Boekstart

Ga direct naar de inhoud, het zoekveld of het hoofdmenu.

  • Koffertje
    • Het BoekStartkoffertje
    • Download de waardebon
    • BoekStart in jouw buurt
    • Boekideeën
    • De BoekStartspaarkaart
  • BoekStartdag
  • Actueel
    • Nieuwsoverzicht
    • Mijn VoorleesMoment
  • Boekentips
    • Alle boekentips
    • E-magazine BoekStart voor jou!
    • Webinars met boekentips
  • Samen lezen
    • Waarom voorlezen?
    • Hoe lees je voor?
    • Leesontwikkeling 0-4 jaar
    • Groeimeter
    • Digitaal lezen
    • Liedjes zingen
  • Babyboekje van het Jaar

Zoekresultaten

Resultaat 1 - 20 (van 23)

Filteren

  • Naar het strand

    Kleurrijk fotoboek over een zomerse dag aan het strand. Vanaf ca. 7 jaar, voorlezen vanaf ca. 3 jaar.

    Non-fictie

    Nederlands | De Ruiter, Gorinchem | 1989

    Gedrukt boek

  • Ad Marchand De leesschrijfhoek

    naar natuurlijk leren lezen

    Inleiding tot en suggesties voor uitwerking van lesmateriaal van de "leesschrijfhoek", een werkwijze in groep 2 en 3 van het basisonderwijs. Het kind leert, uitgaand van eigen belevings- en ervaringswereld, functioneel lezen en schrijven.

    Non-fictie

    Nederlands | 128 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1989

    Gedrukt boek

  • Rindert Kromhout Van grauwe griffel tot gouden gniffel

    over kinderboeken

    Tweehonderd eerder in De Volkskrant verschenen kinderboekrecensies ingedeeld in vier leeftijdsgroepen en aangevuld met twee artikelen en een interview.

    Non-fictie

    Nederlands | 192 pagina's | Gooi & Sticht, Hilversum | 1989

    Gedrukt boek

  • Beverley Birch Louis Braille

    de blinde jongen uit Frankrijk die de blinden leerde lezen met hun vingers

    Van veel afbeeldingen voorziene levensbeschrijving van de uitvinder van het reliëfschrift voor blinden. Vanaf ca. 11 jaar.

    Non-fictie

    Nederlands | 63 pagina's | Infodok, Leuven | 1990

    Gedrukt boek

  • Lidwine Janssens Het rijk der verbeelding

    dramatische vorming in het basisonderwijs; handleiding

    Handreiking aan leerkrachten basisonderwijs voor dramatische vorming. Als spelelementen komen aan bod: waarneming, beweging, taal, improvisatie, technische spelen en thematisch spel. Per onderdeel worden voorbeeldlessen gegeven.

    Non-fictie

    Nederlands | 190 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1989

    Gedrukt boek

  • Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum Op de stroom van de rivier

    over vertellen

    Bundel bijdragen over "Vertelliteratuur en haar functie in de openbare bibliotheek", gehouden op de studiedagen voor (jeugd)bibliotheekwerkers in voorjaar 1988.

    Non-fictie

    Nederlands | 135 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1989

    Gedrukt boek

  • Tia Lodewijks Apenootjes

    20 coördinatieliedjes waarin muziek, toneel en lichamelijke opvoeding samengaan

    Twintig eenvoudige liedjes met muzieknotatie, ter ondersteuning van corrigerende oefeningen voor lichaamshouding, motoriek en coördinatie voor kinderen van 3 tot 10 jaar.

    Non-fictie

    Nederlands | 47 pagina's | De Toorts, Haarlem | 1992

    Gedrukt boek

  • Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum Een lange weg te gaan

    over de produktie en distributie van kinderboeken in Azië en Afrika; bijdragen aan de 19e conferentie van de International Board on Books for Young People

    Non-fictie

    Nederlands | 60 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1989

    Gedrukt boek

  • Deborah Parsons Onderwijs

    In korte hoofdstukken wordt informatie gegeven over het belang van goed onderwijs voor alle kinderen uit de hele wereld. Met veel zwart-witte en kleurenfoto's. Vanaf ca. 10 jaar.

    Non-fictie

    Nederlands | 48 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1989

    Gedrukt boek

  • Marja Roozen Het vier-seizoenenboek

    natuurbeleving voor de kleuters

    Handleiding in woord en beeld.

    Non-fictie

    Nederlands | 184 pagina's | Dijkstra, Groningen | 1989

    Gedrukt boek

  • Instappen en weglezen

    werken met boeken in de klas

    Didactische tips voor het werken met verhalende jeugdboeken in groep 3 en 4 van de basisschool.

