Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 20)
J.E. Rink Interculturele orthopedagogiek
analyse van verschillende opvoedings- en begeleidingssituaties
Inleiding over de opvang in onderwijs en hulpverlening van kansarme groepen jongeren in de Nederlandse samenleving.
Non-fictie
Nederlands | 277 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1985
Gedrukt boek
J. Rispens Theoretische orthopedagogiek
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1985
Gedrukt boek
S.J. Redmeijer Relatie in de orthopedagogische situatie
Non-fictie
Nederlands | 59 pagina's | Sassenhein, Haren | 1985
Gedrukt boek
Amsterdams Pedologisch Centrum Hulpverleningspraktijk en dienstverlenend onderzoek
handelingsplannen en directe observatie van opvoeder-kind interactie
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1985
Gedrukt boek
Victorine Leopoldine Marie van de Zand Begeleiden van ouders in een specifieke opvoedingssituatie
een evaluatief onderzoek omtrent orthopedagogische begeleiding bij ouders van een kind dat blind is
Nederlands | 403 pagina's | Acco, Leuven | 1985
Gedrukt boek
A.T. Ruijgh De praatkring op school
hulp bij gedragsverandering
Uitwerking van twee visies op een strategie om via klassegesprekken tot gedragsverbetering bij leerlingen (basisonderwijs) te komen.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1985
Gedrukt boek
S. Zijlmans Afname van de sociale angstschaal voor kinderen op een LOM- en een ZMOK-school
Non-fictie
Nederlands | Gemeentelijk Pedotherapeutisch Instituut, Amsterdam | 1985
Gedrukt boek
G.H. van Gemert "Gedragsgestoordheid" bij zwakzinnigen
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1985
Gedrukt boek
J.J. Dumont Leerstoornissen
Orthopedagogisch handboek over mogelijke methoden om leerstoornissen te verhelpen.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 1985
Gedrukt boek
Wim ter Burg Meer met muziek
muziek als orthopedagogisch medium
Achtergronden en praktijk van muziek in de begeleiding en opvoeding van mensen met een verstandelijke en meervoudige beperking.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Intro, Nijkerk | 1985
Gedrukt boek
G.N. Melis Leerlingkenmerken en zorgbreedte
naar onderwijsarrangementen voor kinderen met leerproblemen in het basisonderwijs
Ontwikkeling van een analysemodel ter bepaling van de specifieke kenmerken van een leerling teneinde het onderwijs beter te kunnen afstemmen op de behoeften.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Elsevier, Amsterdam | 1985
Gedrukt boek
Harm de Vos Leermoeilijkheden als maatschappelijk verschijnsel
thema zorgverbreding
Bespreking van de invloed van de maatschappij op het problematische leergedrag van kansarme leerlingen; bevat suggesties voor een alternatieve aanpak (zorgverbreding).
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Schoolpraktijk, Franeker | 1985
Gedrukt boek
Hoogbegaafden in de samenleving
Non-fictie
Nederlands | 378 pagina's | Dekker & Van de Vegt, Nijmegen | 1985
Gedrukt boek
Pädagogik der Blinden und Sehbehinderten
Duits | 592 pagina's | Carl Marhold], [West-]Berlin | 1985
Gedrukt boek
Stichting voor het Kind Onderwijs & jeugdhulpverlening
een overbrugbare kloof?
Non-fictie
Nederlands | 180 pagina's | Stichting Voor het Kind, Amsterdam | 1985
Gedrukt boek
Harm de Vos Hulp bij taalmoeilijkheden
thema zorgverbreding
Praktische adviezen voor het spellingsonderwijs aan kinderen die hierbij problemen ondervinden.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Schoolpraktijk, Franeker | 1985
Gedrukt boek
Westerop De school, goed geleid?
leiderschap in basis- en speciaal onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1985
Gedrukt boek
H.F. Pijning Kwalitatieve motorische diagnostiek
een blauwdruk ter bepaling van "innerlijke" activiteiten bij het bewegen
Studie over het waarnemen, analyseren en waarderen van de motorische ontwikkeling van kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1985
Gedrukt boek
Susan Leyden Supporting the child of exceptional ability
Pedagogische en onderwijskundige adviezen aan ouders en leerkrachten van hoogbegaafde kinderen.
Non-fictie
Engels | 122 pagina's | David Fulton, London | 2002
Gedrukt boek