Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 67)
Annemarie Schaerlaekens De taalontwikkeling van het kind
Inleidend overzicht.
Non-fictie
Nederlands | 358 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2021
Gedrukt boek
Karl König 'Waarom ben ik mijn broertje niet?'
De antroposofische arts en pedagoog geeft een 'gezinspsychologische' verhandeling over de betekenis van de geboortevolgorde.
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Christofoor, Zeist | 1993
Gedrukt boek
Umberto Eco Hoe schrijf ik een scriptie
Handleiding voor humaniora-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 275 pagina's | Bakker, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Psychologie van de adolescentie
basisboek
Uitvoerig overzicht van de psychologische ontwikkeling in de adolescentieperiode.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Zutphen | 2010
Gedrukt boek
Onderwijskundigen van de twintigste eeuw
Artikelen waarin het leven en de werken van negentien onderwijskundigen uit binnen- en buitenland worden beschreven
Non-fictie
Nederlands | 303 pagina's | Intermediair, [etc.], Amsterdam | 1977
Gedrukt boek
Teun A. van Dijk Het literatuuronderwijs op school
een kritische analyse
Non-fictie
Nederlands | 351 pagina's | Van Gennep, Amsterdam | 1977
Gedrukt boek
Wim ter Horst Het herstel van het gewone leven
een handreiking aan alledaagse opvoeders (ouders, onderwijsgevenden, groepsleiding, gezinsverzorgster) in problematische opvoedingssituaties
Analyse van een aantal problematische opvoedingssituaties van alledag, waarbij veel aandacht wordt geschonken aan de positie van de opvoeder daarin.
Non-fictie
Nederlands | 106 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten | 2006
Gedrukt boek
Waarden en normen in het onderwijs
Filosofische en theologische opstellen over de identiteit van het katholieke onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Ambo, Baarn | 1980
Gedrukt boek
Kind, school en geschiedenis
didactische aanwijzingen voor het geschiedenisonderwijs op de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 246 pagina's | Elsevier, Amsterdam [etc.] | 1977
Gedrukt boek
G.A.B.M. Ammerlaan Onderwijs en wet in theorie en praktijk
Behandeling van de voornaamste wetsartikelen en algemene zaken uit de onderwijspraktijk, gerangschikt naar de diverse typen onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Samsom; enz., Alphen a.d. Rijn | 1979
Gedrukt boek
Vrijheid van onderwijs
marges in het onderwijs in maatschappelijk perspectief
Neerslag van de derde onderwijs-sociologische conferentie, gehouden in maart 1977
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | Link, Nijmegen | 1977
Gedrukt boek
R. de Groot Leervoorwaarden
een orthopedagogisch-didactische benaderingswijze van kinderen met leermoeilijkheden
Leerboek voor onderwijzers
Non-fictie
Nederlands | 415 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1982
Gedrukt boek
Luisteren
Inleiding tot het luisteronderwijs a.v.o./v.w.o.-scholen ten behoeve van leraren nederlands en moderne vreemde talen
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1977
Gedrukt boek
Rooms-Katholieke Kerkprovincie in Nederland Brief van de bisschoppen over het katholieke onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Secretariaat van de R.K. Kerkprovincie, [Utrecht] | 1977
Gedrukt boek
Leo Sanders Wegwijs in het onderwijs
voortgezet onderwijs
Alfabetisch-lexicografisch overzicht van termen uit het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Callenbach, Nijkerk | 1977
Gedrukt boek
Deutscher Akademischer Austauschdienst Hoger onderwijs in de Europese Gemeenschap
studentenhandboek
Overzicht van de studiemogelijkheden in het hoger onderwijs in de lidstaten van de Europese Gemeenschap.
Non-fictie
Nederlands | 525 pagina's | Bureau voor Officiële Publikaties der Europese Gemeenschappen, Luxemburg | 1990
Gedrukt boek
Paulo Freire Pedagogie in ontwikkeling
brieven aan Guinee-Bissau
Brieven uit de jaren 1975-'76 van de Braziliaanse sociaal-pedagoog aan de leiders van een alfabetisatieproject in Guinee-Bissau, waarin hij de opzet en ontwikkeling van het project beschrijft
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | In den Toren, Baarn | 1979
Gedrukt boek
Het biologie-onderwijs en de ontwikkeling van het denken
theorieën van Piaget toegepast in het biologie-onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1979
Gedrukt boek
J. van Weelden Uw kind hoort niet op onze school
een pleidooi voor integratie onderwijs aan "gewone" en "buitengewone" kinderen
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Werkverband integratie jeugdwelzijnswerk Nederland, Utrecht | 1981
Gedrukt boek
C.J. van den Berg Leren doe je niet alleen op school
de stage in het participatieonderwijs
Analyse van betekenis en plaats van praktijkstage en de eisen waaraan deze moet voldoen.
Non-fictie
Nederlands | 99 pagina's | Coutinho, Muiderberg | 1977
Gedrukt boek