Zoekresultaten
Resultaat 161 - 180 (van 388)
Jeroen Moonen Contracteren en aanbesteden in bouw en infrastructuur
marktbenadering, strategie en beheersing
Over contracteren, aanbesteden en strategische afwegingen voor bouw- of infrastructurele projecten Contracteren en aanbesteden in de bouw biedt praktische handvatten om een strategie en contract- en aanbestedingsdocumenten te maken en te beoordelen. Elke stap die moet worden doorlopen komt aan bod voor een succesvolle marktbenadering. Verder toont dit boek de belangrijkste keuzes om tot een goed doordachte contracteringsstrategie en aanbestedingsvorm te komen. Ook wordt aandacht besteedt aan...
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's (ePub2, 3,2 MB) | Spectrum, Houten | 2016
E-book
Carmine Gallo De kracht van storytelling
waarom sommige verhalen aanslaan en andere niet
Het geheim achter vrijwel alle successen is een krachtig verhaal! The New York Times noemde storytelling daarom ‘een strategisch wapen met onvoorstelbare kracht’. In dit boek beschrijft Carmine Gallo hoe je overtuigende en inspirerende verhalen vertelt die ook jou zullen helpen je doel te bereiken. Hij onthult de magische ingrediënten die ervoor zorgen dat je verhaal onweerstaanbaar wordt en anderen inspireert of overtuigt. Of je nu iets gaat verkopen, een volle zaal wilt boeien of een team moet...
Non-fictie
Nederlands | 308 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Manfred Bik Boonstra
19 lessen uit het leven van Nederlands meest dwarse CEO
In een lang interview vertelt Cor Boonstra (1938) over zijn carrière als leidinggevende van een aantal grote bedrijven en zijn bedrijfsfilosofie.
Non-fictie
Nederlands | 293 pagina's (ePub2, 3,5 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Amy E. Herman De kunst van het observeren
scherper denken door aandachtig kijken
Eenvoudige manieren om beter te leren observeren, analyseren en communiceren.
Non-fictie
Nederlands | 309 pagina's (ePub2, 15 MB) | Atlas Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Patrick Lencioni De 3 kenmerken van een ideale teamspeler
hoe je ervoor zorgt dat teams presteren
Uitgangspunten voor teambuilding in een bedrijf, grotendeels in de vorm van een verhaal over een bouwondernemer die advies vraagt om zijn succesvolle bedrijf nog succesvoller te maken.
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's (ePub2, 0,5 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Patrick van Veen Help, mijn baas is een aap!
een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties
In Help, mijn baas is een aap! beschrijft bioloog Patrick van Veen het gedrag dat we dagelijks vertonen als we aan het werk zijn. Niet alleen de baas, maar elke werknemer wordt onder de loep genomen. Dit gedrag wordt verduidelijkt aan de hand van een vergelijking met het sociale gedrag dat apen vertonen. We delen tenslotte heel veel met onze 'evolutionaire verwanten'. U zult bijvoorbeeld beter begrijpen waarom zakenlunches zoveel goeds opleveren, of wat de positieve gevolgen van stress kunnen zijn....
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's (ePub2, 0,5 MB) | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Machiel Emmering | Remy Ludo Gieling 100 business bites
de belangrijkste modellen, ideeën en denkers
De belangrijkste modellen, ideeën en denkers De managementliteratuur barst uit zijn voegen van de ideeën, modellen en theorieën. Het is één grote gereedschapskist van bruikbaar materiaal, maar wat zet je wanneer in? Het zou handig zijn als je een snel overzicht had om te zien wat een bepaald thema ook weer omvat. Daartoe dient dit boek. In ultrakort overzicht passeren de belangrijkste modellen en theorieën de revue. De Long Tail, de 7 eigenschappen, de Bottom of the Pyramid... alles kort en...
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's (ePub2, 3,6 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Patrick Beijersbergen De kleine Buffett
zijn beleggingsfilosofie samengevat
Warren Buffett is de bekendste belegger en investeerder ter wereld. Hij en zijn beleggingsmaatschappij Berkshire Hathaway worden al decennia op de voet gevolgd. In De kleine Bu¬ffett vat financieel expert Patrick Beijersbergen zijn inzichten voor u samen. Buffetts filosofie is een wonder van eenvoud en gezond verstand; hij gaat voorbij aan de hypes van de dag. Wie met dit boekje in de hand de beurs volgt, leert op een systematische manier te kijken naar bedrijven en hun beleggingspotentieel. Rendement...
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's (ePub2, 0,3 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Kees Klomp | Stefan Wobben | Jesse Kleijer Handboek betekenisvol ondernemen
het gat in de m̶a̶r̶k̶t̶ maatschappij
Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde, voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen _ kortom, voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de betekeniseconomie! Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit vijf fasen die samen een concrete...
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Michael Bunting The mindful leader
zeven manieren om je leiderschap, je organisatie en je leven te transformeren
Mindfulness toepassen binnen het leiden van een bedrijf en andere organisaties, met online werkboek.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen, Zaltbommel | 2017
Gedrukt boek
Arno Zijderveld De manager als medicijn
begeleid je medewerkers beter bij een burn-out
Non-fictie
Nederlands | 163 pagina's | S2 Uitgevers, [Baarn] | 2016
Gedrukt boek
Arlette Bout Servant leadership in 15 minuten
Praktische gids voor dienend leiderschap, een mensgerichte stijl van leidinggeven.
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's | Nederlands Instituut voor Servant Leadership (NIVSL), [Haarlem] | 2016
Gedrukt boek
Judith Driece De kracht van ervaring
regie over je loopbaan
Werkboek voor loopbaanplanning voor mensen ouder dan 45 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Uitgeverij Bewust Zijn, Den Haag | 2016
Gedrukt boek
Joop Swieringa Inburgeringscursus voor managers
waarom managers niet zeggen wat ze bedoelen en doen wat ze niet zeggen
Tegendraadse spoedcursus organisatiekunde en managementtaal voor managers die willen omdenken.
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Haystack, Zaltbommel | 2016
Gedrukt boek
Patrick van der Pijl Ontwerp betere business
nieuwe tools, skills en mindset voor strategie en innovatie
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | Vakmedianet, Deventer | 2016
Gedrukt boek
Het grote marcom inspiratieboek
Beknopt overzicht van de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing en communicatie.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Adfo Books, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Martin Hummelink | Boudewijn Raessens Inleiding strategische marketing
van plan naar implementatie
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's | Boom, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Paul Stamsnijder Stakeholdermanagement
start met wie
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | Boom, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Pieter van de Glind | Harmen van Sprang Share
Bespreking van de zogenoemde deeleconomie, waarbij mensen gezamenlijk gebruikmaken van woningen, spullen en diensten zonder financiële verplichtingen.
Non-fictie
Nederlands | 211 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Peter Verhoef | Edwin Kooge | Natasha Walk Waarde creëren met big data analytics
voor slimmere marketingbeslissingen
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2018
Gedrukt boek