    Non-fictie

    Nederlands | 47 pagina's | Infodok, Leuven, 's-Gravenhage | 1989

    Gedrukt boek

  • T.H.A. van der Voort Televisie en lezen

    Rede door de auteur uitgesproken bij de aanvaarding van het ambt van bijzonder hoogleraar in de studie van Kind en Media (Leiden, 1989).

    Non-fictie

    Nederlands | 48 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1989

    Gedrukt boek

  • Diete Soethoudt-Da Costa Naar een speciale school

    Non-fictie

    Nederlands | 16 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1989

    Gedrukt boek

  • Teije de Vos Een nieuw rapport

    Suggesties voor verschilende manieren van het uitbrengen van rapportages over leerlingen op de basisschool.

    Non-fictie

    Nederlands | 31 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1989

    Gedrukt boek

  • Johan Kluin Spreekbeurten

    Suggesties voor het houden van spreekbeurten in de midden- en bovenbouw van de basisschool.

    Non-fictie

    Nederlands | 32 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1989

    Gedrukt boek

  • Berdie Memel Saris Wat een verschil

    Een hondje ontmoet allerlei dieren die er heel anders uitzien dan hij. Knieboek met paginagrote aquarellen om voor te lezen in de kring. Bevat tevens suggesties voor creatieve verwerking. Vanaf ca. 4 jaar.

    Non-fictie

    Nederlands | 43 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1989

    Gedrukt boek

  • Margriet Chorus-Reintjens De leeswereld van kinderen

    een doctoraalscriptie over het kennen, herkennen en erkennen van het lezen van kinderen

    Een onderzoek naar het lezen en boekbespreken van 2 klassen met kinderen van 10 en 11 jaar op een basisschool.

    Non-fictie

    Nederlands | 227 pagina's | Chorus, Utrecht | 1989

    Gedrukt boek

  • Jacques Vos Meer dan feiten... werken met het informatieve kinderboek op de basisschool

    Non-fictie

    Nederlands | 136 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1989

    Gedrukt boek

  • Instappen en weglezen

    werken met boeken in de klas

    Didactische handleiding met tips voor het werken met prentenboeken in groep 1 en 2 van de basisschool.

    Non-fictie

    Nederlands | 87 pagina's | Infodok, Leuven, 's-Gravenhage | 1989

    Gedrukt boek

  • Instappen en weglezen

    werken met boeken in de klas

    Didactische tips voor het werken met verhalende jeugdboeken in groep 7 en 8 van de basisschool.

    Non-fictie

    Nederlands | 111 pagina's | Infodok, Leuven, 's-Gravenhage | 1989

    Gedrukt boek

Paginanavigatie

Vorige
  1. 1 (actief)
  2. 2
Volgende

Verfijnen op resultaten

Actieve filters

  • Verwijder Jeugd
  • Verwijder 1989
  • Verwijder Vorming

Voor

  1. Volwassenen20

Onderwerp: Jeugd

  1. Aarde & Klimaat1

Auteur

  1. Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum2
  2. Ad Marchand1
  3. Berdie Memel Saris1
  4. Beverley Birch1
  5. Chinees Leermiddelen Project1
  6. Deborah Parsons1
  7. Diete Soethoudt-Da Costa1
  8. Jacques Vos1
  9. Johan Kluin1
  10. Lidwine Janssens1
  11. Margriet Chorus-Reintjens1
  12. Marja Roozen1
  13. Rindert Kromhout1
  14. T.H.A. van der Voort1
  15. Teije de Vos1
  16. Tia Lodewijks1

Snel naar

  • Inschrijven nieuwsbrief
  • BoekStart-WebApp
  • Handige websites

Meer over BoekStart

  • Over BoekStart
  • Veelgestelde vragen
  • Contact met BoekStart

Professionals

  • BoekStart voor professionals
  • Privacy
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Home
      • Het BoekStartkoffertje
      • Download de waardebon
      • BoekStart in jouw buurt
      • Boekideeën
      • De BoekStartspaarkaart
    • BoekStartdag
      • Nieuwsoverzicht
      • Mijn VoorleesMoment
      • Alle boekentips
      • E-magazine BoekStart voor jou!
      • Webinars met boekentips
      • Waarom voorlezen?
      • Hoe lees je voor?
      • Leesontwikkeling 0-4 jaar
      • Groeimeter
      • Digitaal lezen
      • Liedjes zingen
    • Babyboekje van het Jaar
  • Zoeken