Zoekresultaten
Resultaat 1 - 6 (van 6)
Jeroen Kemperman Oorlog in de collegebanken
studenten in verzet 1940-1945
Geschiedenis van Nederlandse studenten in het hoger onderwijs tijdens de Tweede Wereldoorlog, de keuzes die ze moesten maken en hun rol in het verzet.
Non-fictie
Nederlands | 364 pagina's | Boom, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Jeroen Kemperman De Amsterdamse droom
een geschiedenis in 25 bedrijven
Geschiedenis van een aantal Amsterdamse ondernemingen die innovaties op economisch en/of sociaal gebied tot stand brachten.
Non-fictie
Nederlands | 473 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2020
Gedrukt boek
Jeroen Kemperman | Emma Keizer | Tom van den Berge Diplomatie en geweld
de internationale context van de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog, 1945-1949
De Nederlanders in het openbaar de les te lezen, maakt ze waarschijnlijk nog koppiger in plaats van minder koppig. En ze zijn al koppig genoeg," schreef een Britse diplomaat in juli 1947. Hoe keken de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk in de periode 1945-1949 aan tegen de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog? Toonden zij vooral begrip voor het Nederlandse politieke en militaire beleid of eerder voor het Indonesische standpunt, en op welke manieren probeerden zij de partijen te...
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Jeroen Kemperman | Thomas Bachet Briljante businessmodellen
een bijzondere benadering voor betere business
Non-fictie
Nederlands | 328 pagina's | Academic Service, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Hinke Piersma | Jeroen Kemperman Openstaande rekeningen
de gemeente Amsterdam en de gevolgen van roof en rechtsherstel, 1940-1950
Studie over het misplaatste belastingbeleid van de gemeente Amsterdam na de Tweede Wereldoorlog bij de terugkeer van de overlevenden van de Holocaust.
Non-fictie
Nederlands | 336 pagina's | Boom, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Jeroen Kemperman De merkrolmethode
over merkportfolio's, grindbakken en kalkoenen
Beschrijving van een methode voor managers en marketeers om bij een fusie van bedrijven verworven merken in te passen in het eigen merkenpakket.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Scriptum, Schiedam | 2012
Gedrukt boek