 2 tot en met 16 jaar te observeren en beoordelen voor wat betreft hun lichaamsbeweging.
Non-fictie
Nederlands | 313 pagina's | Elsevier, Maarssen | 2002
Gedrukt boek
Thomas Wieke Handboek spreken in het openbaar
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Rebo Productions, Lisse | 2005
Gedrukt boek
Jolanda Keesom Zorgen delen
zorgwekkende opvoedingssituaties met ouders bespreken in de jeugdgezondheidszorg
Non-fictie
Nederlands | 75 pagina's | NIZW, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Piet Buunk Cyberwijs
onderwijs, ICT, toekomst
Filosofisch getinte beschouwing over de (toekomstige) rol van ict-ontwikkelingen in het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Klement, Kampen | 2002
Gedrukt boek
Hilde Heuninck Nog lang niet uitgeteld
Handboek voor professionele hulpverleners op basisscholen om leerlingen met rekenproblemen te begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Jeanne Kurvers Met ongeletterde ogen
kennis van taal en schrift van analfabeten
Psycholinguïstisch onderzoek onder volwassen analfabeten.
Non-fictie
Nederlands | 350 pagina's | Aksant, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
John Bronkhorst Basisboek ICT-didactiek
Studieboek voor (aankomende) leerkrachten over de didactische mogelijkheden van computers en ICT.
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | HB Uitgevers, Baarn | 2005
Gedrukt boek
Crucial conversations
vaardigheden voor gesprekken die er écht toe doen
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | IMK Opleidingen, Alphen aan den Rijn | 2010
Gedrukt boek
Sylvia Nossent Werken met baby's en hun opvoeders
gekleurde baby's, gekleurde zorg?
Overzicht van de opvattingen over de opvoeding en verzorging van baby's in verschillende culturen.
Non-fictie
Nederlands | 180 pagina's | Boom, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Kees Fens Na vijfenzestig jaar
de opleiding tot autodidact
Lezing van de Nederlandse letterkundige (1929- ) over de waarde van wetenschappelijke vorming.
Non-fictie
Nederlands | 16 pagina's | Vossiuspers UVA, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Bert Prinsen Met ouders samen
opvoedingsondersteuning in de preventieve zorg in Nederland en Vlaanderen
Non-fictie
Nederlands | 242 pagina's | NIZW, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Dorothee van Kammen Werken met portfolio in de onderbouw
praktijkboek Kansrijke taal
Beschrijving van een methode en werkwijze voor leerkrachten in het basisonderwijs om de taalontwikkeling van jonge kinderen te volgen.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2002
Gedrukt boek