Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 32)
Marijke van Vuure Leren lezen doe je met je lijf
ga op zoek naar de werkelijke oorzaak van een leesachterstand
Uitleg van een methode om leesproblemen en leesachterstanden aan te pakken en kinderen te leren met plezier te lezen en te schrijven.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Uitgeverij Akasha, Eeserveen | 2019
Gedrukt boek
Colette de Bruin | Brenda van Dijk Draaikolken in Luna's hoofd
Het hoofd van Luna is vaak helemaal vol. Ze blijft steeds nadenken over wat er op een dag gebeurt. Samen met mama bedenkt ze een plan om rust in haar hoofd te krijgen. Met illustraties in kleur. Met begeleiding voor autistische kinderen van ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | High 5 Publishers, [Doetinchem] | 2019
Gedrukt boek
Rob Broersen Met autisme valt goed te leren
Praktische adviezen aan ouders en leerkrachten van kinderen met een autismespectrumstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2019
Gedrukt boek
Thomas Fondelli | Isabelle Niset Autisme ver-beeld-en
Mijn hoofd heeft geen stopknop. Drukte in mijn buik. In beelden en verhaaltjes leggen kinderen en jongeren uit hoe ze autisme beleven. Met informatie voor opvoeders en therapeuten. Met tekeningen in kleur. Voor en met kinderen van ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Autisme Centraal, Gent | 2019
Gedrukt boek
Ariane Flesseman Speel, leer & communiceer
een aanpak om kinderen met autisme door spel te leren communiceren
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | Astronaut Boeken, [Voorschoten] | 2019
Gedrukt boek
Suzanne van Assenbergh Omgaan met hooggevoeligheid op school
Leidraad voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Jeroen Bartels Zelfregulatie bij jongeren met autisme
beter omgaan met boosheid, onrecht en frustratie
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Hogrefe, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Karin Scheffer Leven in angst
verhaal van een thuiszitter
Stijn is heel slim en humoristisch, maar durft amper het huis te verlaten; op vierjarige leeftijd wordt duidelijk dat hij lijdt aan een hoge mate van angst naast autisme en dat uit in agressie.
Non-fictie
Nederlands | 314 pagina's | BoekenGilde, Enschede | 2019
Gedrukt boek
Sam Tomlow Kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong
Adviezen vanuit een antroposofische invalshoek aan ouders en leerkrachten van hoogbegaafde kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Christofoor uitgeverij, Zeist | 2019
Gedrukt boek
Effy Vanspranghe (Samen)spelen
spel en spelen autismevriendelijk aanpassen volgens sociale niveaus
Soms hebben kinderen en jongeren, al dan niet met autisme, moeite met samen spelen. Bevat veel informatie over materiaal delen, sociale regels volgen enz. en praktijkvoorbeelden voor o.a. puzzelen, televisie kijken en lezen. Met kleine zwart-witillustraties. Voor opvoeders van kinderen van ca. 4 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Epo, Berchem | 2019
Gedrukt boek
Mieke Urff Omgaan met dyslexie op school
Bespreking van recente vragen over dyslexie, met praktijkgerichte tools voor leerkrachten in het basisonderwijs, zoals vragenlijsten en stappenplannen.
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Eva Pama Hooggevoelig? Geen probleem!
10 aanraders
Handreiking aan IB'ers in het basisonderwijs, in de vorm van informatie en concrete tips, waarmee zij hun deskundigheid kunnen verrijken in het omgaan met hooggevoelige leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Tineke Verdoes Beelddenker in het voortgezet onderwijs
Ben jij een beelddenker? Bevat uitleg over beelddenken en voorbeelden en oplossingen voor het maken en plannen van huiswerk. Met hulp vanaf ca. 12 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Kees van Overveld Gedragsoplossingen voor de moeilijke groep
hoe begeleid je uitdagende klassen in het primair onderwijs?
Gebundelde inzichten, ervaringen en handreikingen van de onderwijswetenschapper bij het werken met 'moeilijke' groepen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Gezinnen met meervoudige en complexe problemen
theorie en praktijk
Handboek voor de hulpverlening aan gezinnen met meervoudige en complexe problemen, voorzien van een theoretische onderbouwing en praktische voorbeelden.
Non-fictie
Nederlands | 575 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2019
Gedrukt boek
Ilse van den Heuvel | Colette Montens Handel geweldloos
9 aanraders
Handreiking voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Veerle Stevens | Jérôme Vergne | Beau Verhaar Hoofd vol TOS
overlevingsgids voor jongeren
Kun je soms niet op een woord komen? Of begrijpen mensen soms niet wat je vertelt? Ben je beter in doen dan in praten? Ontdek of jij misschien een taal- of spraakstoornis hebt. Drie jongeren vertellen hoe ze ermee omgaan in het dagelijkse leven. Informatie, tips en raadsels en kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | PICA, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen in het voortgezet onderwijs en mbo
praktische handelingsadviezen voor school, praktijk en stage
Uitleg over wat taalontwikkelingsstoornissen inhouden en tal van tips voor leerkrachten om leerlingen met deze stoornissen steun te bieden.
Non-fictie
Nederlands | 291 pagina's | Lannoo Campus, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Geertje Post Uiterweer | Gea Weeren Kinderen met een hulpvraag
constitutiebeelden; inzicht - begrip - begeleiding
Handboek voor werken met kinderen met een hulpvraag in het (passend) onderwijs vanuit een antroposofische invalshoek.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Christofoor uitgeverij, Zeist | 2019
Gedrukt boek
Esther Groenewegen-Jonker Hechtingsmonster in de klas
25 tips hoe je met meer plezier en minder moeite lesgeeft aan kinderen met hechtingsproblemen
Naslagwerk voor leerkrachten in het basisonderwijs met tips over hoe les te geven aan leerlingen met hechtingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Expertboek, [Breda] | 2019
Gedrukt boek