Zoekresultaten
Resultaat 1 - 13 (van 13)
Piet Mooren Oorlog onderweg
Brabant in de Tweede Wereldoorlog
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Schoolbegeleidingsdienst Tilburg, Tilburg | 1994
Gedrukt boek
MaryAnn F. Kohl Creatief vormgeven met kinderen
een uitgebreide collectie kunstzinnige ideeën en technieken voor thuis en op school
Aan de hand van veel zwartwittekeningen wordt verteld hoe je op allerlei manieren kunt tekenen, schilderen en knutselen. Vanaf ca. 10 jaar; onder begeleiding vanaf ca. 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2004
Gedrukt boek
De kunst van het lezen
bijdragen aan het gelijknamige symposium, gehouden 15 december 1993 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Met lit. opg. Weergave van een aantal lezingen, die op het symposium zijn gehouden. Onderwerpen zijn onder andere lezen op de basisschool, literatuuronderwijs, leesbevorderingsprojecten in Nederland en op de Nederlandse Antillen en de rol van de bibliotheek bij leesbevordering.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | NBLC Uitgeverij, Den Haag | 1994
Gedrukt boek
Clara Brinkgreve In Haarlem staat een Huis...
600 jaar zorgen voor kinderen
Verteld wordt hoe men vroeger voor kinderen zorgde die alleen op de wereld stonden. Met veel gekleurde en zwart-witte illustraties. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 61 pagina's | Gottmer, Haarlem | 1994
Gedrukt boek
Ik Mik Loreland
een kijkboek met spelletjes en verhalen
Mik reist door verschillende fantasiewerelden en leert daar letters en woorden. Met gekleurde en zwart-witte tekeningen. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Nederlandse Onderwijs Televisie, Hilversum | 1994
Gedrukt boek
Literaire vorming
Themanummer van het tijdschrift: Literatuur zonder leeftijd
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Stichting ter Bevordering van de Studie van de Kinder- en Jeugdliteratuur, Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
Truusje Vrooland-Löb Een prentenboek in je eigen taal 2
handleiding voor leraren in het basisonderwijs
Aan de hand van vijf bekende prentenboeken zijn lesvoorbeelden, tips en ideeën uitgewerkt om aan te tonen hoe het gebruik van boeken, audio- en videocassettes kan bijdragen aan de taalontwikkeling in het Nederlands, Turks en Arabisch in de onderbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Lâle, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek
Angela Wilkes Kijk hoe ik groei
de eerste achttien maanden van baby tot peuter
Prentenboek waarin een meisje door middel van kleurenfoto's, voorzien van korte begeleidende teksten, vertelt over haar leven als baby en peuter. Om samen met jonge kinderen te bekijken.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Van Reemst, Weert | 1994
Gedrukt boek
Mary van Wissen LEZENDerWIJS
een boekje over boekpromotie voor jonge kinderen
Inventarisatie van leesbevorderingsactiviteiten voor kinderen in het begin van de jaren '90.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | SARDES, Den Haag | 1994
Gedrukt boek
Zeger van Mersbergen Basisvorming
Non-fictie
Nederlands | 20 pagina's | De Ruiter, Houten | 1994
Gedrukt boek
Brigitte Duynstee De kinderboekenweek
Non-fictie
Nederlands | 20 pagina's | De Ruiter, Houten | 1994
Gedrukt boek
Stichting Lezen Voorlezen in het basisonderwijs
symposium tijdens de Nationale Voorleesdag op 26 mei 1994 in Muziekcentrum Vredenburg te Utrecht
Bundel artikelen waarin visies op voorlezen en het leesonderwijs worden gegeven, aangevuld met praktische tips.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
Ik Mik Loreland
een kijkboek met spelletjes en verhalen
Mik reist door verschillende fantasiewerelden en leert daar letters en woorden. Met gekleurde en zwart-witte tekeningen. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | Nederlandse Onderwijs Televisie, Hilversum | 1994
Gedrukt boek