Zoekresultaten
Resultaat 161 - 180 (van 402)
Marga Schiet Opvoeden in je eentje
hoe doe je dat?
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | The House of Books, Vianen [etc.] | 2008
Gedrukt boek
Wendy De Busser Humor in je boekentas
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs, kleuterleidsters etc. voor het gebruik van humor bij creatieve en sociale activiteiten van, door en met kinderen van 4 tot en met 12 jaar. Met zwart-wittekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2008
Gedrukt boek
NIVOZ Leraar, wie ben je?
Artikelen over de veranderende rol en betekenis van 'de leraar' en diens nodige basiskennis en vaardigheden in het kader van recente onderwijsvernieuwingen.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Kunstconnectie, Branchevereniging voor educatie en participatie in de Kunsten Samen of solo?
samenwerking tussen gesubsidieerde en particuliere aanbieders kunsteducatie
Non-fictie
Nederlands | 39 pagina's | 2008
Gedrukt boek
Scoop, Zeeuws Instituut voor Sociale & Culturele Ontwikkeling Geheim
evaluatie Kunstbende Zeeland 2008
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Scoop, Middelburg | 2008
Gedrukt boek
Fred Korthagen Leren van binnenuit
kwaliteit en inspiratie in het onderwijs
Kritische analyse van vernieuwingen in het basis- en voortgezet onderwijs, waarbij ervoor wordt gepleit om daarbij uit te gaan van de eigen kwaliteiten van de leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Boom Lemma uitgevers, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Rebecca Rissman Hoe leren wij?
Je kunt leren rekenen, maar ook leren muziek maken. Dat doe je op school, maar ook thuis. Grote kleurenfoto's met één of twee zinnen. Vanaf ca. 6 tot en met 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 25 pagina's | Ars Scribendi, Etten-Leur | 2010
Gedrukt boek
Rob Franke Passend inclusief onderwijs: doen
invoeringsprogramma
Programma om inclusief onderwijs in te voeren in Nederland, een in Vlaanderen ontwikkelde onderwijsvorm waarbij kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking les krijgen in het reguliere onderwijs, samen met andere kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Jacob Klompstra Watisdiejongendruk!
een leven met ADHD
Autobiografie van een man bij wie pas op latere leeftijd ADHD werd vastgesteld, maar die toch na veel problemen een gestructureerd leven wist op te bouwen.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Watisdiejongendruk, [Lelystad] | 2008
Gedrukt boek
Roger Standaert Globalisering van het onderwijs in contexten
Systematisch overzicht van mondialiserende tendensen in het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 249 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2008
Gedrukt boek
Michiel Janssens De kunst van reflectie
werkboek voor leraren
Werkboek met oefeningen voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs voor reflectie op het eigen gedrag als opvoeder en docent.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2008
Gedrukt boek
Jillian Harker Laten we delen!
Fictie
Nederlands | 26 pagina's | Parragon Books, Bath | 2008
Gedrukt boek
Verwonderen & ontdekken
vakdidactiek godsdienst primair onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 317 pagina's | NZV Uitgevers, Amersfoort | 2008
Gedrukt boek
De Zuiderspeeltuin 1928-2008
Nederlands | 21 pagina's | Zuiderspeeltuin, Enschede | 2008
Gedrukt boek
Carel van der Burg Basisboek Activerende didactiek en samenwerkend leren
zo motiveer je leerlingen in het voortgezet onderwijs
Praktische handleiding voor docenten om met ADSL (Activerende didactiek en samenwerkend leren) aan de slag te gaan.
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | CPS onderwijsontwikkeling en advies, Amersfoort | 2008
Gedrukt boek
Marc Litière Juf, mag ik overvaren?
schoolrijpheid. Als het kleuteren voorbij is
Informatie en tips voor ouders en leerkrachten om te bepalen of een kleuter toe is aan de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | Lannoo, Tielt | 2008
Gedrukt boek
Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Scholen duurzaam ontwikkelen
bouwen aan professionele leergemeenschappen
Non-fictie
Nederlands | 248 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Geert Drion Open ramen, open deuren
management van kwaliteit en professionaliteit in de kunsteducatie
Wat hebben de begrippen kwaliteit en professionaliteit met elkaar te maken in een professionele (kunst)educatieve organisatie? Waarom kunnen managers professionals moeilijk sturen op kwaliteit? En welke mogelijkheden hebben ze om professionals te sturen? Dat zijn de drie vragen die aan bod komen in deze publicatie over het spanningsveld tussen manager en professional binnen (kunst)educatieve organisaties. De publicatie wil de lezer een denkkader bieden om zelf verder te werken aan kwaliteitszorg...
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Kunstconnectie, Utrecht | 2008
Gedrukt boek
Ivo Mijland Orde gevraagd!
Handboek voor docenten waarin uiteengezet wordt hoe ze door een juiste basishouding aan een klas een ordelijke leeromgeving kunnen bieden.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Quirijn, Esch | 2008
Gedrukt boek
Pauline van Aken Durf, leer en presenteer
zet jezelf neer; studie-editie
Praktische adviezen voor het houden van een doeltreffende presentatie.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Point, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek